Já se snažím o III.epochu.Tam patří všechny ty podivnosti(pro slovenské kolegy čuda),co jezdily po válce,ale i první diesely a elektriky,ale hlavně pára.Jak psáno nahoře,pořádek byl tehdy skutečně jen pro blbce.I když drážní tělesa nebyla tehdy z důvodu požární ochrany zarostlá všelikým tím bejlím,jako teď.Ještě mě oslovuje epocha IV.,kterou si pamatuju z dětských let.Škoda,že za totáče se nesmělo skoro nic fotit,takže fotek z té doby je relativně málo.Pro tyto epochy by to možná chtělo samostatné vlákno.Spousta mladších kolegů si provoz v té době vůbec neumí představit.Já když doma synovi vyprávím,jak na nulté koleji mezi Poříčany a Běchovicemi stály nákladní vlaky za sebou na čubách, mimo návěstidla,jeden za druhým,a že v krizových stanicích mezi Č.Třebovou a Pardubicemi(zasvěcení jistě vědí o kterých mluvím),byla večer,pro průjezd rychlíků v obou směrech, volná jediná dopravní kolej,tak na mě kouká,jako bych žil na Měsíci,protože za dobu jízdy z Kolína do Prahy kromě dvou Elefantů,a tří rychlíků nepotkáme ani kolo a on si vůbec nedokáže představit,že to někdy bylo jiné.O běžném odkládání překážících nákladních vlaků na vlečky (třeba Veleliby a věčně urvaná vrata do Sempry

)mu radši moc neříkám,aby to pak nechtěl realizovat na kolejišti.Jo a rychlíky měly tehdy běžně 15 a více vozů,někdy i 20

.Né takoví chcípáci,jako teď

.Když měl ze Slovenska jen 10 vozů,tak jsme říkali,jak je to krátké.Prostě ČSD má své neopakovatelné kouzlo.Přítomnost nebo ČD je proti tomu nuda,nudaaaa..stereotyp.Ale každému se líbí něco jiného a kdo nezažil plnou parádu ČSD,neumí si to období ani představit.A bude hůř.Škoda.
