Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 13 črc, 2012 3:27 pm

Mám po opravě T 478.3089. Bylo třeba srovnat masku podvozku, nebyla správně usazená. Model jezdí skvostně. Tiše, plynule i při minimální rychlosti. Dokonce rozjezdy má plynulejší než sergeje ROCO. Po tom, co jsem si zde přečetl, jsem ho hodně sledoval a jsem naprosto spokojený, žádné nectnosti jsem nepozoroval. Teď čekám na garanci u 750.243 a T 478.3187.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 13 črc, 2012 3:30 pm

Ještě dodám, že zároveň s mou T 478.3089 jsem zařizoval garanci u kamarádovy T 478.3161. Po opravě jsem oba modely zajížděl a odzkoušel a i o druhém stroji mohu říci to samé. Bez problémů.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod George V. » pát 13 črc, 2012 4:25 pm

petr6043 píše:Nevim jak u koho ale mě se masky melou, jinak jízdní vlastnosti sou perfektní a hlučnost modelu se o dost snížila a rozjíždí se plynule a cukání zmizelo -> nechal sem ho preventivně ještě půl hodiny kroužit ale hned po výměně jezdil tak jak má :-)
Mám 750.160 Petr


...750.243 - masky po výměně podvozků pevně usazené a ve správné výšce.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod TTmili » pát 13 črc, 2012 5:02 pm

No jak tu všichni vychvalujete Kuehnovu jízdu po výměně podvozků tak jsem se konečně dostal k tomu odpojit dekodér a brejlovce zkusit čistě na analogu. Čuměl jsem jak puk jak nádherně jezdí, takže moje otázka zní..... Ví někdo jaké hodnoty P a I parametrů (případně ještě rozjezdové napětí) nejlíp odpovídají analogu? Mám obyčejné PWM od Mehana které je založeno na LM317, čili nic extra, a potřeboval bych PWM z dekodéru zkrotit tak aby odpovídalo tomu primitivnímu způsobu z Mehano regulátoru.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 13 črc, 2012 5:06 pm

Ještě dodám k předchozím příspěvkům, oba modely jsem zkoušel pouze na analogu. Digitál (zatím) nemám.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod male zvire » sob 21 črc, 2012 9:20 am

Tak jsem se taky konečně dostal k tomu abch Brejlovce od fy. Kuehn zakoupil. Jsem hrdým majitelem :) T478.3089 ČSD. Digitalizován pomocí dekodéru Kuehn N45.
Moje postřehy:
vzhled je naprosto úžasný. Nepatřím mezi počítače nýtů a tisícin milimetru, ale zase si nenechám vnutit kdejaký šmejd... jako provozní model maximální spokojenost a na výstavce taky ostudu neudělá...
hned jak jsem jej postavil na koleje tak jsem se lekl jak model hučí, ale po pár minutách kroužení hluk ustal a teď jezdí krásně tiše.
zkoušel jsem i několika lidmi zmíněné problémy s rozpojováním / zasekáváním nárazníků. Model jezdil na oválu z Tilligových kolejí s podložím s R310mm s různými vagóny (2osé, 4osé, s kinematikou, bez, profi produkce i samo-domo). Občas to sice mělo tendenci cukat, ale ani jednou se mi nerozpojil.
Další věc na kterou jsem se zaměřil bylo cukání při pomalé jízdě. Koukal jsem na to snad půl hodiny ze všech stran a zjistil jsem tohle: model jako takový jede krásně plynule, ale některé vagóny za ním poskakují. Co jsem vypozoroval tak to cukání vzniká buď ve vůli spřáhel, nebo v kinematice. Ale pokud se na to nesoustředím tak to při běžném provozu není vidět...

Za mou osobu spokojenost :)
Nejvyšší forma života je člověk. Nejnižší formou života je člověk který si hraje s vláčky.Holly
Uživatelský avatar
male zvire
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 08 zář, 2010 4:35 pm

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Václav Kolář » sob 21 črc, 2012 10:43 am

Tak Vám tiše závidím, taky bych se pochlubil brejláčem, ale bohužel mi ještě nedorazil. A to jsem ho objednával v únoru. Tak holt ještě musím čekat
Václav Kolář
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 27 srp, 2008 3:17 pm
Bydliště: Bukov

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Zlámalík » stř 25 črc, 2012 9:16 pm

Male zvire: cukání je patrné u některých kusů - podle mne jde o lehce nerovnoměrný chod motoru, protože na některých kusech jsem měnil snad vše a cukaly pořád. Ale strašně záleží na vozech - mám jeden modrý Eas od PMT a ten cuká snad i v klidu :lol: Jiné vozy se chovají klidně i za cukajícím brejlovcem. Hodnotím analog, v digitálu jsem nezkoušel. A zajetí to potřebuje, to jo.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod George V. » pát 27 črc, 2012 5:32 am

TTmili píše:Mám obyčejné PWM od Mehana které je založeno na LM317, čili nic extra, a potřeboval bych PWM z dekodéru zkrotit tak aby odpovídalo tomu primitivnímu způsobu z Mehano regulátoru.


...skutečně se jedná o PWM? LM317 je regulovatelný stabilizátor napětí, něco na způsob MA78xx... Z toho leze čistý stejnosměr jak z FZ1.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod radula63 » pát 27 črc, 2012 11:37 am

George V. píše:
TTmili píše:Mám obyčejné PWM od Mehana které je založeno na LM317, čili nic extra, a potřeboval bych PWM z dekodéru zkrotit tak aby odpovídalo tomu primitivnímu způsobu z Mehano regulátoru.


...skutečně se jedná o PWM? LM317 je regulovatelný stabilizátor napětí, něco na způsob MA78xx... Z toho leze čistý stejnosměr jak z

FZ1.

čistý "stejnosměr" za předpokladu, že je stabilizátor LM317 zapojen standartně!

I já mám v PULSNÍM regulátoru (samodomo) jako výkonový prvek LM317. Jeden vývod je vstup, další výstup a třetí není (jak u 78xx) zem, ale řídící! Takže mezi řídícím vstupem a výstupem je odpor cca 330ohmů (v mém regulátoru) a mezi řídícím a zemí trimr (nastavený na maximální požadované napětí), který je přemostěn tranzirorem, který tento vývod uzemňuje. Tj. stabilizátor pracuje netradičně v pulním režimu - spíná střídavě na výstup 1,25V (tj.minimální výstupní napětí) a maximální nastavené (např.12V).

Omluva za odbočení od tématu brejlovců Kuehn.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod George V. » pát 27 črc, 2012 12:03 pm

???

Trošku divné zapojení.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod radula63 » pát 27 črc, 2012 12:04 pm

George V. píše:???

Trošku divné zapojení.

Ale funguje :mrgreen:
to jsem popsal zapojení vlastního LM317 v regulátoru, jinak je tam generátor a komparátor řízený potenciometrem jako zdroj šírové pulsní modulace - LM317 je už jen jako výstupní výkonový prvek s možnosti nastavení maximální rychlosti (viz. příspěvek výše).
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod TTmili » pát 27 črc, 2012 1:42 pm

LM317 je obyčejný výkonový integráč. Ve zkratce řečeno, který umožňuje stabilizaci na napětí určené nějakým odporem. Ale už si to nevybavuju jak vypadá základní zapojení, a jestli je to dáno poměrem odporů, nebo odporem jako takovým. Každopádně ho skutečně lze použít jako spínací a zároveň stabilizační součástku na výstupu.

Jinak k mehano regulátoru, rozdělal jsem ho, a koukl do něj. No tady je zapojený standardně, čili ven leze přímo určené spojité napětí, nikoliv modulovaný "signál". Čili se omlouvám za mistifikaci, ale faktem zůstává že na analogu valí oba brejlovci naprosto plynule, v digitálu s sebou malinko cukaj.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod George V. » sob 28 črc, 2012 6:32 am

...tak to je diametrální rozdíl, jestli motorek napájím vyhlazeným napětím (a navíc ještě stabilizovaným!), nebo pulzním. Pak se rozdílu mezi analogem a digitálem nelze divit. V digitálu by mělo jít dekoder přizpůsobit motorku, aspoň teda u Lenzu tomu tak je; lze zvolit typ motoru, zapnout/vypnout dělič EMS, zapnout/vypnout vf. řízení, vše na CV50. Člověk si s tím musí pohrát. A když vše selže, stačí vytáhnout jeden kondík z odrušovacího filtru na DPS :D .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

Příspěvekod Zlámalík » sob 04 srp, 2012 8:53 pm

S dovolením se vrátím k brejlím Kühn: jak se vám podařilo vyřešit zasekávání nárazníků na ČD verzích s obdélníkovými širokými nárazníky? Propiloval jsem kulisu kinematiky a prd, pokud táhnu lehký vlak, tak se vůz (typicky třeba Res nebo Y od Tilligu) zaklesne stejně. Problém vzniká hlavně při nájezdu do oblouku, kdy jedna kinematika není ještě vytočená.
Díky předem za jakoukoliv radu, než ty nárazníky upiluju :D

Na V100 mám s některými vozy (Shimms od Kühna, Ua od Peresvetu) podobný problém - zde je spřáhlo jakoby utopené a ani se nespojí. Existuje nějaká "prodlužovačka" šachty?
Přílohy
02082012159.JPG
Brejlovec ČD a vůz Y Tillig
02082012153.JPG
Brejlovec ČD a vůz Res
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků