Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod colt274 » pát 26 led, 2024 8:10 am

Už jsem někde slyšel, že je Tillig v problémech a při pohledu do katalogu se vůbec nedivím - viz například ty Ypsilony ZSSK - k čemu je AB a BDs, když k nim není B? Kdo si koupí vagóny, ze kterých stejně soupravu nepostaví? To už je vrchol kreténismu :mrgreen:
colt274
 
Příspěvky: 27
Registrován: úte 12 dub, 2016 3:30 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod pospa » pát 26 led, 2024 9:24 am

Stanin píše:Rosnička zůstala při starým, ale jsem rád aspoň za to. Na bazaru chodily starší verze za nesmyslný peníze. Jinak mě zaujaly EW2 a EW3 na betonových pražcích. Pro nové epochy dobrá zpráva.

Za výhybky na betonových pražcích jsem rád. A rajky překvapily.
pospa
 
Příspěvky: 71
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » pát 26 led, 2024 9:43 am

Stanin píše:Jinak mě zaujaly EW2 a EW3 na betonových pražcích. Pro nové epochy dobrá zpráva.

Nicméně použít na modelu současné železnice s převážně betonovými pražci výhybky na dřevě nebo dřevěné mostnice na starých ocelových mostních konstrukcích není nic proti ničemu. Realita: V r. 2019 byly u SŽ(DC) na dřevě pořád ještě skoro ¾ výhybek - 14 721 z 20 268 ks. (Novější data bohužel nemám.) Přitom celkový podíl dřevěných pražců už byl jenom cca 17%.

Přitom ale pořád je a i nadále bude dost míst, kde se dřevěné pražce budou muset používat. Například: V kolejích, kde nelze zvyšovat hmotnost kolejových polí, v kolejích s očekávanými nepravidelnými poklesy nivelety koleje v důsledku poddolování, v zarážkových obvodech pod spádovišti, ve výbězích pojistných úhelníků (tj. především v přípojných polích u ocelových mostních konstrukcí), v kolejích s přídržnou nebo ochrannou kolejnicí (tj. typicky v obloucích o menších poloměrech), dále tam, kde není možné docílit předepsanou tloušťku kolejového lože pro betonové pražce a ani jiným technickým opatřením nelze chybějící tloušťku kolejového lože nahradit. Dřevěné pražce lze použít i v kolejích, kde nelze zřídit na betonových pražcích předepsané rozšíření rozchodu koleje a v přípojných polích u výhybek na dřevěných pražcích.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6199
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Colonel32 » pát 26 led, 2024 10:48 am

LOCO nestíhá vyrábět?
Colonel32
 
Příspěvky: 874
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod jazz085 » pát 26 led, 2024 10:58 am

Hlavně se mi líbí to, že Tillig vypustí seriový model za cenu stejnou, či dokonce o něco málo vyšší než je maloserie od LOCO. Takže radši dále podpořím LOCO, než tyhle vydřiduchy.
jazz085
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 01 pro, 2011 9:34 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod JendaTT » pát 26 led, 2024 11:32 am

Stanin píše:Jinak mě zaujaly EW2 a EW3 na betonových pražcích. Pro nové epochy dobrá zpráva.

A obloukovky zase nic?
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » pát 26 led, 2024 12:48 pm

Ono u vyhybek toho Tillig nasliboval hodně.

EW1 s pružnými jazyky, DKW s kovovými srdcovkami, přepracování IBW...
Jak píše hank, vyhybek na dřevěných pražcích je pořád spousta, ale vím o modelářích, kteří to velmi uvítají. Při rekonstrukcích se stále dost používají na výhybkách, ačkoli dál navazuji betonové pražce.

Cibule mne překvapily, ačkoli, koupím si je, když je mám o od loco, které se mi líbí? Jeden možná ano, ale víc ne. Ovšem otázka je, zda není lepší pořídit opět loco, aby to ladilo.

Loco však dlouhodobě moc nevyrábí, nebo mi to tak alespoň připadá. Je to škoda, mám jejich modely rád.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1714
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 26 led, 2024 2:26 pm

LOCO svůj sortiment nornálně dál vyrábí, akorát nedělají na sklad a nemají příliš aktualizované stránky. Stačí jim zavolat nebo napsat a objednat si ať už napřímo, nebo přes svého oblíbeného prodejce modelů.

Těch cibulí Uacs je hned několik typů. Co nedělá LOCO, to se dá pořídit v eshopu mojett.cz.

Tilliga a jeho obchodní politiku taky nechápu. Stále matlá jakési freelance mutace, cena už je ulítlá úplně někam za roh a původní kvalitní a povedené kusy se na ebayi draží za dvou a vícenásobky původních cen. Kdyby místo dvou vozů salonního vlaku DR za 180 Euro radší vrátil do výroby polomáčené zeleno-šedé a oranžovo-bílé mutace ze IV epochy.

Pokud bych dělal III. Epochu, tak bych ocenil ten dvounápravový chlaďák MÁV, protože na rozdíl od všech možných freelance potisků tohoto modelu za posledních 50 let (třeba modročervená TRANSFESA RENFE), tato verze je na tom daném modelu prakticky zcela správně (snad až na tvar dvířek na led na čelech). Někde jsem viděl fotku této lednice za Pomerančem na jižním Slovensku. Ještě, kdyby se jim chtělo ho konečně nalakovat v epoše IV v barvách MÁV, PKP a JŽ.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » pát 26 led, 2024 3:22 pm

Petr Barchanek, díky za upřesnění ohledně loco. Já ohledně omezení výroby vycházel i z toho že DS měl v nabidce nějaké loco vozy a neviděl jsem, že by byly vyrobeny. Možná byly a ti, co si je rezervovali, je obdrželi.
To je teď jedno, doufám, že budou vyrábět dále.

Cibule z mojeTT mám doma v rozloženém stavu a těším se na stavbu. Dělal je Roaťopiš ve spolupráci s dalšími modeláři a stavebnice vypadají pěkně.

S Tilligem souhlas, je to bída. Reinkarnace rosničky je toho taky příkladem. Určitě se i tak prodá, nemyslím si však, že jich vyrobí velké množství.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1714
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Radek Strnad » pát 26 led, 2024 3:35 pm

Zázraky jsem tedy věru nečekal. Doufal jsem, že konečně bude klasický angličan s kovovými srdcovkami. Není, resp. pouze s podložím. BR89 K.P.E.V. už tuším před časem byla. Následuje set pruského Schnellzugu, ale tak nějak k němu není lokomotiva(předpokládám, že k němu nepatří ta BR89). K dostání ještě jsou P8, ale předpokládám, že než set vyrobí, tak zase k němu už nebude mašina, protože se do té doby P8 vyprodá. Salonwagenzug asi žádné velké terno nebude, kvůli barevné fádnosti, ale třeba si mezi německými sběrateli své kupce najde. Líbí se mi set kotlů KVG a představuji si, jak dobře by se prodával podobný set ČD Cargo, kde by byla jedna modrá a dvě šedé cisterny - jedna s velkým, druhá s malým logem. Namísto nákladného vývoje padesáté verze Ragulina bych tedy rozhodně zainvestoval do perspektivnějšího projektu. Většina modelářů má tyto modely od Piko a Roco, na burzách a aukčních portálech nebo bazarech je jich stále dost. No nevím, věřím, že si to v Německu lidi koupí, ale nějakou dlouhodobou perspektivu bych tam nehledal. Drážďanský S-Bahn se mi líbí a myslím, že si své kupce najde, protože pokud někdo cestuje po Sasku vlakem, s touto soupravou se téměř jistě setká. Sggmrss mit Tankcontainer je hezký a dvojice sypáků Spedica bude za Kocourem téže společnosti vypadat též dobře. A Rosničku, tu snad nemá cenu komentovat. Jsem velmi překvapen, že se zase bude dělat. Když už nebyly k dostání náhradní díly, myslel jsem, že je s výrobou konec a doufal jsem, že snad model kompletně přepracují. Ještě větší ovšem bude mé překvapení, pokud se bude zase nabízet s pojezdem a bez osvětlení ala 70-léta min století. Takže nic výrazného, soudruzi z NDR. Když vezmu v potaz letitý bordel v kolejivu, investice do naprosto neprodejných mutací modelů, ceny modelů často už mimo realitu, každoročně zbytečný katalog, kde stejně není 75% věcí k dostání, tak mi to připadá, že tam právě probíhá řízená likvidace firmy vlastním managementem.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod TTBlecha » pát 26 led, 2024 5:21 pm

Tillig? Je to rok od roku stále horší a horší.
Slovy klasika: Dávám Tilligu rok, maximálně dva.
Bohužel.
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Sarge » pát 26 led, 2024 5:28 pm

Uprime ja jsem vlastne docela spokojeny. K TT jsem se vratil relativne nedavno a proto ze se nezameruju specificky na jednu epochu je mnozstvi modelu co bych rad jednou mel tak velke ze "nestiham nakupovat" a vemu li v potaz vsechny vyrobce a jejich novinky pro rok 24, stejne si je vsechny nebudu moct koupit. Do toho jeste MTB ktere dopredu nic neoznamuje, SDV stavebnice a potrebne nakupy materialu na kolejiste... Ale za par let bych si taky mohl zacit zoufat.
Sarge
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 14 bře, 2021 8:33 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Scoot » pát 26 led, 2024 6:25 pm

Radku... krásně napsáno.

"U mě dobrý "
Tillig... Chudáci obchodnici.. ušetříme.(
Roco... Parádní marketingový tah.)
Piko... Nemusí pršet jen když kape.)
MTB... No kdo by to před pár roky řekl? Nevěřil bych mu ...a nyní je z čeho si vybírat .)

Tak komu tady ujel vlak?
Asi mě..
Tak přeji všem hlavně to zdraví a pěkný modelářský RoocK24.)
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Colonel32 » pát 26 led, 2024 10:22 pm

K setu KPEV a P8:

Je možné že P8 v nabídce ještě nějaký čas vydrží a taky je možné, že ti, co se zajímají o rychlíkové vozy KPEV už jí stejně dávno mají, aby tahala čtyřnápravové oddíláky, které byly v nabídce už několikrát.

01565 - 2010
01575 - 2011
01647 - 2013
01814 - 2019
Colonel32
 
Příspěvky: 874
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Jan+Bjoern » sob 27 led, 2024 7:35 pm

Radek Strnad píše:A Rosničku, tu snad nemá cenu komentovat. Jsem velmi překvapen, že se zase bude dělat. Když už nebyly k dostání náhradní díly, myslel jsem, že je s výrobou konec a doufal jsem, že snad model kompletně přepracují. Ještě větší ovšem bude mé překvapení, pokud se bude zase nabízet s pojezdem a bez osvětlení ala 70-léta min století.


Vzdyt i na tomto foru nekteri diskutujici breceli, ze neni rosnicka. Tak pro ne Tillig oprasil prastarou formu, aby pokryl jejich poptavku. To osvetleni v zadnem pripade ne. To by byl naprosty nesmysl. Proc delat osvetleni do boudy, ktera je spatne a ktera se dela z jiz notne opotrebovane formy z roku 1965?
No a kdyby udelali novou boudu a osvetleni, tak by zase byla cena jinde a lidi by jim nadavali kvuli tomu. Podle me je to takhle spravne, protoze potencialni poptavka po prepracovane rosnicce je nizka. To uz by melo vetsi smysl udelat uplne jinou masinku.
(Ale pojezd rosnicky neni puvodni, ten predelali uz 2x)
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků