Hanku moc děkuju, to jsou ty výkresy Letohradu v tomto tématu na třetí stránce? Když budou v čitelnější podobě, budu rád. Je to ale případ, kterému jsem se chtěl vyhnout. Podobná, né-li stejná je výtopna ve Staré Pace, i když tam je myslím těch oken 10.
http://www.ld-trutnov.cz/wp-content/gal ... 8-1989.jpgNerad zavírám oči, jinak bych tu ani neotravoval. Kromě tebou zmiňovaných úprav, by bylo třeba snížit střechu (zmenšit její sklon) a to je nejviditelnější rozdíl oproti topírně SNDVB. To by se doufám mělo podařit zkrácením a znovuslepením dílků podpírajících střechu. Nebude pak sedět sklon na komínu, ale to taky nebude problém předělat. Na ty zvětšená okna se nejblíže dá použít Okno průmyslové 2, nic lepšího jsem nenašel.
http://www.modelova-zeleznice.cz/okna_v ... yslove.phpNejvíc mě ale trápí šíře výtopny SNDVB, ta je o poznání širší, možná z těch výkresů budu chytřejší, ale nyní mi to připadá, že je na každém boku o několik decimetrů rozšířena.
Vůbec ale nejhorší je představa, jak to mohlo tedy být. V roce 1865 otevřeli trať do Tanvaldu (v mém případě do Desné) a postavili malou výtopnu. Kdy ale postavit tuhle velkou topírnu? Mělo by to být asi dříve jak v roce 1890? Tak třeba v roce 1880, za účelem navýšení provozu a turnusování strojů i pro hlavní trať...
Spíš jsem tajně doufal v podobnost především v těch proporcích střechy s čímkoliv stavěným později. Pak by se upravovali jen ty okna, fasáda, drobnosti...
Teď mi ale tak dochází, že vlastně všechny větší topírenské haly jsou postaveny velkými společnostmi pro účely hlavních tratí a později budované mají pramálo společného s jakoukoliv normálií. ZčVK tedy asi žádnou normálii na větší dvoukolejnou remízu ani nemělo? Podle čeho se stavěla taková výtopna v Jilemnici?
Nakonec otázka, dají se někde sehnat ty odvětrávání budov jako jsou na střeše výtopny u výše odkazované fotky 753.230?