Spřáhla

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Spřáhla

Příspěvekod radula63 » ned 22 dub, 2012 11:26 am

Tomáš píše:..teď trochu výstřel,ale co dát mezi spřáhlo pružinku?Ta by se v oblouku napínala dle potřeby.

Pozor! V zatáčkách - tedy hlavně v jejích nábězích se ti nejspíše seknou vozidla nárazníkama o sebe. Tedy pokud nepoužíváš poloměry 2 metry a výše :mrgreen:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1316
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Spřáhla

Příspěvekod j p » ned 22 dub, 2012 12:30 pm

Tomáš píše:Mmt..teď se v tom trochu zamotávám. :oops: Budeme se bavit jen o vozech BTTB tedy spřáhlo se připevňuje pomoci drátku:
http://www.masinky.cz/data/M/E/E/phpMEEU5A.jpg
Aby se tedy vozy co nejvíc přblížili,tedy něco jako za použití kinematik,lze použít pevné spřáhlo..ok...ale to jsem zase našel jen pro upevnění do kinematik.??..takže pevné spřáhlo pro použití na vozech bez KK si musím vyrobit sám?
Viděl jsem návod,kde se do očkových spřáhel "vypiluje" nový zářez a vagony se stáhnou blíž.Kdybych si teda vyrobil plíšek ,na obou stranách se zářezem pro strunu, bude rozhodující provoz vozů v obloucích?..teď trochu výstřel,ale co dát mezi spřáhlo pružinku?Ta by se v oblouku napínala dle potřeby.


Pevne sprahlo se vyrabi (vyrabelo) i pro uchyceni BTTB s dratkem. Melo dokonce imitaci brzdovych hadic.
Resp. uplne nejstarsi pevne sprahlo byl ten puvodni plisek od BTTB kterym byl spojen motorak s vozem LVT. Plastova pevna sprahla vyrabena v Ceskoslovensku (a pozdeji v Cesku) byla lepsi. Jenom si ted nevzpominam, kdo je vyrabel.
Vozy spojene pevnym sprahlem byly bliz nez kdyby byly spojene normalnimi sprahly BTTB.

To s pruzinkou se mi moc nezda. Tak, jak je to navrzeno by se pruzinka bud hned vytahala nebo by byla moc tvrda a vozy by v obloucich vyhazovala.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Spřáhla

Příspěvekod radula63 » ned 22 dub, 2012 12:46 pm

j p píše:Pevne sprahlo se vyrabi (vyrabelo) i pro uchyceni BTTB s dratkem. Melo dokonce imitaci brzdovych hadic.
Jenom si ted nevzpominam, kdo je vyrabel.

P. Haismann ??? (nejsem si jist, zda jsem napsal jméno správně gramaticky) z Plzně. Jinak se dají běžně koupit i teď - na Pražské burze bývají stále bývavají jak mezivozová pevná spřáhla (o těch je tady řeč), tak i koncová spřáhla, tj. imitace háku a šroubovky.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1316
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Spřáhla

Příspěvekod Tomáš » ned 22 dub, 2012 2:45 pm

j p píše:
Tomáš píše:Mmt..teď se v tom trochu zamotávám. :oops: Budeme se bavit jen o vozech BTTB tedy spřáhlo se připevňuje pomoci drátku:
http://www.masinky.cz/data/M/E/E/phpMEEU5A.jpg
Aby se tedy vozy co nejvíc přblížili,tedy něco jako za použití kinematik,lze použít pevné spřáhlo..ok...ale to jsem zase našel jen pro upevnění do kinematik.??..takže pevné spřáhlo pro použití na vozech bez KK si musím vyrobit sám?
Viděl jsem návod,kde se do očkových spřáhel "vypiluje" nový zářez a vagony se stáhnou blíž.Kdybych si teda vyrobil plíšek ,na obou stranách se zářezem pro strunu, bude rozhodující provoz vozů v obloucích?..teď trochu výstřel,ale co dát mezi spřáhlo pružinku?Ta by se v oblouku napínala dle potřeby.


Pevne sprahlo se vyrabi (vyrabelo) i pro uchyceni BTTB s dratkem. Melo dokonce imitaci brzdovych hadic.
Resp. uplne nejstarsi pevne sprahlo byl ten puvodni plisek od BTTB kterym byl spojen motorak s vozem LVT. Plastova pevna sprahla vyrabena v Ceskoslovensku (a pozdeji v Cesku) byla lepsi. Jenom si ted nevzpominam, kdo je vyrabel.
Vozy spojene pevnym sprahlem byly bliz nez kdyby byly spojene normalnimi sprahly BTTB.

To s pruzinkou se mi moc nezda. Tak, jak je to navrzeno by se pruzinka bud hned vytahala nebo by byla moc tvrda a vozy by v obloucich vyhazovala.



Jo na ten plíšek ze souprav LVT si dobře pamatuji.Na druhým konci bývala taková "záslepka" ba co.Na ty ostatní co popisuješ jsem nikdy v minulosti a ani nyní nikdy nenarazil.Asi to bude dnes zázrak sehnat,protože jsem prolítl několik E-shopů a nic.Pouze pevná spřáhla do kinematik. :(
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Spřáhla

Příspěvekod j p » ned 22 dub, 2012 6:04 pm

Vzdyt radula63 pise kde je sehnat a ze se stale vyrabeji...
Ano, jednalo se o pevna sprahla od toho pana zes Plzne. Jmenuje se Jindřich Haišman. Kdyz trochu potrapite strycka Googla, tak mozna vypadne e-mail, telefon a adresa prodejny.

A to, co byvalo na druhem konci LVT nebyla zadna zaslepka, ale imitace automatickeho sprahla, ktere je na skutecnych motorakach.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Spřáhla

Příspěvekod Tomáš » ned 22 dub, 2012 6:23 pm

j p píše:Vzdyt radula63 pise kde je sehnat a ze se stale vyrabeji...
Ano, jednalo se o pevna sprahla od toho pana zes Plzne. Jmenuje se Jindřich Haišman. Kdyz trochu potrapite strycka Googla, tak mozna vypadne e-mail, telefon a adresa prodejny.

A to, co byvalo na druhem konci LVT nebyla zadna zaslepka, ale imitace automatickeho sprahla, ktere je na skutecnych motorakach.


ok,já myslel,že to je oficiální výroba.p.Haišmana znám.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » pon 23 dub, 2012 3:53 pm

Obávám se, že výrobcem není pan Haišman, ale pan Čambalík!
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod Tomáš » pon 23 dub, 2012 4:26 pm

psal jsem p.Haišmanovi :
"pevná spřáhla ještě nějaká mám, ale jsou pouze dlouhá - asi 21,5 mm. Balená jsou po 10 kusech a balíček stojí 55 Kč"
Odkázal mě na stránky auktiva.cz ,kde prodává...k tomu se vyjadřovat nebudu,ale fakt jsem se dlouho tak dobře nepobavil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zdá se mi,že 21mm není moc ideální.To se ty ypsilony moc nestáhnou
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » pát 18 kvě, 2012 8:26 pm

Centrování spřáhla pomocí vlasce jsem popsal v článku.
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod peter_vy » sob 19 kvě, 2012 7:16 am

Dalo by sa niečo také použiť aj v prípade novej Rosničky?
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » sob 19 kvě, 2012 9:48 am

peter_vy píše:Dalo by sa niečo také použiť aj v prípade novej Rosničky?
Určitě. Mám to trochu rozpracované, jenom je potřeba dořešit pár technických detailů. Takže pokud vydržíš, bude to popsáno v některém z dalších článků. Nerad bych zde tvrdil, jak to realizovat, když by to pak třeba nebylo úplně to pravé, dokud to nebudu mít odzkoušené...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod peter_vy » sob 19 kvě, 2012 10:41 am

Už teraz som nedočkavý ako sa to podarí. Ja mám spriahla zatiaľ upravené tak aby sa aspoň vykyvovali do strán (vrátane rozšírenia výrezu v pluhu o cca 1mm na každú stranu) ale nie sú vystreďované :-( - toto by bola asi schodná cesta. Istotne budem nad tým špekulovať aj ja.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » sob 19 kvě, 2012 11:59 am

peter_vy píše:Už teraz som nedočkavý ako sa to podarí. Ja mám spriahla zatiaľ upravené tak aby sa aspoň vykyvovali do strán (vrátane rozšírenia výrezu v pluhu o cca 1mm na každú stranu) ale nie sú vystreďované :-( - toto by bola asi schodná cesta. Istotne budem nad tým špekulovať aj ja.
Tak funkční vzorek mám už hotový. Výhodou je, že např. oproti otočným šachtám Peho je zásahy do modelu i náklady na materiál jsou minimální. :-)
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod George V. » stř 30 kvě, 2012 4:50 am

George V. píše:Pořídil jsem si vůz Bmz ČD od Tilliga a mám problém se spřahováním s ostatními vozy (především Kuehn); stále dochází k rozpojování. Zjistil jsem že v určitých místech trati dochází k tomu, že je spřáhlo Bmz výše než u sousedního vozu a za chvíli dojde k rozpojení. Vůbec mi přijde, že je Bmz posazen výše (on tedy také byl díky napružení plíšků pro sběr proudu pro osvětlení, což jsem z velké míry eliminoval), tak jsem i přemýšlel o přezutí na menší průměr kol (modelově by měl odpovídat průměr 7,7mm). V první fázi asi zkusím výměnu spřáhla Tillig za Kuehn.


...vracím se k problému Bmz od Tilliga. Problém, zdá se, vyřešen. Vyměnil jsem dvojkolí za 7,5mm Loco (mají i větší okolky, což se u tohoto vozu více než hodí) a pořádně "vmáčknul" do podvozku plíšky které sbírají proud a zároveň vedou dvojkolí. Jako doplněk jsem vyměnil spřáhla za Kuehn. Výsledek je, že vůz už má nárazníky v naprosto stejné rovině jako vozy Kuehn. Problémem však bylo vykolejování vozu v jednom místě našeho kolejiště. Důvodem je "vratké" tříbodové uložení vozu na podvozcích. Toto vykolejování jsem eliminoval opětovným napružením plíšků pro sběr proudu pro osvětlení na rámu vozu; vůz se mi podařilo před tím "snížit" dostatečně, takže je v tomto ještě jistá rezerva...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3203
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Spřáhla

Příspěvekod smekac » ned 08 črc, 2012 8:31 am

Mám podobný problém jako kolega výše... vozy Tillig Bmz a Ampz se mi v obloucích rozpojují, ve spojení s loko 753 MTB. Oboje používá tyto spřáhla Tillig http://www.masinky.cz/produkt/3937-TT-S ... /index.htm Zajímavé je, že to nedělají Tillig Resky opět se stejnými spřáhly...
Psi štěkají, karavana jede dál ...
smekac
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 21 bře, 2010 4:12 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků