Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod TTmili » ned 26 úno, 2017 7:00 pm

No prostě to tak je, nečekal bych že například Roco nebo Piko se poženou do soupravy SVC. Z jednoho prostého důvodu, rakouská i česká si nejsou moc podobné, rakouský RJ taurus byl limitka už tehdy, a počty vyrobených a prodaných českých RJ taurusů asi nebyly kdovíjaké (a že přehled o tom nebude mít jen Tillig, to si zas nedělejme iluze) na to aby se vůbec kdo namáhal. Ono totiž 7-mi vozová jednotka (byť reálně se jedná pouze o 4 vozy, popřípadě 5 pokud zohledníme jiné bočnice na řidicím voze ČD a OBB) není žádná sranda, nemluvě o tom, že vlastně skoro nic (možná interiéry) ze současné produkce nemůže Tillig použít aby to bylo na úrovni. Ty výkřiky, že čelo tauruse mají, a můžou použít klasické "emzety", případně to naroubovat na stávající řidičák. No teda děkuji, nechci, to radši cosi, co odpovídá pouze nátěrem (ale je to tak i prezentováno) než rádoby model alá MTB uvedený s velkou parádou jak je dokonalý. Navíc jestli si někdo myslíte že lze naroubovat čelo z tauruse v sériové výrobě na ten řidičák, tak se děsně pletete, protože všechno je to jeden výlisek, a nikdo to řezat a spasovávat nebude. Nemluvě o tom že čelo tauruse a řidičáku SVC si jsou jen vzdáleně podobná.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod RSC » ned 26 úno, 2017 7:17 pm

Nikdy RJ nevyborobí. Myslím si, že to nevyrobí, ani nikdo jiný... Smutné to je, ale pojďme se podívat kdo vlastně něco více pro TT udělá. Žasnu, že v H0 lze vidět třeba krásnou ES 499 a myslím si, že tuto lokomotivu by koupilo v TT více lidí a ve více exemplářích než v H0, takže tento výrobce to mohl udělat v TT. Určitě je Hodně H0kářů, kteří za ni daji 8 vozů :D
Příměr s Y je dobrý, nemělo se to stát, měli mastit ty BTTB Y dál a zůstal jsem u H0. 8) Mám více místa než je běžné, ale zase bych toho tolik nepostavil na této ploše. Měl bych jiný typ kolejiště a mohl si zase vybírat krásné modely... Slintám po ušaté jestli si ji jen tak z hecu v H0 nepořídím, či si nezačnu stavět H0 moduly, mám ještě jednu větší místnost volnou :D A budu na tu H0 lépe vidět...

Teď ještě vážněji, mrkneme-li zde na kolejiště, která tu jsou prezentovány, kolik by se souprav RJ vážně v ČR prodalo.
Pokud se na to podívám naopak velmi kriticky, tak těch nových modelů zase tolik nebylo vynechám-li předělávky BTTB. Štve mne také, že prostě používáme H0 pruty u kolejiva a nenechali si udělat menší a můžeme pokračovat...
Tím nechci říci, že si nezasloužíme hezké a nové modely. Ten vektron byl zbytečný. Nesmyslné, piko to má hezké a tilligu tomu budou ještě šmajdat kola... :lol: Stejně tak nechápu BR110 znovu od roca, když tilligova byla dobrá. Raději měli udělat čmeláka... Arnold na nás kašle a nedonutil tilliga udělat nová patra a česky nám to stejně nenatiskne a nikdo to nezadá. Takže vlastně máme být šťastní za T466, že se něco na půdě TT stalo i pro nás.
Co si budeme povídat, koupíme cokoliv. Tuhle jsem se zlobil na to, co udělal Řiha s ex eurofimama OBB ve verzi ČD, věděl že tillig má ty barvy pitomé, ta šedá je totálně mimo a nechá si to udělat znovu stejně blbě a zase to pohodlně koupíme a snad mu za to nikdo ani nevynadal. Děs a nikomu to nevadilo ještě skoro na pochvalu. To tím nikdy nejel... Takže klidně muže být RJ natištěno na Ypsilonech či trojnápravových vozech a půjde to na dračku. :lol:
A nemáme možnost nebo si vše budeme muset dělat sami jako za socialismu :idea:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Bedlisch » ned 26 úno, 2017 8:27 pm

No nevím co Tillig ví, ale pokud by se řídil dle mě, tak ví prd :D . Já si rozhodně nebudu kupovat Najprd Taurus, když za něj nemám co zapřáhnout. Dokud k tomu není Railjet, tak víceméně není důvod proč mít loko.
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod JendaTT » ned 26 úno, 2017 8:46 pm

Dle mého u Tilliga moc dobře vědí, kolik RJ Taurusů vyrobili a kolik jich poslali do světa - a protože za nimi není co tahat, mohou si snadno udělat představu, kolik by se asi mohlo udat RJ souprav. A protože tou "jakoby" RJ soupravou zazdili cokoliv jiného, stejně bych si dovolil odhadnout, že to prodají - už jen z toho, že mají u rakouské RJ soupravy uvedeno, že připravují další doplňky (pravděpodobně jiné vložené vozy).

A žlutý Vectron? Je zajímavé, že když ho pustili ven u Piko, tak za něj také nebyly vagóny. Ale ohlásil ho Tillig a rovnou včetně vagónů. Proč tohle nešlo i u RJ souprav? Ty 3 roky čekání mohli skutečně věnovat tomu, že si dají trochu práce s formou a né, že to odfláknou jen tím, že udělají nástřik na jiný typ soupravy. Nebo už to je tak, že v TT lidé prostě koupí cokoliv, jen proto, že je TT na okraji zájmu? Přece to ale všechno nezahodím a nezačnu od začátku v N nebo v H0? Kdybych na tu H0 alespoň měl prostor...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod TTmili » ned 26 úno, 2017 9:07 pm

JendaTT: Hergot, ty seš jak umanutej. Ještě jednou, právě protože Tillig (a nejen on) má moc dobrou představu o tom kolik taurusů ve schématu OBB RJ a ČD RJ vyrobil (a tudíž i prodal), tak si moc dobře spočítal, že i kdyby si každý koupil k tomu svému taurusu jednu soupravu, tak se ty formy nikdy (a ještě jednou NIKDY) nezaplatí. Navíc jak jsem psal, ČD i OBB mají odlišné řidičáky, tudíž nové formy, a i kdyby bylo udělaných celkem 1000 rakouských a 1500 českých taurusů, tak je to sakra málo na 5 nových forem na vozy které už jinak využít nejdou.

Bedlish: Jaktože za něj není co zapřahnout? Skoro rok jezdily taurusy v RJ barvách s klasickými soupravami. A tu lze dneska už celkem pohodově poskládat, až na služebák a jídelák. Jo, kdyby tak u Tilliga konečně udělali UIC-Z2 jídelák, to by bylo. A třeba já si ČD RJ tauruse koupil především jako takový symbol jednoho z mála správných a slibných kroků u nás.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Donatelli » ned 26 úno, 2017 9:27 pm

Pro upozornění. Tillig nedělal nové Y protože je začal děla Kűhn, ale bylo to opačně. Od těch dob taky Tillig v Club Aktuellu neprezentuje výsledky každoroční ankety, co by si modeláři přáli za nový model. Protože mu to prostě jiní vyráběli....
Ohledně správného řídícího vozu k RJ jsem psal už dřív. Ekonomicky to zatím nevychází, takže zatím nebude. Nic víc za tím není. Nebo si skutečně někdo myslí, že by výrobce ( ať už se jmenuje jak chce ) nechal ležet balík peněz ?...
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Scoot » ned 26 úno, 2017 10:05 pm

Asi tomu nerozumím...
V roce 2009 představila f.Kuhen tento list.
U Tilliga se první New Y-lonka objevila v roce 2010 viz. katalog
V roce 1994 byl první katalog Tillig...měl na to 16let :shock:
Pokud se dožiju důchodu třeba se dočkám Rj. v TT...ale asi lépe změnit měřítko...je to veselá představa, že půjdu do důchodu v 70Letech...
Než se dostanu do důchodu....odnesou mě z práce havrani v penálu :mrgreen:
Přílohy
001.jpg
Scoot
 
Příspěvky: 177
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod JendaTT » ned 26 úno, 2017 11:10 pm

TTmili, Donatelli : Když to Tilligovi nevychází s RJ ekonomicky, tak proč potom ten žlutý Vectron? Vždyť ho na trh uvedli od Pika. Kdyby udělal Tillig Vectrona v CD Cargo barvách, utrhli by mu modeláři v ČR ruce - za tím se totiž dá tahat cokoliv z nákladních vozů VI. epochy... Dává tohle (žlutý Vectron) někomu ekonomický smysl?

Scoot : Nápodobně - také tomu nerozumím a také se toho asi nedožiju :wink:
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Pavel 152 » pon 27 úno, 2017 12:17 am

Už si přesně nepamatuji v kterém aktuelu, ale přímo tam byla odpověď, Y vyrábět nebudeme, trh je přesycen starými modely, je spousta jiných předloh rychl. vozů. A netrvalo dlouho a přišel Kuehn.
A ještě mám v paměti slova českého zástupce klubu na schůzi v Trutnově Tillig nám nikdy žádnou českou lokomotivu nevyrobí, jsme strašně malý trh. Možná se bál zalobovat za čechy.
A tak ho asi vyslechl pan Kuehn ze spolkových zemí a rozhodl se pro brejle, je to nějaké divné ne? Tomu asi malý trh nevadí.
A co MTB, ten chrlí jeden za druhým, jak se mu to může vyplatit, takový malý odbyt.
Možná dnes konstrukce, formy, rozjezd nového modelu už tolik nestojí a v německu už dochází vzory,tak šup do výroby papouška a laminátku. Ty by si v německu koupil každý sběratel do vytrýny.
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pon 27 úno, 2017 12:27 am

Scoot:
On ten spravny Railjet existuje na Shapeways, ale je ponekud drazsi - zvlast pokud byste si jej nechaval od nekoho postavit. Ale pokud ho chcete za kazdou cenu, tak nejspis vyjde levneji nez menit meritko. HO potrebuje vic mista a N zase lepsi oci.
Mozna by se daly akceptovat Tilligovy vlozene vagony a vytvorit k nim jen ten ridicak?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod TTmili » pon 27 úno, 2017 6:03 am

JendaTT: Jéé, a furt dokolečka. Copak Tillig vyrábí Vectrona jen kvůli tomu žlutýmu kašparovi? Primární odbyt Vectronů bude v německu, po tisících kusů! To že se dřív dočkala výroby varianta od cirkusáka místo netopýří letky je taky celkem logické, vždyť je to mnohem jednodušší a levnější nátěr, nemá potištěnou celou bočnici.

Obecně k tomu SVC, kde se asi tak může prodávat? U nás, pak v rakousku, v jižní části německa, v maďarsku a itálii. Ták, a teď si to shrneme, a zjistíme, že TT letí jen u nás a v maďarsku, a navíc maďaři by si koupili maximálně OBB RJ, jenže k němu nemají mašinu, a tu Tillig nedělá a dělat nebude (opět stejný důvod, 1116 je dost odlišná od 1216), no ale nedělá ji ani Piko, ač by asi šla upravit, ale na hračkojdním základu.
A k cenám vývoje a výroby, MTB bych vůbec nebral jako nějaké měřítko, oni prostě existují a tím to hasne. Kuehn naproti tomu vyrábí výhradně v číně, a stojí ho to nemálé prostředky navíc, několikaleté zdržení a podobně, ale je schopen jít do výroby o něco menšího počtu kusů aby se mu investice do forem vrátila. Zato Tillig si naopak (pokud se nepletu) celkem nedávno opět přesunul výrobu zpátky do evropy, a spolu s dlouholetým know-how, a určitou úrovní kvality kterou si drží se mu ta investice vrátí po větším mnozštví kusů, a podle toho posuzuje, jestli by se to vyplatilo nebo ne. Zrovna s těmi Y to bylo zrovna tak, přece je nebude předělávat když jsou staré, pak se ale někdo probral, začal počítat možná i na základě ohlasů, a Y byly doma. S Kuehnovýma to reálnou souvislost nemělo, zvlášť proto, že zezačátku oba dělali jiné typy.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Trainmaniak » pon 27 úno, 2017 6:29 am

O přesunu výroby zpět do Evropy vím pouze ve spojitosti s Roco. O Tilligovi slyším prvně (což samozřejmě nemusí znamenat, že tomu tak není).
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » pon 27 úno, 2017 10:15 am

třeba se chytne někdo a udělá lept s kombinací odlitku řídícího vozu!
Co se týká počtu těch, co dokážou vmáčknout loko+7 vagonu na nádraží, tak můj odhad je do 30 lidí v republice.
Ale taková to anketa je spíš na výrobce leptů, jako je M-M a DH Loko apod. :wink:
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod jamik22 » pon 27 úno, 2017 12:55 pm

třeba se chytne někdo a udělá lept s kombinací odlitku řídícího vozu!

Nebo si ho koupíš v Praze na burze od maďarského prodejce. Kvalita není zcela supr, ale tvarově odpovídá a na kolejišti z metru .... :)
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vorech » pon 27 úno, 2017 1:41 pm

čistě náhodou fotku nemáš? :-)
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kavka_, Čouda a 6 návštevníků