od Radek Strnad » pát 26 led, 2024 3:35 pm
Zázraky jsem tedy věru nečekal. Doufal jsem, že konečně bude klasický angličan s kovovými srdcovkami. Není, resp. pouze s podložím. BR89 K.P.E.V. už tuším před časem byla. Následuje set pruského Schnellzugu, ale tak nějak k němu není lokomotiva(předpokládám, že k němu nepatří ta BR89). K dostání ještě jsou P8, ale předpokládám, že než set vyrobí, tak zase k němu už nebude mašina, protože se do té doby P8 vyprodá. Salonwagenzug asi žádné velké terno nebude, kvůli barevné fádnosti, ale třeba si mezi německými sběrateli své kupce najde. Líbí se mi set kotlů KVG a představuji si, jak dobře by se prodával podobný set ČD Cargo, kde by byla jedna modrá a dvě šedé cisterny - jedna s velkým, druhá s malým logem. Namísto nákladného vývoje padesáté verze Ragulina bych tedy rozhodně zainvestoval do perspektivnějšího projektu. Většina modelářů má tyto modely od Piko a Roco, na burzách a aukčních portálech nebo bazarech je jich stále dost. No nevím, věřím, že si to v Německu lidi koupí, ale nějakou dlouhodobou perspektivu bych tam nehledal. Drážďanský S-Bahn se mi líbí a myslím, že si své kupce najde, protože pokud někdo cestuje po Sasku vlakem, s touto soupravou se téměř jistě setká. Sggmrss mit Tankcontainer je hezký a dvojice sypáků Spedica bude za Kocourem téže společnosti vypadat též dobře. A Rosničku, tu snad nemá cenu komentovat. Jsem velmi překvapen, že se zase bude dělat. Když už nebyly k dostání náhradní díly, myslel jsem, že je s výrobou konec a doufal jsem, že snad model kompletně přepracují. Ještě větší ovšem bude mé překvapení, pokud se bude zase nabízet s pojezdem a bez osvětlení ala 70-léta min století. Takže nic výrazného, soudruzi z NDR. Když vezmu v potaz letitý bordel v kolejivu, investice do naprosto neprodejných mutací modelů, ceny modelů často už mimo realitu, každoročně zbytečný katalog, kde stejně není 75% věcí k dostání, tak mi to připadá, že tam právě probíhá řízená likvidace firmy vlastním managementem.
KYKLOP68