Další pára v TT - BR38 (377.0)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Další pára v TT - BR38 (377.0)

Příspěvekod Jarda H. » úte 22 zář, 2009 4:03 pm

Jako novinky ještě do v r.2009 (zatím bez ceny) uvádí Modelbahnmanufaktur Sebnitz dvě párovky - Pr. P8 KPEV (epocha I.), ale píšu spíše kvůli té druhé - BR38 (epocha III.). Měla by to být parní lokomotiva u nás jako 377.0 jezdící po II.světové válce, snad do roku 1952, kdy byly poslední kusy vráceny do Německa. Takže možnost drobné úpravy německého originálu na verzi ČSD.

Přímo model 377.0 jako malosérii (prý limitka :D přímo výrobce neuveden), jsem objevil v e-shopu u p.Tesaře, zatím jen předobjednávka, dodání později.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod drtikol » čtv 15 říj, 2009 7:19 pm

mam ji doma ve vitrine,verze csd 377,0519 tendr922,0519,depo Vršovice,severozapadni draha,model loko je kovovy,velka hmotnost,proud sbiraji dve hnaci napravy plus vsechna kola tendru,osvetleni vpredu i vzadu,uhli v tedru je nasypany,zadny odlitek,detaily na kotli dobre,hodne trubek,jediny rusivy prvek je sberac napeti mezi 2a3 napravou loko,je ponechany bez upravy a diky velkemu odstupu techto naprav pri pohledu z boku v rovine koleji je "jak pest na oko",uvazuji o pretreni cernou barvou,samozrejme tak abych zachoval funkci,jinak jizdni vlastnosti super,pri pohledu do mezeri mezi loko a tendr je videt 6pin konektor,predpokladam,ze je na nem umistena analogova propojka,takze montaz dekoderu by mela byt o.k.,jen nevim,jak se sundava vrsek tendru a nerad bych si zpusobil nejakou skodu,loko stala 6.850,-,kupoval sem ji v Modelloko v Praze u p.Sevčíka a melo by jit o model firmy JATT
drtikol
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned 01 črc, 2007 6:37 pm
Bydliště: Plzen

ČSD 377

Příspěvekod radula63 » sob 24 říj, 2009 12:29 pm

odpověď pro DRTIKOL :

Konektor 6-ti pinový, o kterém píšeš, slouží na propojení lokomotivy s tendrem.

Když se podíváš na tendr zepředu , tj. od budky, rýpni špičkou nože nebo něčím podobným mezi prkna ( mezi druhým a třetím od vršku !!! je mezi nimi znatelná rýha ) a zvedneš dekl tendru i s ohradou uhlí - není nijak dál jištěn. Uvnitř je malá destička s SMD součástkami a 6-ti pinový konektor dle NEM pro připojení digi dekodéru s analogovou propojkou. Pin č. 1 je označen červenou barvou. Součástky zajišťují společný + pól pro světla v analogu i digitálu a omezovací odpory a kondenzátory proti problikávání LED v protisměru ( v analogovém provozu ). Odrušení motoru není řešeno ( motor je použit MASHIMA s nalisovaným mosazným setrvačníkem a šnekem ).

Jinak zapojení konektoru mezi lokomotivou a tendrem - 1 ( červená barva ) pravá kola, 2 přední světla -anoda, 3 vývod motoru, 4 vývod motoru, 5 přední světla -katoda, 6 levá kola. V loko před převody je ještě konektor 2-pinový pro připojení předních světel - pozor :!: - jsou to LED a omezovací odpory jsou v tendru ! tak ať tě nenapadne do nich pustit plnou palbu z kolejí !!! Jsou to SMD LED pro 1mA.

Do loko se dostameš ( v rámci údržby ) - odpoj tendr ( oje i konektor ), vyšroubuj šroubek na spodním víku, vyndej přední vozík, vyšroubuj šroub mezi válci, nadzvedni kotel od válců a vysuň podvozek směrem dopředu, pozor na 2-pinový konektor světel. Ten odpoj a máž to rozebráno. :wink:

RAĎULA

foto celé loko s tendrem a rozebraný model
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil radula63 dne sob 16 led, 2010 1:59 pm, celkově upraveno 3
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod drtikol » čtv 29 říj, 2009 10:25 pm

diky za radu,bude se mi hodit az ji budu digitalizovat,snad nic neulomim
drtikol
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned 01 črc, 2007 6:37 pm
Bydliště: Plzen

ČSD 377.0

Příspěvekod radula63 » stř 18 lis, 2009 7:33 pm

ještě doplním:
Proud z kolejí nesbírají všechna kola tendru - 1. a 2. náprava sbírá z pravé kolejnice a 3. a 4. náprava z kolejnice levé :!: Lokomotiva sbírá ( jak již bylo uvedeno výše ) z 2. a 3. spřažené nápravy z obou kolejnic.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník