Brejla píše:Mashima 5 pólů s uhlíky versus Noname 3 póly s plíšky. Stačí
Co je odolnější snad nemusím uvádět
Posedlost některých jedinců nejmenovanou firmou je až neskutečná. Už jste s tím trapní jak sáňky v létě. Tak to nekupujte, hotovo. Proč vykřikujete nesmysly, když to ani nemáte doma?
Třípolové, jak píšete noname, motorky mám v různých modelech od továrních až po mosazné pojezdy a světe div se, fungují. Ty v mosazných pojezdech už přes 10 let, dají se koupit za 30 Kč. Mashima je nepochybně jiná liga, ovšem hlavně cenou. A dalo by se dlouze polemizovat nad praktickými poznatky. Např. 372 Kuehn s kvalitní Mashimou, avšak v kopci utáhne pár vozů, dekodér si neporadí se zátěžovou regulací, protože použitý typ motoru je příliš slabý. U modelů MTB s tímto problém nemám, za celou dobu mi žádný motor neodešel, čím to? Doporučuji také rozebrat některé menší typy Mashim, uhlíky sotva 1x1 mm, až se opotřebují, musíte rovněž vyměnit celý motor, ale to asi nevadí, má to přece 5 pólů.
Mimochodem pokud si pamatuji, snahy v začátcích byly, ale zdejším kritikům se nelíbila nízká rychlost a vyšší cena modelu.
O 742 Tillig jsem psal tuším v tomto vlákně pár stran dozadu, mám oba, nejsem ničí zastánce ani odpůrce, co se mi nelíbí, to si upravím nebo rovnou postavím vlastní místo kafrání na fórech. Oproti MTB je Tillig vzhledově věrnější a propracovanější, o tom není pochyb. Ale žádný supermodel to není, má taky nějaké chyby a není jich málo. Oproti MTB je největší nedostatek nízká hmotnost a poněkud nedomyšlené zapojení osvětlení, nejdou samostatně ovládat koncová a dálková světla.
Poziční světla silně prosvítají do dálkového, Při svícení jednou pozičkou prosvítá světlo i do druhé pozičky, u MTB důvod k nekonečné kritice, u Tilliga to asi nikomu nevadí
Horší je podstatně nižší hmotnost, při provozu na kolejišti je MTB použitelnější, dá se jezdit bez bandáží, mám na kolejišti sklony 20%. Taky nemusím svítit koncovkami do vozů. Tyto dvě věci jsou pro mě zásadnější než nějaké tvary madel.
Rozebiratelnost modelu je hrozná, zatím se mi to nikdy nepodařilo bez hrubé síly a zohýbání zábradlí. Západky kastle je dobré před smontováním trochu obrousit, pak už to jde rozebrat normálně.
Mnohem lepší je příprava pro reproduktor, zvuk hraje výrazně a až moc hlasitě.
Mimochodem, že je nádrž tvarově správná, ale nižší a užší, to také nikomu nevadí
Narozdíl od konkurence jsme mohli model ještě před vyrobením připomínkovat podle 3D náhledu, ale otázkou je do jaké míry se tím Tillig řídil a jestli vůbec, moje připomínky k elektronice se nesetkaly s nějakým zájmem.