od TTmili » pon 27 říj, 2014 9:18 am
No v tomhle případě (TT) vyhýbky Piko nemáme, ale jejich obdobou je Kuehn. Tam je také pružinka nahrazující mechanický přestavník, a pokud se nezapojí napájení srdcovky, pak není problém ani v elektroinstalaci. Ve směru proti hrotu k vidlicové jízdě určitě nedojde, a po hrotu zase nedojde k vykolejení, díky tomu že lokomotiva projíždějící jako první vyhýbku řízne, a pružinka mezi jazyky už zařídí přilehnutí jazyků k opornici v potřebném směru. Ale jak už psal Zdeno, nevýhodou tohohle řešení je, že je smyčka pokaždé pojížděna jiným směrem, což v určitých situacích může být nežádoucí. Výhodou však je téměř 100% funkčnost, a to prakticky bez práce.
Jinak pokud by ses rozhodl pro využití EW1 (nedělené jazyky nepřipadají díky svojí vlastní pružnosti v úvahu) tak elektricky v tom nic nebrání, srdcovka napájená není (zatím, Tillig pravděpodobně chystá překopání EW1 a IBW po vzoru trojcestné vyhýbky) a každý z jazyků je trvale napájen propojkami z příslušné opornice. Tady je ale potřeba už investovat trochu času a energie do řešení mechanické části. Jedno možností je použití přestavníku Roco pro výhybky H0e/N, oproti Tilligovu přestavníku je mnohem spolehlivější (ale stejně bys jej asi neměl elektricky zapojený, takže je to fuk), ale hlavně jeho přestavovací mechanismus je řešený pružným plíškem. Mám vyzkoušeno (na angličanovi), že to bez problémů řízne cokoliv.
Druhou možností (a levnější) je využít strunu, která je například v LPH stavebnicích pro uchycení spřahla. Je dostatečně pružná, a zároveň při správné délce by mohla mít ten správný přítlak, aby při říznutí vyhýbky nedošlo k vykolejení.
No a k otázce z kterého směru najíždět. Při jízdě po hrotu (pro říznutí) je to skoro jedno, možná je vhodnější řešení s jízdou z odbočky, kdy na jednotlivá vozidla nepůsobí jen tažná síla, ale i nějaká ta odstředivá, která pomůže při překonání odporu pružného elementu. Stejně tak pak při jízdě proti hrotu je vhodnější jet přímou, protože nehrozí vidlicová jízda (respektive při jízdě přímou je to riziko mnohem nižší).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?