vozy typu "Y"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Měli byste zájem o stavebnici Y vozů dle skutečných rozměrů a proporcí v TT?

Ano, z leptu.
17
19%
Ano, z polyuretanového odlitku plus případné leptané detaily.
49
56%
Ne.
22
25%
 
Celkem hlasů : 88

Příspěvekod TTmili » ned 31 kvě, 2009 6:58 pm

Ještě se opravím. Vozy Bt byli dělány i u nás ve Studénce od roku 69. Co se týče těchto vozů tak je to prakticky kopie maďarských vozů ale trochu upravených. Čížův odlitek odpovídá sice bočnicí maďarským vozům avšak čelama odpovídá našim vozům. Jelikož ale zbrousit boky čel do obla je jednoduší než nastavovat okna k záchůdkům aby byly užší a zároveň je dělat hranatější pak bych se přikláněl k tomu že Číž dělá spíš ten maďarskej ale trochu nepřesnej.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1693
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod albatros.498 » ned 26 črc, 2009 10:01 am

VoVo píše:Nejde sice přímo o původní vozy Y, ale včera na burze měl p. Slowiaczek (naproti p. Bankovi) polyuretanové odlitky vozů Bee (a zřejmě i Aee). Myslím že to byly tyhle (nebo hodně podobné) http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=149&ktere=o&razeni=0&odkud=40. Jedna skříň stála stovku, k tomu byly i leptané doplňky za dalších pár kaček (leptané dveře atd) a okna by se měla dát taky sehnat.

Vypadalo to hodně dobře, mělo to v druhé třídě správný počet oken, no vypadalo to moc hezky i když moc podrobně jsem to nezkoumal.

Nemáte někdo foto těchto vozů ze zadu myslím přechodové dveře?
jedu v TT V.epocha
albatros.498
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte 03 úno, 2009 7:41 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod lachttan.bastr » čtv 30 črc, 2009 5:50 pm

Hekttor píše:To přece TTmili vůbec nevadí, společnou diskusí se dospívá k nějakému výsledku, v tomto případě tedy k tomu, že i přes podobnost to Y nejsou, třeba to někomu dalšímu pomůže v rozhodování. :)
To vám o ty Y vážně tak moc jde?


Jde, protože stále tvoří páteř vozového parku. Navíc jezdí už čtyřicet let a jsou typyckými vozy soc. železnic.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » čtv 30 črc, 2009 6:13 pm

nevím,jestli se to někde probíralo,ale mě by stačilo i to že by se vozy BTTB,nebo Tilig daly spojit tak jako ve skutečnosti,nebo alespoň přibližně tak.Dá se to nějak udělat? Mám na mysli to ,že kdyby v modelu chtěli lidi procházet vagony,padali by pod kola
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod lachttan.bastr » čtv 30 črc, 2009 6:15 pm

Já nevím jak hlasovat, protože není možnost pro tovární výrobu. V našem sdružení jsme měli anketu ze Sebnitz, zda bychom chtěli Ypsilonky za cenu cca. 1000 Kč? Samozřejmě správnou délku, KKK atd. Kvalita srovnatelná s "m" vozy.
Podle posledních zpráv, se TILLIGové hádají, kdo to udělá. TILLIG, nebo MMF? A co se takhle zasmát :P , když se ti dva hádají. Což takhle "zlanařit" Kühna :!: ? Když udělal "Berliner dostos", alias "sputnik", jak mu říkali v NDR, prostě patrák, který jezdil jen v NDR, u nás a snad prý v Rumunsku, kde nevím kolik je téčkařů.
Ypsilonky jsou typickými vozy východního bloku, kde je možnost haldy barevných variant. A jezdilo se s nimi přeci i na západ, takže zase tam nejsou tak neznámé.Je po tom hlad a když se patra prodávájí kolem 1200, tak Ypsilonek by mohlo být i více a o nějakou kačku levnější. :!:
DR, PKP, ČSD :arrow: ČD+ŽSR, MÁV, CFR, BDŽ, JŽ :arrow: HŽ+SŽ+zkratky nevím, ale to co je teď z jugoslávie, ale třeba trocha exotiky TCDD [Turecko], Sýrie, Irák, to když jsme s Husajnem kámošili, Egypt. I tam jezdili Görlitzácké vozy. Kdo umí německy???
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 30 črc, 2009 6:18 pm

jasně že šlo , ale musíš udělat oblouky v přepočtu a ne takové jaké vycházejí teď ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Tomáš » čtv 30 črc, 2009 6:24 pm

Patrik Novák píše:jasně že šlo , ale musíš udělat oblouky v přepočtu a ne takové jaké vycházejí teď ,


tak to je problém, na 80cm moc možností na obrátku nemáš :cry:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 30 črc, 2009 6:46 pm

jj je to tak moc místa nejni když vezmeš těch 80cm je to asi 50m poloměru , rychlíkáče mají min poloměr 120m rychlostí 10km/h ??
jojo v medelu je to nutný zlo taková díra mezi vagony
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Tomáš » čtv 30 črc, 2009 7:06 pm

Patrik Novák píše:jj je to tak moc místa nejni když vezmeš těch 80cm je to asi 50m poloměru , rychlíkáče mají min poloměr 120m rychlostí 10km/h ??
jojo v medelu je to nutný zlo taková díra mezi vagony


tak tos mě pobavil 120cm poloměr :lol: :lol: :lol: to bych musel mít tělocvičnu...jako věřím ti ,že tomu tak skutečně je,ale kdo si může doma dovolit 2,5m místa...dybych ho měl tak du do H0 a su zase v ři.. :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 30 črc, 2009 7:15 pm

jenže to je minimální , pro real jízdy Ysouprav by byla lepší nějaká hala , spíš fabrika než tělocvična
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod albatros.498 » pát 31 črc, 2009 3:20 pm

Vraťme se k původnímu témetu. dnes sem koukal různě po netu a našel tohle: http://www.bvmodel.cz/nabizime/odlevani.html
Jaký je Váš názor ???
jedu v TT V.epocha
albatros.498
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte 03 úno, 2009 7:41 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Hekttor » pát 31 črc, 2009 4:32 pm

Názor.... na Vlastíka, jak umí odlévat? Určitě umí.
Pokud je otázka směřována na to, zda ta nabídka může přispět k výrobě vozů Y, tak jistě ano. Pokud máte mustr, tak to BV model odleje. Stejně, jako jiná firma, která odlévá z polyuretanu. A tím se vracíme smyčkou ke straně 3 tohoto vlákna. Čili - máte mustr k zaformování?
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Tomáš » pát 31 črc, 2009 8:17 pm

albatros.498 píše:Vraťme se k původnímu témetu. dnes sem koukal různě po netu a našel tohle: http://www.bvmodel.cz/nabizime/odlevani.html
Jaký je Váš názor ???


No mě jako lajka napadá jedno.Kvalita bude asi podstatně lepší něž u běžných výrobců odlitků.Pokud se píše že stěny mají tloušťku 1mm a stačí jen začistit a je hotovo,tak tomu říkám super práce.Potom bych dal určitě přednost jeho odlitkům i kdyby byla cena vyšší než p.číže a molaty.
Pokud by takto byly vyrobeny vozy Y které ukazují v nabídce připravujeme asi bych se rozloučil s Y od BTTB
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Patrik Novák » sob 01 srp, 2009 12:15 pm

no samotné odlévání nejni problém , ale ta předloha , forma s nízkou trvanlivostí .......
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 01 srp, 2009 12:59 pm

Tomáš píše:nevím,jestli se to někde probíralo,ale mě by stačilo i to že by se vozy BTTB,nebo Tilig daly spojit tak jako ve skutečnosti,nebo alespoň přibližně tak.Dá se to nějak udělat? Mám na mysli to ,že kdyby v modelu chtěli lidi procházet vagony,padali by pod kola


No právě pro tohle je v modelech kinematika krátkého spřáhla [kurzkupplungkinematik] (KKK), která se v obloucích natáhne, aby se vozy stočili a nezasekly nárazníky, a na rovině pěkně stáhne měchy k sobě. Prohlídni si novější vozy. První byli Eilzugwageny a patráky od Tilliga. Já na starší nasadil PeHo.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků