od Radek Strnad » pát 10 úno, 2012 6:07 pm
Mašinku zatím nemám,ale zato mám časopis Železnice č.5/1995.Hlavně pro ty co tento časopis nemají:Je tam evidováno 20kousků těchto lokomotiv jako řada 377.0500-519 jako pův.řada 38.1,2a3 DR.Dalších 10 ks je jako pův.řada 38.2 ,ale také 38.3- u ČSD dočasné označení 365.500-509.To německé označování tedy opravdu nechápu.Začnu těmi 10-ti:O 500 není uvedeno nic.Lokomotiva 501 je evidována 16.3.1955 jako zkušební loko VÚD.502-504-žádné údaje a 505 vyměněna s DR v r.1957 za 534.138.506 a 507 bez údajů,508 škrtnuta 25.2.1946.Netuším rozdíl mezi 38.2 a 38.3 DR.Řada 38.3,tedy 377.5:O 500 a 501 žádný údaj,502 předána PKP27.12.1947,503 přišla od PKP v r.1950,ale 10.12.57 už Kovošrot Ostrava.504 zrušena +10.7.1956,505 +1954,506 +1951,507 +1955(kotel prodán Vrbno p.P.),508 +1954,ZJVS Martin,509 a 510 předány DB 1948,511 +7.10.1956,512 +1958,513 a 514 +8.3.1957,515 +1954,516 +8.3.1957(15.5.57změněna na vyt.kotel K98),517-žádný údaj,518 byla 30.12.PKP a 519(pův.PKP)se dožila roku 1963 +.Dále se tam o těchto mašinkách píše,že některé,bohužel kořistní SSSR (takže jiná čísla),byly vyměněny za řadu 64 DR(365.4 ČSD-Schirmer)do Děčína z Trutnova,kde stály odstavené a jezdily na trati do Lysé n.L.Ještě jsem vyhrabal ve starém Železničáři(2/1982) informaci,že v červenci r.1945 se povedlo strojvedoucím rozjet z Kořenova doTanvaldu jednu 38-čku tak,že vyletěla z kolejí po výjezdu z tunelu nad Dolním polubným.Dopadla tak nešťastně,že nešla zvednout jeřábem,takže byla rozřezána po několika letech pod náspem.Četa zahynula.Ovšem o jakou 38-čku šlo...???
KYKLOP68