Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Jarda H. » ned 25 čer, 2023 4:40 pm

A ještě jeden obrázek z K-reportu (únor 2010) - focena snad v Brně Maloměřicích ?!
Žlutě je tam '(skoro) k přečtení ČSD 900E6 (?!), podle nápisu křídou ho odněkud přitáhli, ale co se s ním stalo dál ?! A podle poznámky p.Mahela byly vozy snad zčásti průchodné ...

PS : jestli máte někdo u ruky ŽM, lednové či únorové číslo z r.2010 (?!) možná by tam mohl být o těchto vozech nějaký článek ?!
Přílohy
Brno-K-report-2-2010.jpg
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod radeksindy » pon 26 čer, 2023 8:56 am

No ale pak je ještě potřeba zpochybnit ty řady Ce a BCi. Kupáky by měly být označeny C resp. BC.


To zrovna není potřeba zpochybňovat. U ČSD na rozdíl od kkStB nebylo použití písmen e a i vázáno na přechodové můstky. Vozy D-21b mají uspořádíní jako běžný vůz Ci

_Cd_27_D_27.jpg


Samozřejmě je z toho vidět, že chyba je jinde a vůz měl mít řadu Ci. Podobný omyl byl po válce častý, v konstrukcích kkStB bylo zvykem, že postranní uličku měly vozy s uzavřeným představkem, ulička prostředkem šla u vozů s plošinkou. Neviděli plošinku, dali e, ale rozhodující měla být poloha ulička, nikoli plošinka/představek.
radeksindy
 
Příspěvky: 2637
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Davca » pon 26 čer, 2023 4:43 pm

Zdravím,
po několika letech přibyl do depa další koník ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Model_str ... %2C_Kuehn/

Až na ty dle mého názoru rozměrově příliš "výrazné" antény na střeše a nutnost rozhýbat zobáčky spřáhel jde o solidní kousek. Pro Martina a Martina jsou i snímky DPS ať mohou zahájit výzkum a vývoj desek vlastních. :)
Jízdní vlastnosti ale překvapily při jízdě II. čelem vpřed - nárazy a zastavení na sebemenší nerovnosti, především stycích kolejí. Příčinou je příliš nízko umístěný pluh. Pluh na I. čele je cca. dvakrát výše, takže jízda bez problémů. No nic, jde se kuchat a bádat nad uložením druhého podvozku který je již od pohledu pod karoserií "utopenější" než podvozek první.

David
Davca
 
Příspěvky: 337
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Trainmaniak » pon 26 čer, 2023 8:56 pm

Davca píše:Příčinou je příliš nízko umístěný pluh. Pluh na I. čele je cca. dvakrát výše, takže jízda bez problémů...

Tady je také vidět rozdílná výška pluhů:
https://www.modelyasport.cz/wp-content/ ... C_7601.jpg
https://www.modelyasport.cz/wp-content/ ... C_7612.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1554
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Davca » pon 26 čer, 2023 9:56 pm

Zdravím,
zádrhel s nízko umístěným pluhem na druhém čele lokomotivy jsem mohl řešit buď nasazením distanční podložky na trn imitující královský čep rámu/podvozku (rám a tak i celá druhá polovina modelu by tak byla výše nad temeny kolejnic) anebo pomocí jemného smirku prostě zbrousit imitaci plechů ve spodní části pluhu. Na první řešení nebyla síla a možnosti (absence vhodně tenké podložky), takže se zvolilo řešení druhé a stroj již dvě hodiny krouží po oválu. Jízda v obou směrech na DCC bez vibrací, cukání, houpání či problikávání světel, takže zatím naprostá spokojenost. Jako náhrada tovární DPS by měla být použitelná již vyráběná DPS pro kuehnovic Brejlovce, tak jakmile dorazí, bude se zkoušet. Bude-li vhodná, bude následovat šporovačka na zvukový dekodér. :roll:

David
Davca
 
Příspěvky: 337
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod 752.001-8 » úte 27 čer, 2023 6:04 am

Děkuji Davcovi za první informace k Bizonům :P .
V kombinaci s příspěvkem Trainmaniaka, je třeba očekávat, že drhnutí o koleje na jedné straně modelu je "vlastnost" :? a nikoliv jednotlivá chyba? Má prosím ještě někdo zkušenost? Mám také objednáno, ale zatím modely nepřišly.
Mimo jiné, o kolik bylo třeba pruh zbrousit? A vzhledově to pak vychází ok, nebo spíše shánět podložku?
A jaké je prosím rychlost? Jezdím převážně v analogu a u modelů Kuehn jsem v minulosti vícekráte narazil na to, že modely jsou relativně pomalejší a hlavně ztrácí rychlost ve stoupání.
Díky moc!.
752.001-8
 
Příspěvky: 63
Registrován: pon 12 zář, 2016 12:53 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Davca » úte 27 čer, 2023 8:27 am

Zdravím,
pomůžeme si snímkem z reálu. 8) Na druhém čele modelu Bizona se tedy zbrousil ten přesah imitace spodního plechu do úrovně na snímku označené červenou čarou. Na běžný pohled naprosto neskouknutelné. Zajímavá je ale skutečnost, že pluh na čele prvním ten přesah imitace spodního plechu nemá a celá jeho spodní část je tak v úrovni oné červené čáry na snímku. Až nyní jsem si všiml že rozdíly spodních částí obou pluhů jsou zřejmé i na snímcích ve výše uvedené galerii.

753_pluh.JPG


Jízdní vlastnosti zkoušeny jen v DCC. S dekodérem ZIMO MX618N18 a CV 5 na hodnotě 110 byla "pocitová" maximální rychlost v pořádku. Při CV5 - 200 se již prášilo od kolejiva. Těžko ale napsat že to znamená i rychlost jízdy vyhovující v analogu.

David
Naposledy upravil Davca dne úte 27 čer, 2023 4:32 pm, celkově upraveno 1
Davca
 
Příspěvky: 337
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Pavel 152 » úte 27 čer, 2023 9:19 am

A jaká je výška nárazníku na obou stranách. Popřípadě výška rámu za puhy. Nebo spodní hrana rámu se sundanou kapotou. Má ten nižší podvozek v rámu výškově vůli?
Pavel 152
 
Příspěvky: 433
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod look23 » úte 27 čer, 2023 9:48 am

Davca píše:Zdravím,
po několika letech přibyl do depa další koník ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Model_str ... %2C_Kuehn/

Až na ty dle mého názoru rozměrově příliš "výrazné" antény na střeše a nutnost rozhýbat zobáčky spřáhel jde o solidní kousek. Pro Martina a Martina jsou i snímky DPS ať mohou zahájit výzkum a vývoj desek vlastních. :)
...

David


Davide,

jak je udělané na bizonovi svícení modelu? Svítí to nějak aspoň podle reality?

Dík
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1240
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Davca » úte 27 čer, 2023 2:01 pm

Zdravím,
to bych nikdy neřekl, že budu někdy řešit TéKáčko (technická kontrola lokomotiv a v jejím rámci měření výšky nárazníků nad TK) i na modelu. :)
Takže, výška horní hrany pravého i levého nárazníku je na I. čele 10,2 mm a na II. čele 9,8 mm nad TK. Oba podvozky mají na trnech (královských čepech) vertikální vůli cca. 1,4 mm. Měřeno ovšem klasickou šuplerou. Uložení skříně modelu na podvozky je řešeno jako u jiných modelů Kuehn tříbodově a zrovna druhý podvozek je ten, co nemá při pohledu z čela modelu v horizontálním směru dorazy a tak se "kýve" i do stran. Rozdíl mezer mezi imitacemi pryžokovových sloupků a rámem stroje je u prvního i druhého podvozku zřejmý zde ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Model_str ... 1596330286
Na snímku je zřejmé povysunutí pluhu na I. čele, ale to vzniklo při přípravě na zvěčňování. :roll:

Světla - vzhledem k světlům reálné předlohy mi příjde použití odstínu LED (jeví se mi mi jako studená bílá) jako správná volba. Co se týče ovládání světel, na DCC mi svítí vždy dolní pozičky spolu s horním reflektorem a na zadním čele dvě koncová červená světla. Po zběžném skouknutí řešení desky plošných spojů (DPS) to podle všeho asi ani jinak nepůjde. Proto se bude zkoušet jiná DPS umožňující ovládání světel dle současných předpisových zvyklostí. Svítivost LED bych považoval asi za to nejlepší, co jsem kdy na modelech v továrním provedení DPS skoukl - ani to nepálí, ani to nemžourá. Holt vhodně zvolené hodnoty omezovacích rezistorů k použitým LED. Ke světlům něco zde ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Model_str ... 1596330325

David
Davca
 
Příspěvky: 337
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod 752.001-8 » úte 27 čer, 2023 2:29 pm

Moc děkuji Davidovi za všechny informace :D ! Snad bylo drhnutí pluhu jen výjimkou a modely budou dobře sloužit. Já stále na své čekám :cry:
752.001-8
 
Příspěvky: 63
Registrován: pon 12 zář, 2016 12:53 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Davca » úte 27 čer, 2023 2:30 pm

Není zač.
Však víme jak to tím naším koněm je - je to hlavně o tom mít štěstí na kus. :wink:

David
Davca
 
Příspěvky: 337
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Pavel 152 » úte 27 čer, 2023 3:29 pm

Děkuji za informaci. Ten dvoubodový podvozek by se dal zvýšit nalepením pásky na výstupky. Ten jednobodový jen podložkou. Za ten úkol s měřením nárazníků se omlouvám, ale jak jinak poznat snížení jedné strany od špatného umístění do kapoty.
Mám objednáno u Strupa, budu řešit až mi přijde během týdne. Určitě se podělím o zkušenosti.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 433
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 29 čer, 2023 5:39 pm

IMG_20230629_175838_resized_20230629_065042281.jpg
IMG_20230629_175800_resized_20230629_065042987.jpg
IMG_20230629_173446_resized_20230629_065039959.jpg
Tak už jej mám a i upravena výška. Ten rozdíl tam byl, je sice nepatrný, ale je. Na fotkách je rozborka (jestli se mi je podaří vložit) Je nutná mikropájka. Vždy si označím strany kapoty, rámu i podvozky fixem. Rozdílnou výšku jsem upravil mikrokapičkou vteřinového lepidla do jamky na podvozku, i přes nula nic, jsem to musel upravit vrtákem. Pluhy drží v rámu jen třením a málo. Vše jsem dal nazpět a je to na obou stranách stejné.
Po vybalení jsem měl vše v pořádku, nic neohýbané. Jízda tichá klidná(na analogu) Při demontáži doporučuji fotit každý krok, jak jsou uloženy drátky apod. Sám jsem si nasadil obráceně clonku světel.
Úpravu doporučuji jen zručnějším.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 433
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 29 čer, 2023 6:03 pm

Ještě jedna fotka všeho demontovaného. Nejde vložit tak jen pro uživatele google
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... _zin2mjEgA
Pavel 152
 
Příspěvky: 433
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník