Na starém modulu jsem se rozhodl vyřadit ruční točnu a zabudovat na její místo točnu elektrickou. Ale to jsem ještě netušil, co mě čeká, i když zprávy o různé funkčnosti jsem vnímal minimálně 20 let, ale zčásti jsem nevěřil všemu, co se o točnách psalo a mluvilo a navíc, ruční fungovala spolehlivě, jen to nastavování mostovky proti kolejím byl problém.
Proto jsem se rozhodl pro točnu od soukromého výrobce s tím, že použiji ovládání točny včetně pohonu od MGP. Samotné ovládání a pohon tímto systémem je vynikající, ale měřítko 1 : 160 je proti! Od výrobce jsem točnu obdržel, zaplatil a po asi 3 týdením zkoušení a testování zjistil, že tudy cesta nepovede. Jakákoliv i setinová odchylka se v tomto měřítku neodpouští a pokud koleje na jedné straně jsou naprogramovány dobře, při otočení o 180 stupňů už to nepasuje. Samozřejmě hned jsem si uvědomil, že modelařit v H0 nebo 0 by to fungovalo, v eN-ku už ne a že problém není elektronika, ale mechanické provedení točny a s tím si žádná elektronika neporadí, pokud je mostovka vyosená do strany, tak toto nastane.
Tak jsem hledal jiné řešení a našel ho v tovární točně od Arnolda, kterou jsem na e-bay koupil za 12,-eur jako typický "bastler". Měla však všechno, co jsem na přestavbu potřeboval, odstrojil mostovku a vymontoval z ní původní pohon a začal s výrobou nových dílů pro rekonstrukci točny. Výsledek se dostavil, točna je tovární výroby a tudíž přesná, nyní není problém s nastavením vjezdových i výjezdových kolejí, elektronika od MGP je i s krokovým motorem a převody spolehlivá, programuje se tlačítky nebo přes mobilní aplikaci, kde je i čeština a zatím jsem s takto přestavěnou točnou spokojen, opravdový test však proběhne až připojením k části školního kolejiště a samotným provozem, který ukáže jak je to vlastně se spolehlivostí při vlastním provozu.
Kdyby jste někdo měl zájem a chtěl vidět fotky z rekonstrukce původní koupené i tovární točny, napište na e-mail.
brejsak