Mot. vůz M 152 TT MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » pon 13 zář, 2021 9:53 pm

NEM 310 stanovi sirku okolku T 0,6 - 0,7 mm. Pokud je okolek ostry jako nuz, tak to tech 0,6-0,7 mm nebude. Dale norma NEM 311 stanovi uhel kuzele okolku na strane kolejnice 70 stupnu a na vnitni strane 80 stupnu. Podle vaseho popisu to nevypada, ze by kola byla podle normy, protoze pri sirce 0,6 - 0,7 mm a vysce 0,65 mm nemuze vyjit okolek ostry jako nuz.
https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem311_d.pdf
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » úte 14 zář, 2021 6:33 am

Měřil jsem jen uvedené průměry. rozměr T a P se nedá nějak změřit a proto z něj něco dedukovat nemá smysl. Ani změřit šířku okolku nelze. Jak to chcete měřit v tom rádiusu mezi nákolkem a okolkem.
Muselo by se to nafotit bez zkreslení a zvětšit. Tady je diskuse zbytečná. Dvojkolí má jezdit bez problémů. Stokrát opakované, nezkoušej to co už je objevené, zřejmě u MTB neplatí.
Nejlepší náprava v této věci je recenze modelu nap. ř na TT board.de. U nás je jen Železniční magazín ten po kritice patrně už nebude nic o MTB zveřejňovat.
Pro nás, co si DoDo umíme je cesta, nechat si dvojkolí Modmueller nebo Luck provrtat na průměr 2,8mm a zaměnit.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 302
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod MirekTT » úte 14 zář, 2021 6:12 pm

Pavel 152 píše:...... nechat si dvojkolí Modmueller nebo Luck provrtat na průměr 2,8mm a zaměnit.
Pavel

Není jednodušší použít rovnou hotovou nápravu a nalisovat na ní příslušné ozubené kolo od ALS? (dotaz je na ty, kteří zas až tak neřeší cenu a nutnost dodělávek výrobků MTB)
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2437
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » úte 14 zář, 2021 6:47 pm

Opět připomínám, nemám v ruce neviděl jsem, neradím, ale čtu celé vlákno i s obrázky.
Pér příspěvků výše je fotka Plastová osička soudkovitého tvaru o průměru okolo 3mm s ozubením. Kola 2,8mm hřídel plastová, kvůli izolaci kol.
ALS - jedno ozubené kolo do brejlovce Kuehn, cena 175,- Kolik by stála od nich zcela atypická náprava.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 302
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Ferys » čtv 07 říj, 2021 8:42 pm

Vrátil jsem v rámci reklamace i druhý kus, který sice lépe projížděl výhybky (kolejiště mám komplet z nového kolejiva a řadu výhybek jsem kvůli jízdě M 152 upravil), ale při jízdě, obzvlášť v jednom směru, byl značně hlučný. Nechtěl jsem již řešit, zda je to excentrický setrvačník, nebo převodovka, nebo špatný rozchod dvojkolí či cokoli jiného. Modelové nedokonalosti jsem byl ochoten akceptovat, ale nespolehlivou jízdu na kolejišti řízeném TC již ne. I druhá reklamace u prodejce proběhla naprosto v pohodě, tak aspoň za to dík.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Luis0 » čtv 14 říj, 2021 7:19 pm

Pavel 152 píše:Opět připomínám, nemám v ruce neviděl jsem, neradím, ale čtu celé vlákno i s obrázky.
Pér příspěvků výše je fotka Plastová osička soudkovitého tvaru o průměru okolo 3mm s ozubením. Kola 2,8mm hřídel plastová, kvůli izolaci kol.
ALS - jedno ozubené kolo do brejlovce Kuehn, cena 175,- Kolik by stála od nich zcela atypická náprava.

Pavel


Atypické převody u mne vždy záleží na počtu objednaných kusů, pokud se to z kusové výroby, která je vždy drahá dostane na sérii 100 a více kusů, tak už cena ozubení není nijak dramaticky nad cenou standartní produkce nabízené u mne na webu.
Jinak to kolo do brejlovce je dost specifické, je to slisované dvojkolo a jeho výroba je opravdu velice náročná, proto i drahá. Ovšem jednoduché ozubené kolo s dírou do šnekové převodovky je pochopitelně mnohem levnější, tedy v sériové výrobě samozřejmě. Dělal jsem teď v sérii nové převody pro jednu známou lokomotivu MTB a to co tam v originále mají v převodovce je opravdu na zvracení. S ozubeným kolem to mělo společný jen ten název, ale rozměry, profil boku zubu, geometrie, tolerance, atd. byla opravdu hrůza. Ale chápu to ... je to výlisek a je to levný.
Luis0
 
Příspěvky: 99
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků