Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 19 kvě, 2017 8:22 pm

Toho bych se nebál.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod j p » sob 20 kvě, 2017 2:55 pm

To je stejna cena. Mozna se mirne zmenil kurz Euro/Kc.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod _mf_ » sob 20 kvě, 2017 10:42 pm

Mám otázku: netušíte zda bude i provedení široký žlutý pruh místo ČSD s ČD?
Uživatelský avatar
_mf_
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 27 lis, 2011 10:37 am
Bydliště: Sušice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Colonel32 » úte 23 kvě, 2017 10:37 pm

Davca píše:Zdravím,
na webu DS Model k dispozici první kousek z limitovaných modelů strojů ČSD ř. T466.2 a ČDC ř.742.

http://www.sportsarka.cz/sportsarka/esh ... 6-2399-CSD

Jen k ceně - ještě před nedávnem bylo na zmíněném webu uvedeno, že předobjednávková cena bude 4 199,- Kč a po dodání na trh (tedy již nyní) bude cena ve výši 4 399.- Kč. Jak tak koukám (19.5.2017, 21:00 hod.), uvedeno je 4 169.- Kč. Takže kdo předobjednal, nyní "ztrácí" 30,- Kč ? 8)



Cena byla snížena vzhledem k příznivějšímu kurzu, platí i pro přijaté předobjednávky.
(DS)
Colonel32
 
Příspěvky: 983
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 24 kvě, 2017 11:23 am

Porovnání konkurence - http://jefftt.rajce.idnes.cz/742/

Je pravda, že s Tilliga jsem se na prdel neposadil a zatím jsem si ho nekoupil - čekám na nějakou verzi ČD. Co mám MTB, tak řeším problém s podvozkem a chrastící reprák(oboje čeká, až překonám svoji lenost a rozeberu ho), širší náprava vyměněna za bandážovanou od jiné loko.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod 752.001-8 » sob 27 kvě, 2017 3:39 pm

Vážení kolegové,
na Mašince v Pečkách jsem koupil Kocoura v ČD Cargo laku. I po půl hodinovém zajetí v každém směru dle doporučení pana Struppa se lokomotiva pohupuje jako staré Hektory BTTB. Na nízké napětí sebou pocukává, jako by to chvílemi někde drhlo. Také je docela hlučná, ale to nemám jak objektivně srovnat. Je nějaká zkušenost, co by šlo zkusit doma, nebo je to na reklamaci? Přijde mi, že problém vzniká na jednom z podvozků. Jinak povrchovka je parádní a loko moc hezká, o to větší zklamání z jizdních vlastností. Díky.
752.001-8
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 12 zář, 2016 12:53 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Mirek Moc » sob 27 kvě, 2017 9:10 pm

Odpověď pro 752.001-8 . Také jsem dne vyzvedl zakoupenou 742.440 CD Cargo a měl jsem úplně stejný výsledek z první jízdy . Krásný lak a popisy , ale jízdní vlastnosti mne přímo vyděsily - na rovině celkem dobré , ale při jízdě v oblouku se začal ozývat šílený zvuk z jednoho podvozku. Okamžitě jsme začal zvažovat: reklamace nebo se na to podívat . Zvítězilo to druhé. Podvozek jsme vyndal, rozebral a na vnitřní straně platového odlitku byl nezačištěný otřep , který zasahoval do prostoru ozubených kol. Začistil jsem to a bylo po hluku. A to houpání jsem vyřešil tak , že jsem sundal bandáže. Už od prvního pohledu ty bandáže seděli divně.
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod 752.001-8 » sob 27 kvě, 2017 9:43 pm

Moc díky?'!!! Já mám 742 173. Předpokládám, že to bude to samé. Vrčí to jak motorová pila. Kde byl prosím ten nálitek - nebyla by fotka? Stačí vyndat kryt podvozku, nebo se musí vyndat z lokomotivy celý podvozek - na to už moc nemám odvahu u tak drahé mašiny? A ty bandáže - jezdí to bez nich, nebo se musí nahradit (případně čím? Mně přijde, že mi šmajdá jen jeden podvozek. Ještě jednou moc díky! A nepotkal stejný problém i další? Možná bychom pak mohli upozornit D. Struppa. Jinak je totiž model moc pěkný.
752.001-8
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 12 zář, 2016 12:53 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Mirek Moc » ned 28 kvě, 2017 7:03 am

Nálitek byl uvnitř podvozku. Takže se jedná o kompletní rozborku -sundat kastli, odpájet vodiče k podvozků, sundat závaží( pozice 5) , odcvaknout zajišťovací třmen podvozku ( pozice 23), vyjmout podvozek , sundat masky podvozků (38) a spodní kryt (37) rozpůlit podvozek a na dílu 30 to bylo - viz červená tečka na obrázku.
Obrázek
Jeden podvozek mi taky pořád "dupe"asi tam bude vadná náprava. Zkusím postupně jednotlvé vyndávat a prohodit je s nápravami z Tillig Hektora nebo T334.
Koukal jsem , že podobné problémy popisoval v diskuzi "user_241" a posílal to na reklamaci.
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 28 kvě, 2017 4:19 pm

Smutné u nové mašiny za 4000,- Kč.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod freekey » ned 28 kvě, 2017 5:21 pm

Když si vezmeš, že minimálně 21% z toho je DPH, 30% jsou marže obchodníků, tak ti zůstane 2000 Kč a za tu cenu to těžko bude nějaký zázrak :-(
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel 152 » ned 28 kvě, 2017 6:21 pm

Nedá mi to reagovat, chcete říct, že za 2300,- se dá vyrobit a prodat zmetek? V jakém světě žijete už že 2300 je podle vás 2000, zmetky nezlehčujte.
Na dnu otevřených dveří je vidět v montážní hale u každé pracovnice zkušební dráha a ženy i lokomotivy zkouší.Tak jak je to možné? A když je to možné, tak takového výrobce za zmetky odměníme tím, že budeme reklamovat. Obchodník by měl zákazníkovi proplatit náklady za poštovné i v případě koupi například na výstavě.
Pak ať si je nárokuje u výrobce a své náklady také. Znám obchodníky co modely zkouší, (i doma na kolejišti) a i takové co nereklamují, dají svou marži dolů a prodají bez záruky. A pak se k výrobci informace ani nedostane. A to samé dělají i u Tilliga, vadné loko za 130 Euro dají na stoly ve výprodeji po 60ti euro a my to šťastni kupujeme. Na dnu ot. dv. je i diskuse s vedením, jak rád bych se tam na to téma zeptal, ale neumím německy, a tlumočník by se styděl to přesně tlumočit.
Nemyslím nadávat jim, ale jde to říci ironicky tak, že se budou za své jednání stydět před plným sálem.
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod 752.001-8 » ned 28 kvě, 2017 9:16 pm

Mirek Moc píše:Nálitek byl uvnitř podvozku. Takže se jedná o kompletní rozborku -sundat kastli, odpájet vodiče k podvozků, sundat závaží( pozice 5) , odcvaknout zajišťovací třmen podvozku ( pozice 23), vyjmout podvozek , sundat masky podvozků (38) a spodní kryt (37) rozpůlit podvozek a na dílu 30 to bylo - viz červená tečka na obrázku.
Obrázek
Jeden podvozek mi taky pořád "dupe"asi tam bude vadná náprava. Zkusím postupně jednotlvé vyndávat a prohodit je s nápravami z Tillig Hektora nebo T334.
Koukal jsem , že podobné problémy popisoval v diskuzi "user_241" a posílal to na reklamaci.

Moc děkuji. Opakování problem je dost depresivní. Do pokusu o vlastní opravu u tak drahého a složitého modelu nejdu. Doufám, že reklamace bude korektně a rychle vyřízena. Je politováníhodné, že takové věci Tillig dodá vlastnímu zástupci :-( a podrývá tím jeho velice pozitivní aktivity.
752.001-8
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 12 zář, 2016 12:53 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod RSC » pon 29 kvě, 2017 9:11 am

Má zkušenost s novými modely:
První T466 v červené verzi byla OK až na vaklající nápravy, což jsem vyřešil a super.

Trochu zklamání v jízdnich vlastnostech byly DS provedení této řády. Šel jsem do toho stylem, aby to nějak obstojně jelo a nápravy neházely.
Jednu jsem směnil hned na místě a ta dopadla nejlépe a vlastně spokojenost. 8)
Další jsem ladil doma, a vyladil jsem ji celkem rychle, jen jsem zjistil, že soudružky v NDR nalomily a ulomily roh tišťáku na spoji čelní desky, jak to tam prostě narvaly při sesazení (nejspíše to nešlo ani na podruhé), takže nesvítím na jednu stranu červeně (klidně to přežiju případně), protože je tam spoj na červená světla a ten kousech propojení chybí. Bohužel se to nedá jen tak pájet, deska nic nevydrží, tak řeším jak to případně udělám. Tohle nevyreklamuju, protože by mi bylo tvrzeno, že jsem si to udělal sám. No on ten úlomek z toho ani nevypadl.... A nejsem takový amatér, že bych si sakra nedával pozor. Podstatné je že mašinka mi po doladění jezdí celkem hezky podle mých asi v tilligových intencích neskromných nároků na jízdu. :lol: Případně nová deska, kdyby mi to hodně vadilo a to mašinka vzroste na ceně. :roll:
A zvlášť veselá je cargo. Jedna lehce zdechla v přímém přenosu, tak jsem si vybral další s tím, že má snad problematické díly OK a jen kdesi vrní v oblouku. Takže rozebrat, vytřepal jsem z ní třeba hromadu špon ze závaží a namazal vše mou bezva vazelinou na závodní kola, která překonává všechny maziva jiných vláčkových výrobců (mechanika řazení a pod vyžaduje také své, takže neplést si to s vazelinou třeba na auta) - mimochodem dělá dobře MTB, takže mi jezdí tišeji. Takže se to dostalo do obstojného stavu. K vynikajícímu stavu ještě rozeberu (stejně musím usadit schůdky, které tady usazeny nejsou), mrknu se do podvozků a na hřídele kardanu v oblouku jak se chovají, tedy mrknu se na to případně pilníčkem upravím díru do závaží.

A je třeba tuto sérii modelů nechat alespoň půl hodiny jezdit, což jsem v drtivé většině nepotřeboval, aby se to nějak usadilo.

DS tuhle dávku nepřesností nezávidím a chápu, že ne každý má na to rozebrat vše a hledat chyby. Já na to sice mám, ale jaksi nemám čas, ikdyž je to někdy taková večerní relaksace k práci hlavou, jen bych ji skutečně raději trávil prací na kolejišti.... Takže jsem se teď nudil v Košičanu a napsal jsem svou zkušenost a lehké rozčarování.
Mašinky jsou hezké, jen tyhle řady si půjdu zkusit raději na prodejnu (až budu případně doplňovat do páru), abych se s tím nemořil, tohle mají udělat při sestavení... asi by soudružky neplnily normy jak se tvrdí, že vše testují a kontrolují :lol: Takže dle mých měřítek to dělají minimálně zvláštně, asi u tak jemného strojku na přesnosti nezáleží, hlavně že se pohne a tím také nevyvracím nepřesnosti v jejich výrobě. :roll:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod JendaTT » pon 29 kvě, 2017 10:30 am

Napíšu to sem, i když se to přímo Tilligova T466.2/742 netýká.

U Tilligových modelů lokomotiv začínám mít problém s motorky - po nějaké době začnou při určité rychlosti motorky víc a víc chrčet. Takže rozborka lokomotiv a motorek ven. Většinou je otestuji jen s 12V zdrojem, motorky začínají chrčet tak v polovině napětí. Což je mimochodem přesně ta rychlost, která na kolejišti nejvíc vyhovuje. Když se přidá víc, většinou se chrčení vytratí. Dokonce se mi podařilo zjistit, co to způsobuje. Je to podélná vůle osy motoru vůči ložiskům. Prostě při určitých otáčkách osa začne vibrovat ve svém směru.

Oprava je také jednoduchá - rozebrat celý motor a tu plechovou část s ložiskem sevřít lehce ve svěráku tak, aby se ložisko tak o 0,1mm zamáčklo do motoru. Pak motorek zase dát dohromady, pohlídat si vůli na ose tak, aby se ještě volně otáčela, ale zároveň neměla vůli. Takový motorek pak jede tichounce v celém spektru otáček. Nechápu, že ani tak triviální věc, jako je motorek nedokážou vyrobit bez vad a zbytečné vůle na hřídeli. Takže chvilka práce a je ušetřeno za motorek za 30€..

Jenže - motor se podaří rozebrat jen když se podaří stáhnout setrvačníky z osy motoru. U některých modelů to jde snadno rukou, u jiných se mi to nepodařilo ani za boha sundat.

Mám tedy otázku - nemá někdo zaručený postup, jak stáhnout setrvačník z osy? Pomohlo by mi to k opravě posledních dvou modelů (BR 245)...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TTmili a 2 návštevníků

cron