K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod VladikC » ned 14 bře, 2010 9:55 pm

radula63 píše:
VladikC píše:
radula63 píše:Někde na začátku tohoto tématu jsem psal o BR55 od JAGO v barvách "PRUŠÁKŮ"


Ta barva, pokud není zkreslená foťákem, je šílená. :D Má to být Olivgrun RAL 6003.


Mobil to sice zkreslil - to ano (i bílá je domodra), ale na tomto modelu byla světlá zelená. Něco jako BR 18 od JAGO nebo Roco.
Nemám zrovna po ruce vzorník barev.


Zde barvy K.P.E.V. http:/ /vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/#Barvy_KPEV.jpg
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod VladikC » ned 14 bře, 2010 10:05 pm

JanoH0e píše:VladiKc
V prvom rade si vyber, ktoré " Prusko" chceš modelovať. Aby si nebol prekvapený, kde všade a na čom sa značka K.P.E.V. objavila.


Pokud bych to měl prát podle "barevnosti" pak asi dle NEM 806 D Eisenbahn-Epochen in Deutschland, periode c 1895-1910. V té jezdili lomotivy černo-zelené s červenými pojezdy a osobní vozy dle tříd zelené, hnědé a šedivé, nebo jejich kombinace. Od roku 1910 pak lokomotivy černé, osobní vozy všechny zelené, to už by nebylo tak koukavě barevné. Zatím jsem velmi dychtivý po informacích a tak bych moc rád věděl "kde všade a na čom sa značka K.P.E.V. objavila". :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod JanoH0e » ned 14 bře, 2010 11:52 pm

Na http://picasaweb.google.sk/Janicko.H0/U ... 9318340258 máš mapu Pruska. To na severe, je dnes Dánské, na východe Ruské, na juhu už nie čo patrí Švajčiarsku a na západe FR. To aby si iba mal predstavu, čo všetko patrilo K.P.E.V. Skôr by som ti radil vybrať si riaditeľstvo, v tvojom prípade asi Vratislav - Breslau. Pruske dráhy vznikli poštátnením súkromných železnic, takže aj ostatné veci a lokomotívy preberali od nich. Preto v určitom obdobý bolo možné vidieť rôzne loko, od určitého obdobia šla tvrdá unifikácia, ale zase postupne, podľa dôležitosti. Toľko na úvod.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod VladikC » pon 15 bře, 2010 5:26 am

JanoH0e píše:Na http://picasaweb.google.sk/Janicko.H0/U ... 9318340258 máš mapu Pruska. To na severe, je dnes Dánské, na východe Ruské, na juhu už nie čo patrí Švajčiarsku a na západe FR. To aby si iba mal predstavu, čo všetko patrilo K.P.E.V. Skôr by som ti radil vybrať si riaditeľstvo, v tvojom prípade asi Vratislav - Breslau. Pruske dráhy vznikli poštátnením súkromných železnic, takže aj ostatné veci a lokomotívy preberali od nich. Preto v určitom obdobý bolo možné vidieť rôzne loko, od určitého obdobia šla tvrdá unifikácia, ale zase postupne, podľa dôležitosti. Toľko na úvod.


Děkuji. Téměř v úvodu vlákna jsem úváděl toto:
"A co se týče zamýšleného kolejiště? Měl by to být úsek na trati Glatz (Klodzko) – Mittelwalde (Miedzylesie), oblast K.P.E.V. č. 3 Breslau (Wroclav), což je tady kousek od nás, skoro za humny, tedy několik desítek kilometrů. To kvůli značení zejména nákladních vozů, na kterých je pod znakem K.P.E.V uváděna zřejmě domovská stanice. Vize je asi takováto - jednoduchý ovál s odbočkou a třemi vyhybkami, mírně zvlněná krajina - nádraží menšího provinčního městečka se skladištěm, nakládací rampou, několik domů a nezbytný kostelík, odbočka k nepříliš originální, ale zajímavé a modelově vděčné pile, les s dřevorubci, statek s polnostmi, možná větrný mlýn, mostík přes říčku, malá vodní plocha a ještě něco, co se vejde. Prostě poklidná idylická krajina z počátku 20. století." :D

Tady je má mapa http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice ... u_mala.jpg Moje současné Ústí je Wildenschwert.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod JanoH0e » pon 15 bře, 2010 10:57 am

To len, aby si vedel, čo všetko to bolo :D . Link sice H0, http://www.dit-modell.de/galerieBesonderheiten.htm, http://www.dit-modell.de/ ale dosť dopodrobna sa venuje Prusom. http://www.die-schoene-wuerttembergerin.de/35601.html os vagóny 4 naprávové a niečo málo k lokomotivám http://www.lokomotive.de/lokomotivgesch ... _text1.htm.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod VladikC » pon 15 bře, 2010 9:31 pm

JanoH0e píše:To len, aby si vedel, čo všetko to bolo :D . Link sice H0, http://www.dit-modell.de/galerieBesonderheiten.htm, http://www.dit-modell.de/ ale dosť dopodrobna sa venuje Prusom. http://www.die-schoene-wuerttembergerin.de/35601.html os vagóny 4 naprávové a niečo málo k lokomotivám http://www.lokomotive.de/lokomotivgesch ... _text1.htm.


jj Díky za bezva odkazy. Spousta zajímavých a potřebých informací. :)
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod JanoH0e » úte 16 bře, 2010 10:33 pm

JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod VladikC » stř 17 bře, 2010 5:37 am

JanoH0e píše:Vladikc Ešte si stiahni, ak to potrebuješ toto


Díky, díky je to na doplnění co jsem dostal od Milana. :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Vozový park

Příspěvekod VladikC » pát 19 bře, 2010 8:54 pm

Zde obr. mého vozového parku: http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/#album . Malý PwCitr pr95, mám jako vrak, který chci zrenovovat, není zde vystaven. Pravda moc toho není, ale časem budou přibývat, hlavně barevnými modifikacemi (osobní vozy dle tříd a jejich kombinace) a přestavbami. Zcela mi zatím chybí vozy IV. třídy (šedivé). Uvažuji o tom, že bych stejně všechny vozy přestříkal a přeznačil obtisky "samodomo". Jsou vlastně všechny z druhé ruky, vydražené na Aukro.cz, a na mnohých je vidět značné opotřebení. Třínápravových vozů, včetně jednoho poštovního, mám dalších osm kusů se značením DR. Poslouží k barevným modifikacín a přestavbám. Nákladní vozy v barvách K.P.E.V. nemám žádné, ale projektů v hlavě několik. :)

Začal jsem však úplně od jinud. Objednal na www.maloseriovky.eu mosazná ložiska PEHO a pokusím se jimi vybavit všechny uvedené vozy. Komunikace s velice ochotným panem Schneiderem je naprosto bezvadná. :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Vozový park

Příspěvekod boy.rough » sob 20 bře, 2010 1:10 pm

Začal jsem však úplně od jinud. Objednal na www.maloseriovky.eu mosazná ložiska PEHO a pokusím se jimi vybavit všechny uvedené vozy. Komunikace s velice ochotným panem Schneiderem je naprosto bezvadná. :D[/quote]

Ložiska jsou skvělá věc, uvidíš jak dobře Ti to bude jezdit :D .
Ahoj a ať se Ti daří.
Olda.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 621
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

T3 na Aukru

Příspěvekod VladikC » pon 29 bře, 2010 3:31 pm

Koukněte na http:/ /www.aukro.cz/show_item.php?item=974344023 . Přesně to co se mi moc líbí. :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Morris Zapp » ned 04 dub, 2010 3:32 pm

Tak KPEV? To hodnotím, to je moje oblíbená železniční správa! :wink:
Chtěl jsem dělat epochu II, DRG, protože trpím elektrofilií :D , jinak bych býval šel taky do KPEV. Ale teď jsem členem jednoho takového spolku, a kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti, tak dělám ČSD III-IV... No, bobina a žabotlam jsou taky povedené kousky 8)

Jakožto správný modelář-teoretik jsem nashromáždil něco literatury - kdybys měl zájem, můžu se pokusit něco vyštrachat v archívu... Nějaké osobní vozy, lokomotivy (hlavně elektrické :D - ale je fakt, že třífázové elektrické vozy, jezdící rychlostí 200 km/h, se ti na trať Glatz - Mittenwalde příliš nehodí), staré Modelleisenbahnery...
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 841
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Příspěvekod VladikC » ned 04 dub, 2010 5:37 pm

Morris Zapp píše:Tak KPEV? Jakožto správný modelář-teoretik jsem nashromáždil něco literatury - kdybys měl zájem, můžu se pokusit něco vyštrachat v archívu... Nějaké osobní vozy, lokomotivy (hlavně elektrické :D - ale je fakt, že třífázové elektrické vozy, jezdící rychlostí 200 km/h, se ti na trať Glatz - Mittenwalde příliš nehodí), staré Modelleisenbahnery...


Zdravím,

tak to by bylo opravdu moc bezva. Budu vděčný za vše. Zajímá mne vše co se týká K.P.E.V. Jsem také zatím ve fázi získávání podkladů. Podařilo se mi již něco "ulovit" na i internetu, ale jsou to spíše obrázky železničních budov, u polských kolegů, a fotografíí modelů v různých měřítcích, mnohé jsou však velmi inspirativní. A také bych chtěl znovu poděkovat kolegům z toho fóra za jejich ochotu při poskytování dokumentů z jejich archivů.

No a přihazoval jsem i na výše zmiňovanou pruskou T 3 na Aukro.cz, ale 4.500,- za starší lokomotivu, když se dá nová sehnat "pouze" o tisícovku drahší, se mi zdálo trošlu moc. :cry: Už na ni šetřím. :)
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Nákl. vozy KPEV.

Příspěvekod lachttan.bastr » ned 04 dub, 2010 6:06 pm

Zdravím. Já kdys také přemýšle o I. epoše. Zejména při listování katalogů TRIX, FLEISCHMANN, BRAWA. Jenže tatínek si koupil TéTé, a to mi zůstalo dodnes.
K tématu. Na nákladních vozech KPEV a později i DRG se byl v řadovém značení uváděn typ vozu. Dresden, Breslau, Köln atd. Nezanmená však domovskou stanici. Jinak výše zmiňované drážní architektuře, od Auhagenu by se dalo najít pruské nádraží i s doplňujícími budovami. Nákladní vozy se dají najít snad u všech výrobců. Myslím, že Swaetzer dělá popisky na tilligácké otevřené vozy. Nejhorší asi zůstávají hnací vozidla. Ale podobně jsou na tom, co vím, Bavoráci TT. Taky nemají modely jejich předloh. A v TT se jich asi nedočkáme :( . A to já chtěl dělat K.k.St.B.
Zkratka KPEV Königlig-preusische eisenbahn vervantug, právě to poslední "vervaltung" totiž znamená "správa". Doslovně a oficiálně přeloženo: Královská Pruská železniční správa Prusko-Hesenských státních drah. Ano, ten konec "...für Preußisch-Heßische statsbahn" se neuvádí. Pak nás nepřekvapí rozsah působnosti.
Omlouvám se němčinářům za tu hrůzu. Nevím jak se co přeně píše.[/u]
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Nákl. vozy KPEV.

Příspěvekod VladikC » pon 05 dub, 2010 6:25 pm

lachttan.bastr píše:K tématu. Na nákladních vozech KPEV a později i DRG se byl v řadovém značení uváděn typ vozu. Dresden, Breslau, Köln atd.

Zkratka KPEV Königlig-preusische eisenbahn vervantug, právě to poslední "vervaltung" totiž znamená "správa". Doslovně a oficiálně přeloženo: Královská Pruská železniční správa Prusko-Hesenských státních drah. Ano, ten konec "...für Preußisch-Heßische statsbahn" se neuvádí. Pak nás nepřekvapí rozsah působnosti.
[/u]


Take zdravim a děkuji za info. Pravdou je že, se místy uvádí že jde o typ Berlin, Altona, Halle apod. a to i u lokomotiv. Mohu se zeptat z čeho jsi tyto informace čerpal?

S těmi nákladnimi vozy si tedy nejsem tak jistý. Řekl bych, že dostupný sortiment nákladních vozů, především od Tillig, není až zas tak pro toto období rozsáhlý. Ze svého hodně laického pohledu si myslím, že většina, a ostatné sám výrobce tak uvádí, pocházejí z podějších období. :( Při této příležitosti bych se chtěl odborníků z fóra zeptat, do jaké míry lze považovat modely vozů a lokomotiv firem TRIX, FLEISCHMANN, BRAWA, byť nejsou v měřítku H0, nebo PMT v TT, za věrohodné a odpovídající skutečným předlohám? Zda je lze použít, při nedostatku jiných pramenů, jako vzory pro vlastní modely? Díky za názory.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků