od Petr Barchánek » pon 11 bře, 2024 11:54 am
Prostřednictvím pošty jsme obdrželi zásilku (copyright Ignacius Reilly) patnácti kusů pevných spřáhel z 3D tisku ve velikosti TT od Malé Železnice a to za lidovou cenu 22 Kč/kus. Jde o směsku pevných kuplí NEM/NEM a NEM/šachta s háčkem*)
Trochu jsem si s nimi pohrál a můžu tak odpovědět na dotazy tří uživatelů přede mnou.
Nevypadá to špatně. Jen by mě zajímala pevnost toho spřáhla od MŽ.
MTB Pomeranč plus 35 vozů na oválu R 353 (Hornby), beze stoupání, naprosto v pohodě.
Jsem však zvědavý, jak bude něco z tisku chodit do šachty.
Kupodivu celkem dobře, akorát to chce trochu opatrnosti při zacvakávání.
Tak zrovna zde bych raději viděl reálnou fotku.
Vypadá to jak živý. Problém ale je naprosto šílená mezera mezi nárazníky.
Cisterna Roco a pomeranč MTB:
NEM/pár kuple Tillig/NEM 2,4 mm
pro porovnání tatáž vozidla
NEM/pevná spojka MŽ/NEM 6,6 mm
Cisterna Kuehn a vůz na víno Zeuke
NEM/pevná spojka MŽ/šachta s háčkem 6,6 mm
Cisterna Roco a vůz na víno Zeuke
NTM/pár kuple BTTB/šachta s háčekm 5,0 mm
zkušenosti z provozu ohledně chování
Není to na časté rozpojování. Drží to fest, při vykolejení jednoho vozidla v ucelené soupravě hrozí tažení vykolejených vozidel s rizikem pádu či převrácení celé soupravy. Určitě je lepší mít skupiny vozů a semtam rozpojitelné kuple
změn použitého materiálu
Mám to doma chvíli, zatím nemůžu sloužit. Nicméně to fakt za ty malé zobáčky a i se zalomením 2 x o 90°utáhne 35 vozů a 34 vozů se dá táhnout za to malinkaté vybrání na strunku. Víc vozů jsem nezkoušel, pak už se mi začaly příčit kinematiky ve vozech Tillig se spřáhly Tillig v soupravě za pevnými spojkami.
Závěrem: chce to výrazně zkrátit, ale jinak to vypadá jak živý. Pro modeláře s provozem ucelených souprav jistě velmi zajímavý počin.
Nakreslit jde leccos
*) neskromně dodávám, že pevnou spojku NEM/šachta s háčkem zařadila MŽ do svého sortimentu na mojí osobní žádost.