Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod aldrin » ned 12 úno, 2012 9:49 am

No aby jsme to shrnuli. Zajimalo by me, jestli se to bude resit v ramci nejakeho "upgrade", nebo problemy s kinematikou budou patrit k vlastnostem tohohle modelu? Na to bude muset odpoved asi David, Nebo Michal, jako obchodnici.
Ale fakt se mi to nechce resit, ockovejma spradlama, vymejslenim, co smi a nesmi byt za brejlakem zaprazeny, na jakou jede stranu, protoze i v tomhle jsou rozdily, atd...
aldrin
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 12 úno, 2010 8:55 am
Bydliště: Praha / Jilemnice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod rendo » ned 12 úno, 2012 11:44 am

ohladne cukania lokomotivy...uz sa niekomu podarilo urobit(vymenu sneku)?...ci to vlastne vyriesi ten problem na 100%!(a cukanie lokomotivy prestane) :!:
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Želva » ned 12 úno, 2012 11:57 am

To Trainmaniak: díky za obsáhlý test. Ještě pro úplnost bych měl dotaz na podmínky: jakého Brejlovce jsi konkrétně použil a oblouky byly ve všech přechodech (rovná/oblouk, oblouk/protioblouk) oněch dříve avizovaných R310mm?
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod milan ferdián » ned 12 úno, 2012 12:01 pm

rendo píše:ohladne cukania lokomotivy...uz sa niekomu podarilo urobit(vymenu sneku)?...ci to vlastne vyriesi ten problem na 100%!(a cukanie lokomotivy prestane) :!:


Ano,ale musíš projít všechny příspěvky.Jestli se nepletu byla tu foto ukázka.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mizl » ned 12 úno, 2012 12:14 pm

rendo píše:ohladne cukania lokomotivy...uz sa niekomu podarilo urobit(vymenu sneku)?...ci to vlastne vyriesi ten problem na 100%!(a cukanie lokomotivy prestane) :!:



Výměnu šneku ještě (pokud vím) nikdo neudělal. Pouze byla analyzována příčina cukání lokomotivy, kterou David předal jako reklamaci výrobci. Výrobce přislíbil dodání náhradních dílů (tj. šnek) zdarma. Máš dvě možnosti jak šnek vyměnit. Buď to si ho vyměníš sám, nebo prodejce. Zde na fóru byla pouze dokumentace onoho šneku, že je dvoučinný na místo jednočinného.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod rendo » ned 12 úno, 2012 12:42 pm

milan ferdián,mizl ...dakujem(ale to viem ze bola analyzovana atd.)mne sa jednalo o to,ci vlastne na 100% vyriesi problem :?: analyza je jedna vec(ale ci sa to ozaj vyriesi problem druha :!: ...ale to asi je otazka na p. Davida Struppa
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » ned 12 úno, 2012 12:49 pm

Provedu malé shrnutí...pro všechny.
Nedalo mi to a udělal jsem rozborku všech typů lokomotiv od Kuehna.
Všechny mají jednochodý šnek mohutnější a všechny mají první ozubené kolo ve styku se šnekem masivnější a se šikmými zuby. Kuehn brejlovec má dvouchodý šnek mnohem jemnější a první ozubené kolo s jemnými zuby ale nejsou šikmá. Zde musí být problém číslo jedna...
To jistě teď pan Kuehn řeší.

Otázka kinematiky. Zde jsem opět provedl malou rozborku hlavně ve srovnání s bastardem.
S tímto vozem (a nejen s ním) a při této mezerce mezi nárazníky dojde při nájezdu s rovinky do oblouku k zaklesnutí...na jedné straně je mezerka ještě menší.
IMG_7637.jpg
IMG_7637.jpg (120.3 KiB) Zobrazeno 5550 krát


Spřažení s bastardem je vidět zde.
IMG_7643.jpg


Srovnání jak moc jsou rozdílné rozměry vysunutí spřáhel....
IMG_7653.jpg
IMG_7653.jpg (78.89 KiB) Zobrazeno 5550 krát
Naposledy upravil Tomas_C. dne ned 12 úno, 2012 3:26 pm, celkově upraveno 2
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » ned 12 úno, 2012 12:51 pm

A zde je problém....ač kinematiky jsou úplně stejné je ta v bastardu delší...
Stačí ji jen vyměnit. To ovšem chybu u výrobce neomlouvá.
IMG_7663.jpg
IMG_7663.jpg (160.38 KiB) Zobrazeno 5547 krát

Vlevo Bastard vpravo Brejlovec
IMG_7668.jpg
IMG_7668.jpg (75.94 KiB) Zobrazeno 5547 krát
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » ned 12 úno, 2012 1:41 pm

Beru zpět, nejsou identické ač se zdají...mají nepatrně jiné rozměry takže výměna nic neřeší.
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » ned 12 úno, 2012 1:47 pm

Ďakujem za porovnanie s Bastardom. Aký je tam rozdiel v dĺžke (presne)?
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jarda H. » ned 12 úno, 2012 2:42 pm

rendo píše: ..... ale to viem ze bola analyzovana atd.)mne sa jednalo o to,ci vlastne na 100% vyriesi problem :?: analyza je jedna vec(ale ci sa to ozaj vyriesi problem druha :!: ...ale to asi je otazka na p. Davida Struppa


Chápu, o co tazateli jde !! Sleduji problém s modely zde v diskuzi ..... v problémových modelech byl potvrzen po rozborce dvouchodý šnek v převodu, já se nějak nemůžu srovnat s faktem, že jestli (všechny) modely mají stejný šnek, proč někdo hlásí problémy, někdo ne ?! Sám David S. psal něco o 30% problémových kusech. Takže jestli je všude stejný šnek - platí otázka zmiňovaná o větu dřív ! Jestli není, pak by výměna šneku zřejmě měla situaci řešit !!
V každém případě nějaké vyjádření od Davida S. určitě přijde, musíme být trochu trpěliví. Má toho teď docela dost na řešení a maily vyřizuje s malým zpožděním ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » ned 12 úno, 2012 2:44 pm

Můžu potvrdit co psali ostatní co zbrousili část toho jezdce kinematiky. Problém je relativně vyřešen (pouze s opačnou zkušeností Res/La ... La bez problému, Res občas ještě drhne). A zajímavé je že jsem zbrousil kinematiku na jedné straně, ale problém se vyřešil na obou :!: :lol: . Nevím čím to ale najednou to prostě funguje, možná se to jen přes noc rozleželo, jinak si to neumím vysvětlit. Ale zbrousím radši obě strany tak jak tak.

Edit:
Jarda H. píše:..... v problémových modelech byl potvrzen po rozborce dvouchodý šnek v převodu, já se nějak nemůžu srovnat s faktem, že jestli (všechny) modely mají stejný šnek, proč někdo hlásí problémy, někdo ne ?! Sám David S. psal něco o 30% problémových kusech. Takže jestli je všude stejný šnek - platí otázka zmiňovaná o větu dřív ! Jestli není, pak by výměna šneku zřejmě měla situaci řešit !!
V každém případě nějaké vyjádření od Davida S. určitě přijde, musíme být trochu trpěliví.


Pokud se nepletu tak většina lidí tady na fóru hlásila problém, kdo ne, tak pouze ze začátku a po projetí se údajně problém objevil, takže je otázkou kolik lidí si toho asi všimlo. Taky si myslím že pokud někomu brejlák jezdí tak ho nebude rozdělávat aby zjistil jestli tam je jednochodý nebo dvouchodý šnek. Ale třeba skutečně některé mašiny jezdí dobře i s dvouchodým, to nemůžu říct že by to nebyla pravda.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » ned 12 úno, 2012 3:35 pm

peter_vy píše:Ďakujem za porovnanie s Bastardom. Aký je tam rozdiel v dĺžke (presne)?
P.V.

není zač...celková délka kinematik je od konce trojúhelníků po zásuvku na spřáhlo u obou kusů stejná a to 1cm...(bastard má delší zásuvku ale za to menší ten trojúhelníček.
Ovšem rozdíl v uložení a předsunutí spřáhla je u bastarda patrné z přiložené fotografie....zkusil jsem to změřit a ten rozdíl je 1,5mm. (+-0.05 mm)..těžko se to měří.
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod NnODemon » ned 12 úno, 2012 3:41 pm

Mám na poště brejle a vůbec nevím,jestli si je mám vyzvednout nebo je nechat vrátit zpět.Počkat,až se vše vyřeší nebo si je vzít a mít v něčem peníze a doufat 8) .Můj obchodník mě telefonicky informoval-problém s cukáním je zhruba u 10% brejlí,cuká na analogu a na DCC se jezdí v pořádku,s Rocem byl taky problém,nebojte si je vzít.Připadá mě to,jako šikovný tah prodat a potom se to nějak vyřeší.Vím,že některé prodejny zastavili prodej a některé prodávají dál.Babo rad :wink: .Davidovi věřím,ale nemá to s náma jednoduché :).Myslím,že díky němu,se nám TTečkařům plní kolejiště kvalitním zbožím,tak snad to vše dobře dopadne.
Uživatelský avatar
NnODemon
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24 dub, 2011 7:55 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Trainmaniak » ned 12 úno, 2012 4:52 pm

Želva píše:To Trainmaniak: díky za obsáhlý test. Ještě pro úplnost bych měl dotaz na podmínky: jakého Brejlovce jsi konkrétně použil a oblouky byly ve všech přechodech (rovná/oblouk, oblouk/protioblouk) oněch dříve avizovaných R310mm?

Zkoušel jsem s Brejlemi T 478.3161 (ČSD bez žlutého pruhu), všechny oblouky pouze R310 (kolejivo s podložím).
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků