od RSC » úte 17 led, 2017 10:16 pm
Pod příspěvek nade mnou bych se podepsal.
Také jsem již psal, že dobře položené kolejivo je základ a neznamená to, že se to povede na první dobrou vše a také že z výroby jsou vyhybky OK (to rozhodně pravda není), ikdyž je člověk pečlivý vzhledem k modelům. Osobně jsem si hodně s tím vyhrál a skutečně jde o drobnosti, které je třeba okamžitě vyřešit a nejsou vidět, někdy jsou to desetinky mm a nemusí to být vůbec zřetelné. Vztekat se a upravovat lokomotivy je až poslední, pokud to evidentně není chyba modelu. Je to spousta práce (úměrná velikosti kolejiště), která prostě není vidět, ale je posléze znát a já se nerad pak vztekám...
Tomuhle problému jsem se chtěl vyhnout a proto jsem to hned řešil. Měl jsem několik lokomotiv z různých důvodů, kterými jsem problémy, které nemusí být vidět testoval a jedna z nich byla i 555.1 (pokud se mi to nezdálo, vytáhl jsem další, aby si potvrdil, zda to dělá i druhá) - také byla pak bezva zaprášená od toho všeho pokládání, řezání, broušení, upravování..., až to bylo hezky viladěno, pak jsem ji celou umyl s částečným rozebráním a dnes již je připravená na klasické ježdění. Může se namítnout, že udělat si z tohoto modelu pokusnou lokomotivu, není zrovna běžný přístup, ale vyplatilo se mi to, ikdyž mi to trochu vadilo.
Nevyskakuje mi nic a nedělá mi nic nějakou takovou neplechu, dokonce byla tato lokomotiva pro mne měřítkem pro tah delších vlaků, také pro hledání drobných chyb ve stoupáních, obloucích... občas to bylo na několikateré úpravy. Používal jsem k testování další roco 377.0, 455.2, BR18, 555.0 pokud se bavíme o zástupcích parní trakce a odhalení čehokoliv problematického.