Určitě bych pro celá 50. léta použil lvíčka. Název depo platí až od roku 1952. Rozdělení na dráhy podle sovětského vzoru bylo zrušeno až v r. 1963, takže žádná z níže uvedených lok. se nového uspořádání (dráha Východní - Střední - Severozápodní - JIhozápadní) nedožila, na rozdíl od mnoha jiných této řady.
Takže co víme o dalších lokomotivách z té pětky 413.096 až 0101? Resp. co o nich říká ten archivní zdroj, jehož spolehlivost není úplně jasná?
096: 1949 Veselí n. Moravou (v kopřivách?), do r. 1955 Bratislava (Devínska Nová Ves - viz moje poznámka minule k 097), pak výtopna Košice (nebo Michaľany?) pro tratě do Michaľan a Plavče. Zrušena 1955, podle Atlasu 1959.
098: Od r. 1949 výtopna Vrútky pro tratě do Martina, Kraľovan a Čadca - Makov. Zrušena 1959, podle Atlasu 1957.
099: Od r. 1949 výtopna Spišská Nová Ves pro tratě do Popradu, Margecan a Levoče. Zrušena 1958, podle Atlasu 1957.
0100: 1949 - 51 výtopna Košice, pak Michaľany pro trať do Humenného do r. 1956, pak (zapůjčena nebo prodána?) na vlečku do hliníkárny Žiar nad Hronom (výtopna Prievidza?), zrušena 1958, podle Atlasu 1956.
0101: Od r. 1949 výtopna Vrútky pro tratě do Martina, Ružomberka a Kraľovany - Trstená (tehdy vlastně ještě Suchá Hora). Zrušena 1955, podle Atlasu 1954.
Pokud jde o rušení, Atlas se odvolává na čísla výnosů, takže citovaný zdroj je v této věci úplně mimo. To ovšem vyvolává pochybnosti o jeho důvěryhodnosti vůbec.
Výtopny Sp. N. Ves a Michaľany patřily pod Košickou dráhu, Vrútky a Prievidza pod Bratislavskou dráhu. Když píšu "pro tratě do", tak to může znamenat i staniční posun ve větších stanicích v tom kterém traťovém úseku. V takových stanicích jako Martin, Poprad nebo Ružomberok jistě byly posunovací zálohy.
Znovu zdůrazňuji, že spolehlivost toho zdroje (i když pozůstalost, v níž byl nalezen, se nachází v archívu NTM...) je pochybná.
Tož tak. A fčil mudrujte, kořeni.
A ještě dodatek: Najde se dobrovolník, který na sebe vezme tu starost a bude s fou PIKO jednat? Jestli jo, nechci nikomu nic moc radit, ale osobně se domnívám, že by bylo nejlepší zapojit do hry některého z českých nebo slovenských prodejců, kteří s jednáním s tímto výrobcem mají zkušenost a taky reference z případů, kdy dosáhli svým jednáním změn ve výrobě.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.