Kolejivo PECO TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod carter88 » pát 16 čer, 2023 9:33 pm

Mám doma dvě ty střední výhybky.

Aretace drží dobře, ale slabší spodní přestavníky s ní mají problém. MTB 1 je ale OK. Celkově se mi s jejich flexinama a výhybkama pracuje lépe, než s tilligem. Když potřebuju spojit Tillig-Peco, vezmu spojku tillig a roztáhnu jí a následně scvaknu. Drží to, proud to vede. Pro jistotu ale stejně vše pájím.

Flexiny jsou výrazně tužší než tilligovské. Lépe drží tvar a za stejné peníze je o 1/2 delší oproti Tilligu.

Jízdní vlastnosti přes výhybky.... na tilligu mám sem tam problém u MTB M286, že občas vyskočí, hlavně peklo IBW. U Peca je to na středních výhybkách bez problému.
carter88
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26 dub, 2020 10:38 am

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod HonzaM » pát 16 čer, 2023 9:46 pm

Mám dlouholeté zkušenosti s výhybkami PECO, sice v měřítku N, konstrukčně jsou ale naprosto stejné střední výhybku TT jsem měl na vyzkoušení. U všech svých výhybek mám tyto aretační pružiny odstraněny, jazyky jsou dokonale přitlačeny ke kolejnici díky přítlaku pohonu výhybky. Používal jsem pohony Tortoise, nyní dávám přednost servům. Výhodou Tortoise i serv je možné plynulé nastavení přítlaku, což například MP1 postrádá. Výhodou tohoto způsobu ovládání je i modelovější pomalé přestavení výhybky.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod look23 » pon 10 črc, 2023 12:12 pm

TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1235
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » pon 12 srp, 2024 3:22 pm

Edit moderátor
SRPEN 2024

Kolejivo TT PECO code 55: Už to máte někdo vyzkoušeno s běžnými modely kontinentálních výrobců? Odpovídá výška okolků modelů Tillig atd. výšce kolejiva PECO?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod TTmili » pon 12 srp, 2024 7:11 pm

Ze zvědavosti jsem pořídil jednu vyhybku a flexi kolej. Systém je dost podobný jeko v N, dvoupatková kolejnice zalitá do pražců, flexi se poněkud tíž ohýbá, ale není to naškodu, alespoň drží tvar. Nezkoušel jsem všechno co mám doma, Tillig, Kuehn, Roco i Piko jezdí zhladce.
Jen co se týče vyhybky, trochu mě zklamalo její provedení, mám kratší variantu, ale nečekal bych že delší bude lepší, pražce působí proti kolejivu extrémně mohutně, a naopak pohyblivá část jazyků z vylisovaného plechu je subtilní nejen na pohled, ale řekl bych i mechanicky.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Adam96 » úte 13 srp, 2024 8:41 am

Nebyla by nějaká fotka porovnání té výhybky a flexi? Zrovna ty kratší veksle jsem chtěl použít na jeden miniprojekt, protože podle fotek mají hezký vzhled, akorátní geometrii a nízký profil.
Ono je to jinak těžké. U exKuehn/Roco se mi nelíbí úhel odbočení, navíc poslední Kuehnova várka měla mizernou kvalitu a Tillig EW1 se svým 2,07mm prutem a vzhledem taky nic moc. :roll:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod TTmili » úte 13 srp, 2024 9:57 am

Aktuálně fotky vedle sebe nemám, můžu skoro na hned nafotit Peco spolu s Tilligem s podložím, zbytek (Kuehn a Tillig bez podloží) u sebe nemám, pár dní by to chtělo než se pro ně stihnu otočit. Ale nějaké srovnání postupem nafotím.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » úte 13 srp, 2024 12:59 pm

Pro mě je dost důležitá aretace jazyků v krajních polohách; nebýt jí, tak bych se na výhybky od Kühna už dávno vykašlal. Jestli ji výhybky PECO mají, tak by mě asi docela zajímaly.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod TTmili » úte 13 srp, 2024 6:19 pm

Aretaci jazyků Peco má, a řekl bych i dost tvrdou. Je to docela v kontrastu se subtilními jazyky, které má aretace tendenci trochu dovytvarovat.
Každopádně ty pražce jsou opravdu brutální, nebo to na mě tak alespoň působí, i vůči jejich flexi kolejivu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod hank » čtv 15 srp, 2024 3:36 pm

V aktuálním čísle (09/2024) britského časopisu Railway Modeller je speciální 16stránková příloha pod názvem Making a Start in TT:120. Kromě jiného v ní jsou uvedeny informace užitečné pro plánování kolejiště s kolejivem PECO code 55.

nejmenší vzdálenost os kolejí - 35,5 mm
nejmenší šířka nástupiště - 45 mm
nejmenší výška průjezdného profilu - 55 mm (orientačně)
(Poznámka moje: Není mi jasné, jestli vycházejí z ostrovního nebo kontinentálního průjezdného profilu.)

nejmenší poloměr oblouků - 305 mm (orientačně)
nejmenší poloměr oblouků pro dvou- a třínápravové lokomotivy a krátké dvounápravové vozy - 229 mm (orientačně)

Délky, úhly odbočení a poloměry odbočení výhybek PECO jsou uvedeny přesněji než v časopisu na stránkách výrobce a prodejců. K dispozici jsou zatím (?) výhybky dvou druhů, obojí s úhlem odbočení 11,25°:
- s malým poloměrem odbočení - délka 135 mm, poloměr 466 mm
- se středním poloměrem odbočení, délka 180 mm, poloměr 922,6 mm

180 mm je i délka kolejové křižovatky PECO.

Dále PECO nabízí ještě flexikolejivo v délkách 914,4 mm.

Edit: Koukám, že to tu všechno bylo postupně zveřejněno během posledních dvou let. Dokonce se sám ptám podruhé na stejné věci. :roll: No nic, no. Stařecká demence zřejmě neodvratně nastupuje. :( Jestli máte pocit, že je takový souhrn na jednom místě nadbytečný, tak to moderátor klidně může smazat.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejivo PECO TT

Příspěvekod Stanin » sob 17 srp, 2024 8:59 am

Peco přehledně:
peco120.jpg
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků