od Ossi » pát 13 pro, 2019 2:29 pm
Zdravím. Včera jsem si přivezl dva dlouhé Balmy, jeden za 851 a druhý za 842. Dnes jsem se pustil do akce DoDo (dodělat doma). Vůz je pěkný, celkem pěkně jezdí, ale toť vše. Systém sběru elektřiny z dvojkolí mi připomíná tendr BR23 od Zeukeho, krásně brzdí. Vodiče od podvozku se musí protáhnout oknem do představku, aby se daly přiletovat k hlavní DPS. Nechápu, proč chybí pomocná DPS s konci na druhou stranu vozu, U MTB asi nikdo nepočítá s tím, že se ve vratné stanici přívěšák objíždí. Další scházející věcí je lept se sběrači proudu na drahý podvozek, proč jsou tedy pájecí plošky na obou stranách hlavní DPS. Tato je ostatně také pěkné "trágo". U jednoho vozu bylo rozhraní naletováno křivě, naštěstí nebylo ve zkratu. Ten Kondenzátor 220uF/25V by šel taky nahradit několika tantalovými kostičkami, takhle je v představku v přepočtu válec ve velikosti pořádného sudu. A když jsem u představků, tam by bodla alespoň jedna LEDka na osvětlení, u MTB asi cestující nastupují a chodí na toaletu potmě... Zato salonu prosvítají stěny stejně jako u Kvatra 842. Před instalací mám ve zvyku osvětlení a podobné komponenty vyzkoušet a proměřit. Samozřejmě jedna DPS s konci měla obráceně naletovanou LEDku, obě byly katodami k sobě. Takže na jedné straně konce chybí úplně a na druhé jsou nefunkční. Nemontoval jsem je tedy ani na jeden vůz. Pokud budete DPS s konci testovat, pozor, předřadný odpor LEDek je na hlavní DPS. Já konce vyřeším časem po svém, hodlám dosadit dvoubarevné LEDky červená/bílá, dlouhé Balmy měly možnost rozsvítit na čele bílá světla, používalo se to při posunu. Při instalaci jsem vyvrtal dvě dírky 0.8 mm vrtákem při podlaze, kterými jsem protáhl vodiče od podvozku od představku,a tyto jsem lepicí páskou chytil k mezistěně. Tahat dráty oknem mi nepřipadá "košer". Dále je nutno obrousit do kastle vyčnívající konce nárazníků, vůz jde špatně složit, nehledě na možnost utržení LEDek konců. Spřáhla raději komentovat nebudu, jsou pro zlost, nahradil jsem je Tilligy. Zatím se vozy provozovat dají, časem dojde k "vymalování" stěn (kvůli prosvítání stěn), přetření sedaček na zeleno, dosazení osvětlení představků a instalaci nových konců. Uvažuji též o vypouzdření ložisek podvozků, náhradu náprav jednostranně odizolovanými Tilligy a rekonstrukci sběru proudu z nápravy ve stylu BTTB. "Výmalbu" a přetření sedaček čeká i Kvatro. Co říci na závěr: Za tento "polotovar" bych se styděl říci si cenu, za kterou se prodává, sám bych ho ocenil zhruba na dvanáct stovek. Pokud bych započetl náklady na dodělání a cenu za práci, pak se dá o dvou "litrech" uvažovat. Výrobce by se měl trochu zamyslet a tyto vozy vyrábět "v plné palbě" a ne jako polotovar k dodělání, navíc s díly k dosazení na půlku vozu. Ossi