Kuehn-modell 372 ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » sob 12 úno, 2011 6:38 am

...relativně vysoká, kastle je téměř shodná, tak stačí jen přelakovat :D .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod Jacek » sob 12 úno, 2011 11:46 am

George V. píše:...relativně vysoká, kastle je téměř shodná, tak stačí jen přelakovat :D .

No ono by to rozhodně nebylo jen o přelakování. Okna a žaluzie na bočnicích jsou sice stejné, ale jinak už na pohled je mezi 372 a 263 dost rozdílů. Jen při letmém prohlídnutí MSTS modelu jsem si všiml chybějící bedny klimatizace, pantografy jsou klasického typu, houkačky na střeše, na čelech jiná madla, atd...
Obrázek
Hodila by se ale nějáká 371
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » sob 12 úno, 2011 12:23 pm

...ale to je všechno drobotina, která se dá udělat bez výrazné změny formy. A i kdyby se jenom přestříkala, tak to 90% modelářů stejně nebude vadit, nebo to ani nepoznají a budou šťastný jak blechy, že mají 263. V TT jste schopný (musíte) překousnout větší nesmysly... :) :) :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod j p » sob 12 úno, 2011 6:54 pm

George V. píše:...ale to je všechno drobotina, která se dá udělat bez výrazné změny formy. A i kdyby se jenom přestříkala, tak to 90% modelářů stejně nebude vadit, nebo to ani nepoznají a budou šťastný jak blechy, že mají 263. V TT jste schopný (musíte) překousnout větší nesmysly... :) :) :)


Jeste jednodussi je udelat verzi CSD, tam staci vynechat logo CD a pridat logo CSD jako dolepovaci tabulku. Kdyz uz dela pan Kuehn verzi CD-cargo. Verze CSD by mela vetsi sanci na uspech, nez cargo.
Bez zmeny formy, ale s jinym naterem jde udelat modry prototyp.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod volda » sob 12 úno, 2011 7:48 pm

j p píše:
George V. píše:...ale to je všechno drobotina, která se dá udělat bez výrazné změny formy. A i kdyby se jenom přestříkala, tak to 90% modelářů stejně nebude vadit, nebo to ani nepoznají a budou šťastný jak blechy, že mají 263. V TT jste schopný (musíte) překousnout větší nesmysly... :) :) :)


Jeste jednodussi je udelat verzi CSD, tam staci vynechat logo CD a pridat logo CSD jako dolepovaci tabulku. Kdyz uz dela pan Kuehn verzi CD-cargo. Verze CSD by mela vetsi sanci na uspech, nez cargo.
Bez zmeny formy, ale s jinym naterem jde udelat modry prototyp.


Mě by nejvíce potěšila 371 (červeno bílá a tenký žlutý pruh) ale tak uvidíme co z něj vyleze.Hlavně aby byl vůbec nějaký ten Bastard.Na mašinkách.cz je infože bude až v červnu..... :( :evil: :twisted:
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod vojtas » sob 12 úno, 2011 8:05 pm

houkačky jdou sundat a nalepit na střechu,až model bude,tak budu bednu klimatizace možná odlívat.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod freekey » sob 12 úno, 2011 10:55 pm

Tohle je pro mě také aktuální. Doufám, že se najde někdo, kdo všechny rozdíly sepíše, abych věděl jestli do toho jít nebo ne. 372 rozhodně nechci, ale 263 bych vzal hned 2 - Dášu i Mášu :D

Pokud by byl ten seznam a bylo by možné to předělat, tak bych šel asi i do toho.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod MOL » ned 13 úno, 2011 12:29 am

263 vs 372: Vypadá to blbě, klimatizace je ten nejmenší problém...
Mají rozdílná trafa, sběrače, ba i podvozky.
Rozdílná madla na čelech: 372 má jedno dlouhé pod čelními okny (některé stroje ale mají dvě krátká), 263 má dvě krátká a prototypy dvě krátká, ale v jiné úrovni.
Svislé madlo má 263 i 372 stejně dlouhé, ale prototypy kratší.
Nad stanovištěm má 372 dva náporové větrače, 263 je nemá, ale má klimatizaci. Prototypy mají klimatizaci s jinou čelní mřížkou (nebo zadeklovanou).
Vedle nárazníku má 372 na rámu (na straně pultu) sklápěcí stupátko, 263 nemá.
Jiná stupátka nad nárazníky, 372 na nich má držák na koncovky.
Odlišné tvary a ukotvení pluhů, prototyp 001 má jiný tvar stupátka.
Prototypy mají odlišný tvar talířů nárazníků.
Jiný počet žaluzií na "hrbu".
Jiné rozměry "rynglí" pro odvod dešťové vody.
Prototypy mají jinak přivařené prolisy nad rámem.
372, 263 a prototypy mají každý jinak provedené madla u dveří na stanoviště.
Jiná elektrovýzbroj.
Jiné umístění houkaček...

Tohle jsem vykoukal z fotek, kdoví kolik těch odlišností tam ještě je...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod vojtas » ned 13 úno, 2011 8:51 am

Panty se dají koupit od DKmodelu,bedna klimy je nejvíc vidět.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » ned 13 úno, 2011 11:51 am

MOL píše:263 vs 372: Vypadá to blbě, klimatizace je ten nejmenší problém...
Mají rozdílná trafa, sběrače, ba i podvozky.


...podvozky? Jediný rozdíl je u 372 snímač Indusi. Víš kolik peršingů, es, banánů a krys v HO s ním jezdí? Přesněji, ještě jsem neviděl tyhle loko s pojezdem z bastarda od Pika, že by se někdo namáhal s amputací toho bazmeku...


MOL píše:Rozdílná madla na čelech: 372 má jedno dlouhé pod čelními okny (některé stroje ale mají dvě krátká), 263 má dvě krátká a prototypy dvě krátká, ale v jiné úrovni.
Svislé madlo má 263 i 372 stejně dlouhé, ale prototypy kratší.


...prkotiny, tohle bych neřešil, tady se asi bude lišit i provedení německého (vzor modelu) a českého bastarda, možná i jednotlivých mašin mezi sebou.

Zásadní rozdíl bude v bižuterii na střeše (izolátory, odpojovače, přepojovače, bleskojistky, vn. vypínač atd.), bastard je dvousystém, bude toho tam mít víc... Zásadní věcí je tvar skříně, a tady je velká shoda, takže udělat z bastarda 263 bude mnohem jednodušší, než eso, nebo peršinga...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod vojtas » ned 13 úno, 2011 11:55 am

Ta výzbroj vypadá dost podobně(vid. část)řešil bych jen pantografy a bedny klimatizace.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod MOL » ned 13 úno, 2011 1:19 pm

George V. píše:
MOL píše:263 vs 372: Vypadá to blbě, klimatizace je ten nejmenší problém...
Mají rozdílná trafa, sběrače, ba i podvozky.


...podvozky? Jediný rozdíl je u 372 snímač Indusi. Víš kolik peršingů, es, banánů a krys v HO s ním jezdí? Přesněji, ještě jsem neviděl tyhle loko s pojezdem z bastarda od Pika, že by se někdo namáhal s amputací toho bazmeku...


Ono stačí stačí porovnat podvozky 363 a 371, viz atlaslokomotiv.net
ObrázekObrázek
Žádné viditelné rozdíly tam samozřejmě nejsou :roll:
A trafo? Taky nepodstatné... viz vlaky.net
http://www.vlaky.net/upload/galeria/000009/000196.jpg
http://www.vlaky.net/upload/galeria/000098/027611.jpg
Elektrovýzbroj, 372 má akorát o pár bebechů víc...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod rexel » ned 13 úno, 2011 2:07 pm

Colonel32 píše:Teď hlavně hodně kupovat, ať se pan Kuehn nechá přesvědčit i na peršingy.

Mašina perfektní, ale určitě ji nekoupím. Počkám na verzi ČSD a je mi celkem jedno jestli to bude ES 499.2 nebo S 499.2.
Nechápu proč pan Kühn začíná s modely ČD, kde si zužuje trh nejen o ty, kteří dělají ČSD - a je jich většina, ale také
zákazníky ze slovenska, kteří si spíše koupí model s logem ČSD, než dnes pro ně zahraniční ČD.
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod George V. » ned 13 úno, 2011 3:20 pm

MOL píše: Ono stačí stačí porovnat podvozky 363 a 371, viz atlaslokomotiv.net
Žádné viditelné rozdíly tam samozřejmě nejsou :roll:


...jestli máš ještě na mysli tlumič vrtivých pohybů, tak ten se týká jen verze 371 :D , u 372 ani 263 (ČD) není...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kuehn-modell 372 ČD

Příspěvekod lisacik » ned 13 úno, 2011 8:00 pm

rexel píše:
Colonel32 píše:Teď hlavně hodně kupovat, ať se pan Kuehn nechá přesvědčit i na peršingy.

Mašina perfektní, ale určitě ji nekoupím. Počkám na verzi ČSD a je mi celkem jedno jestli to bude ES 499.2 nebo S 499.2.
Nechápu proč pan Kühn začíná s modely ČD, kde si zužuje trh nejen o ty, kteří dělají ČSD - a je jich většina, ale také
zákazníky ze slovenska, kteří si spíše koupí model s logem ČSD, než dnes pro ně zahraniční ČD.


Plne suhlasim s tymto nazorom!!! Je to velka skoda. Staci si pozriet napr. slovensky http://www.railnet.sk a ich stretnutia. Nenasiel som v TT ziadne(aspon si nepamatam) Bmto v CD. CSD aj ked neviem ci na slovensku niekedy boli prevadzkovane by sa u kazdeho kdo robi CSD urcite udovacnili.
Ja osobne by som si ich kupil aj preto, ze mi pripominaju vylet po ceskych zamkoch, kedy som navstivil Vyssi Brod a samozrejme aj "lipenku", kde som videl malu bobilu s BDx + Bmto, ale aj zehlicku s BDx + Bmto.

Je mozne, ze marketing to s CD verziou robi naschval, aby sa trh nasitil Bmto s CD a az potom bude CSD. Mozno si zratali, ze keby dali najprv na trh CSD uz by sa CD verzia tak nepradavala. Ja fakt neviem.
Trosku dufam, ze podla toho co bolo ZM pisane nakoniec v CSD farbach nieco bude (Bmto?/Y asi tazko?) pri "vypusteni" T 478.3, ale ci to bude 3/4 2011, alebo neskor je otazne. Na tuto otazku nam nik neda odpoved po skusenostiach s T478.x.
Jano
PS: Samozrejme, ze aj Bastart v CSD by sa hodil, ale ako sa hovori "nadej umiera posledna".
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků