Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » čtv 27 zář, 2018 11:47 am

Morris Zapp píše:AA i kdyby ne: naprostá většina modelářů dělá období svého mládí. Takže my modelujeme epochu IV s jejím bohatým provozem - ale mlaďasové přijdou s epochou VI s jejím tramvajovým provozem a prakticky mrtvou nákladní dopravou jinou, než v ucelenkách. Mě by to stejně nebavilo... :wink:


Nonono :D , V a VI epocha má taky něco do sebe. Bohatý provoz v nákladní dopravě si v modelovém světě taky dokážu udělat.
Když vás tu tak čtu, tak já zažil bohaté dětství na sport a na kámoše venku na hřišti a přitom jsem se motal okolo vláčků, páč taky pocházím ze železničářské rodiny. Ale ve svém okolí jsem byl vždy a asi už i zůstanu osamělý modelář. Je to třeba taky tím, že u nás na klatovsku žádnej extra provoz není? A třeba s příchodem 3D tiskáren to bude pro PC maniaky zas o něco lákavější. Nejen, že se zdokonalí v kreslení a tím si i osvojí deskriptivu, ale i v mechanických otázkách i díky youtubu budou mít jasno. Prostě to chce zas dětem zatraktivnit. Mě taky v 80. letech nebavilo čumět na vlak, který lítá pořád do kola na stole bez krajinky! Jinak je vše jen a jen na rodičích, jak děti k vláčkům přivedou.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 191
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Davca » čtv 27 zář, 2018 1:34 pm

Zdravím,
jako pantáta dvou malých dětí jsem před několika lety po šestnáctileté "modelářské" přestávce otázku epoch vyřešil nějak takto - děti může něco okolo železniční modelařiny zajímat i díky tomu, že "to" vidí na nádražích. Takže volba padla na V. pro taťku a VI. pro ratolesti. Obojí společně na kolejišti/modulišti jezdit víceméně jezdit může (myšleno, nebije to do očí) a co se týče stavby modulů, je snaha se kvůli kolegům držet zvyklostí období přechodu epoch IV. a V. I proto jsem si kvůli setkáním pořídil "historickou" soupravu T 478.3 + 4 x Y ČSD. 8)

David
Davca
 
Příspěvky: 105
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » čtv 27 zář, 2018 3:53 pm

Davca: Přesně, pro děti jsem dal VI. epochu, vidí to lítat přes nádraží v Libni, navíc se jim líbí jízda po 2-kolejce proti sobě s rychlíky a dlouhými náklady. Já z nostalgie občas vytáhnu nějakou tu páru (na které jsem jezdil s dědou) nebo Sergeje (ten zase se strejdou) a pod ozvučením si je projedu :-)
JendaTT
 
Příspěvky: 376
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » čtv 27 zář, 2018 6:36 pm

No, tak v rámci poctivé nostalgie :mrgreen: lze i do V. a VI. epochy mezi novější vozidla propašovat leccos zajímavého, třeba dvěstadvaašedesátku... A ti úplně nejpoctivější nostalgici aka KŽC :lol: si vytlamovali dotace na dopravní obslužnost a vozí s tzv. muzejními motorovými vozy řady 810 dokonce i pražské příměstské vlaky... :twisted:

Trochu mi to připomíná poněkud cynickou poznámku jednoho libereckého železničáře pronesenou při oficiálním rozloučení s parní trakcí u ČSD v roce 1980 směrem k liberecké perle 556.042: "Co tady tu čoudu tak vočumujou, ráno eště normálně přivezla 2000 tun písku z Hrádku a teď na ni fšichni koukaj' jak na svatej vobrázek..." Ale proč by nakonec nemohl někdo modelovat třeba nějakou současnou reprízu týdne páry na štítecké lokálce z března 1985, kdy se místo turnusových singrovek, šukafónů a pílštyků sešly 354.1217, 422.025 a M 131.101 a úspěšně bez jediné neschopnosti za ten týden odvezly úplně všechno včetně dvou párů pravidelných Mn vlaků denně... Když už se národní dopravce na další Plandampf za 33 let dodnes nezmohl, tak si ho někdo může vyzkoušet aspoň na kolejišti nebo při nějakém setkání modulářů a prostrkat ho mezi normální turnusy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3467
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » čtv 27 zář, 2018 8:31 pm

Je pravda, že nasazení 810 na příměstské vlaky je … trochu ulítlé. Neříkám, že Elefant je něco super, ale letos v létě byl sakra rozdíl jet kolem Prahy aspoň trochu klimatizovaným vlakem nebo nostalgickou 810...

Jako jo, při nostalgických jízdách to člověk bere, ale v normálním provozu? To i moji kluci se mě ptali, jestli tou 810 musíme jet, jestli raději nepočkáme na další spoj.
JendaTT
 
Příspěvky: 376
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod HonzaM » čtv 27 zář, 2018 8:42 pm

Morris Zapp píše:A i kdyby ne: naprostá většina modelářů dělá období svého mládí. Takže my modelujeme epochu IV s jejím bohatým provozem - ale mlaďasové přijdou s epochou VI s jejím tramvajovým provozem a prakticky mrtvou nákladní dopravou jinou, než v ucelenkách. Mě by to stejně nebavilo... :wink:

Mně je sice hodně let a od starého Marklina jsem přes H0 Piko, TT Bahnen a Piko N skončil u N, a pres muj věk mne bavi epochy V/VI, nebaví mne manipulace, ale pokud vůbec nákladní vlakyí, tak jen ucelenky. Návštěvám se to líbí, protože pokud to nejsou modeláři zahleděni do historie, líbí se jim že na kolejišti vidí totéž co na nádražích. Dětem se líbí jezdit s vlaky jaké znají, dospělí návštěvníci ocení moznost pozorovat naprogramovaný provoz.
N, epocha 5,6, Digitrax, DR5000, MGP, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2082
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » úte 16 říj, 2018 1:03 pm

Honzo, máš samozřejmě pravdu, že současnost je skvělá na automatizaci: ucelenka sem, ucelenka tam, ptg sem, ptg tam, na lokálkách obousměrná regionova sem a zase tam... Když se ti to líbí a baví tě to, tak hurá do toho! Od toho ty vláčky máme, aby nám dělaly radost! :wink:

Mě zase baví třeba obrazit s Mn vlakem lokálku D3, hlásit se dirigentovi, při křižování hrát vlak první, přistavovat vozy k vykládce a dobírat ty hotové... Nebo dělat strojmistra v depu, vystavovat na hranice lokomotivy podle rozpisu, odebírat ze stanice lokomotivy po výkonech, dobrat s nimi vodu, vysypat popel, dozbrojit uhlí, otočit a remizovat... přitom kolem po traťových kolejích jezdí vlaky a dělají tomu úžasnou kulisu...

Děti... Jako výmluva pro manželku dobrý :wink: , ale jinak je železniční modelářství stabilně koníčkem nás pánů v nejlepších letech 8)
Mladí mužové asi tak od 16 let na to nemají prostě čas - a budou ho mít až po letech, až budou jejich děti fungovat relativně samostatně.

Dvojkolejka s rychlíky a náklady: dovoluji si připomenout, že takové scény se dají modelovat ve všech epochách, I. počínaje :wink: A pro milovníky těžkých nákladních vlaků v hustém sledu je asi nejlepší ta IV...

Klatovsko: úžasný prostor! Č-M transverzálka s červenými budovami (které se v dnešní době dají v TT koupit!). A Klatovy samy jsou zajímavý železniční uzlík okresního významu - hra na "Klatovsko" by někdy mohla být námětem provozního setkání! :idea:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » čtv 18 říj, 2018 7:12 am

Tak osobni doprava v Klatovech je porad zajimava,ale nakladni je nic moc,zrusena pila ve Svihove,zrusena prefa v Presticich. Jeden vagon v Janovicich na nakladku za tyden,jeste,ze to zachranuje uhli a drevo v Klatovech.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 191
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 18 říj, 2018 7:14 am

A přesně proto modelujeme epochy III a IV :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » čtv 18 říj, 2018 11:30 am

To je taky dobre,jste neco jako obrazkove knihy historie :wink:
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 191
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod modelarTT/TTe » čtv 18 říj, 2018 12:45 pm

Morris Zapp píše:A přesně proto modelujeme epochy III a IV :wink:

Ano, a někteří z nás epochy II a III.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 128
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » pát 19 říj, 2018 5:07 pm

Jj, epocha II je úžasná: lokomotivy ještě ani zdaleka si nebyly podobné jako krabice krabici, osobní vozy také namixované na vlacích ve spoustě různých provedení, nákladní vozy hojně obudkované (na konci vlaku budka povinná!), kusové zásilky pod tlakem automobilu prožívají svůj technologický vrchol...
Ale má taky svá proti: zapomeň na světelná návěstidla (nemodeluješ-li zrovna jednu z mála konkrétních stanic, kde už byla), koncové návěsti, které byly ve velice nápadném provedení (a měnily se podle dopravní sitace, nikoliv že by byly pořád červené!) vymodelovat neumíme, dopravní předpisy tehdejší doby mi moc nejdou (i když jsem přečetl knihu, honosící se tím, že po jejím přečtení bych měl být schopen vykonávat dopravní službu u meziválečných ČSD), tabelární jízdní řády musely mít vyznačeny vjezdové koleje a stižené vlaky (což náš sw nepodporuje, ledaže bychom nějak znásilnili režim D3..?)...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » pát 19 říj, 2018 5:18 pm

No ale do lokálkových stanic se jezdilo "jako do stodoly", takže spoustu starostí si můžeš ušetřit právě modelováním lokálek... Leckde se křižovalo akorát o řepných kampaních, nemusíš rozlišovat dopravní a manipulační koleje, jediná návěstidla byly pískáčky, skloníky a námezníky, ani s ochranou přejezdů se to nijak nepřehánělo...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3467
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Morris Zapp » sob 20 říj, 2018 9:27 am

Jj, to je pravda. Ale lokálky měly tenkrát povolené nápravové tlaky tak do 12 tun - a to je na kultovní lokomotivu ČSD ep. II poněkud málo :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod modelarTT/TTe » sob 20 říj, 2018 2:03 pm

Těžko říct, co je to kultovní lokomotiva ČSD epochy II. Kandidátek bude jistě více: nejen 387.0, ale i 365.0, 464.0 a 1, 434.2, 534.0 atd .... a pro lokálky? do těch 12 tun 310.0 a 422.0, 12-13 tun určitě 423.0 ..... ne všechny lokálky byly do 12 tun ....
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 128
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků