BR 18 - ROCO šokuje...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod pavel » úte 12 říj, 2010 6:00 am

Kdyby ROCO chtělo na to jít opatrně tak si myslím, že by nebyla špatná malá tendrovka rakouské konstrukce. A podle zájmu by mohlo pokračovat něčím větším ( třeba Albatros :lol: )
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod Jarda H. » úte 12 říj, 2010 10:18 am

pavel píše:Kdyby ROCO chtělo ..... nebyla špatná malá tendrovka rakouské konstrukce. ...........


... :lol: :lol: :lol: takže nezbývá než vytypovat rakouskou parničku, co jezdila i u nás a pak "bombardovat" ROCO maily a dotazy :!: Mailíky by se mohly objevovat od prodejců, modelářů, sběratelů, KŽM, OSTT, ..... Podobnou akcičku teď asi dělají v eN-ku, cílem by měl být vyrobený brejlovec v měřítku N !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 13 říj, 2010 8:14 am

Jarda H. píše:
pavel píše:Kdyby ROCO chtělo ..... nebyla špatná malá tendrovka rakouské konstrukce. ...........


... :lol: :lol: :lol: takže nezbývá než vytypovat rakouskou parničku, co jezdila i u nás a pak "bombardovat" ROCO maily a dotazy :!: Mailíky by se mohly objevovat od prodejců, modelářů, sběratelů, KŽM, OSTT, ..... Podobnou akcičku teď asi dělají v eN-ku, cílem by měl být vyrobený brejlovec v měřítku N !!


Toho by se našlo více, ale držme se při zemi. Při listování Bekových "Encyklopedií železnice" zjistíte, že většina původních C & k strojů dojezdila v padesátých letech, pokud ne už ve třicátých. Kolik nás modeluje tuto dobu?
Mým největším favoritem je jednoznačně "Všudybylka". Řada 629 K.k.St.B., 354.1 ČSD (77.301 - 49 DRG za okupace).
1) Typická rakouská konstrukce
2) rozšířena po celém předlitavsku (Rakousko)
3) dlouhotrvající výroba
4) dostatečně výkonná i na hlavní tratě
5) původní rakouské jezdily u ČSD ještě v 67.
Myslím, že těžko bychom našli něco lepšího v kompromisu rakouské páry a provozu ČSD. Co vaše názory?

P.S.: Nemám čím tahat "dřeváky".
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod Jarda H. » stř 13 říj, 2010 8:58 am

lachttan.bastr píše: ..... ale držme se při zemi. ......


Ano, držme se v normálu :D , páry takových parametrů se asi jen tak nedočkáme. Pro výrobce je hlavní trh někde jinde než v ČR a vyráběné páry jsou voleny tak, aby byl zajištěn odbyt. Ale v každém případě "všudybylka" by byl pěkný počin ....
Můj závěr : zůstaneme bohužel jen u obyčejného plkání ve fóru, konkrétní výsledek (tedy model od renomovaného výrobce) v nejbližších letech nebude :x
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 13 říj, 2010 1:02 pm

Kdo umíte německy :?: Mělo by se těm v Salzburgu připomenout, odkud berou elektriku a hlavně, kdo rozbil monarchii :P Abychom, jako Jára da Cimrman v chudobinci nezpívali "... Evropa je na hnoji!" :D :D :D
Jo, musíme ale chtít řadu 77.3, nebo 93.15 (423.0) Takhle na ně, Habsburáky. :D
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod pavel » stř 13 říj, 2010 1:34 pm

Já by to už neodšprechtil, je pravda že loni v Alpách to jakž takž šlo, občas jsem si musel pomoci prstama nebo rukou :lol: :lol: ale to byly ty základní fráze. Jinak 93.15 (423.0) podle Beka je už čistě česká loko ( r.v. 1922 ) to spíše 92.22-23 (422.0) (178 K.k.St.B.)
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod MOL » stř 13 říj, 2010 1:37 pm

Spíš by je mělo zajímat, odkud berou uhlí. A taková 434.0/1 by byla jistě zajímavá pro obě strany...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod pavel » stř 13 říj, 2010 1:50 pm

To máš pravdu, ale dej to na lokálku ....
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod lisacik » sob 16 říj, 2010 7:40 am

pavel píše:Kdyby ROCO chtělo na to jít opatrně tak si myslím, že by nebyla špatná malá tendrovka rakouské konstrukce. A podle zájmu by mohlo pokračovat něčím větším ( třeba Albatros :lol: )


Ano mate pravdu. Treba zacat rakuskou konstrukciou. Myslim, ze idealna masinka je rada CSD 431.0 (http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... 431-1-csd/), ktora okrem CSD bola zaradena u BBÖ ako 378 a tiez u DR ako 93.13. Tuto masinku okolo roku 2008 ponukalo ROCO vo velkosti HO. "Stacilo" by teda prislusne podklady oprasit a vyrobit novu formu. Bojim bojim, ak nam vsak nepomozu velky predajcovia nemame sancu sa dockat takejto masinky.
JanoL

Odkaz na recenciu: http://magazin.modely.biz/view.php?cisl ... 2008010008
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod pavel » sob 16 říj, 2010 8:43 am

Máš pravdu že podklady by se daly oprášit, ale zbytek by byl celý nový. Otázka je nakolik by tadle lokomotiva byla zajímavá pro český trh. Tato lokomotiva podle údajů vlastně jezdila u vás na Slovensku, v Čechách jen do dílen. Nemám nic proti vám na Slovensku, to vůbec ne , ale pro trh by byla lepší lokomotiva která byla ve službě v celém tehdejším Československu. Např. 354.0 i 1. Měla by to být prostě lokomotiva která byla ve službě v celé ČSR pak ČSSR. Pokud budeme chtít jen tu "svou" tak tím ji vlastně okamžitě likvidujeme.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod proky1 » ned 17 říj, 2010 12:30 pm

včera na burze prodaval nakej manik br18 zy 5500kč
proky1
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 18 čer, 2010 9:49 pm
Bydliště: Stochov

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod jsyrovat » ned 07 lis, 2010 10:08 am

Tak já jsem neodolal a koupil BR 18 zelenou se zvukem. Na první pohled vypadá opravdu hezky, druhý pohled jsem ještě neprovedl, neb jsem ji hned chtěl projet. Zvuk je opravdu úžasný a je hodně hlasitý (hlasitost všech zvuků najednou se dá nastavit), když to zahoukalo, tak se seběhla celá rodina, co se to děje (koupi jsem hned neprozradil). No, jenže po popojetí na první výhybku to vyrobilo zkrat a ani tendr se neměl moc k tomu přes ni čistě projet a jednoduše vyjel mimo. Výhybky s přerušenou kolejí jsou pro tuhle mašinku skoro nezdolatelnou překážkou - takže mini bruska a vybrušování. Pak už to jakž takž šlo, ale o 100% spolehlivosti zatím nemůže být řeč (vše ostatní jezdí bez problémů). Ty zkraty jsou taky trošku problematické, kola se totiž posouvají do strany a občas si "škrtnou" i o nesprávnou kolejnici. Problém je i s minimálními poloměry, nevím přesně kolik je výrobcem udávaný min. poloměr, ale jisté problémy tam jsou (nejdřív se naklopí dovniř a když to přežije, tak zase spadne na koleje, jinak vyjede ven). Problém je také ve spoji tendru a lokomotivy, mohl by být volnější s větší výkyvnou vůlí i větší vůlí horizontální, průjezd právě těmi problematickými místy by to asi usnadnilo.
Je to nádherná lokomotiva, ale jizdními vlastnostmi není vhodná pro ostřejší oblouky, ať už na trati, nebo na výhybkách (výměnách). EW2, EW3 jí ale problémy nedělá a kupodivu ani EW1 - kratičké prudké zatočení jí evidentně nevadí (ale jen pokud je výhybka mezi rovnými kolejemi), delší už ale ano a to i mírnějšího poloměru, než jsou na těch výhybkách. Největší problémy jsou na obloukových výhybkách (zkraty při jízdě do prudšího oblouku) nebo když se z oblouku výhybky pokračuje do oblouku. Je to mírné zklamání, už letitá BTTB BR01 žádné problémy nedělá.
TT, DCC, ep.V, SBB a vše co se objevuje v Zurichu a okolí
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod Jacek » ned 07 lis, 2010 2:04 pm

Taky jsem neodolal. Na stránky www.jacek-modely.cz jsem dal kratičkou recenzi a video ozvučené verze.

Pokud jde o kolejivo, neobjevil jsem žádný problém, lokomotiva mi nikde nevykolejila. Holt současný model nemůžete dát na staré plechové koleje a tramvajové oblouky :)
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod Pája » ned 07 lis, 2010 3:16 pm

Píše,že Ew1,2 i 3 jsou Ok,asi myslí klasické profilové obloukovky.Zaznamenal jsem také problém na obloukovkách,staré modely projížděli bez chyby,ale nové jedním směrem znatelně zpomalily a druhým bezpečně vylítávali ven.Problém je,že staré vozy nemají rozchod přesně dle NEM normy,ale menší a nové jsou přesně dle normy.Za to rozchod kolejí obloukové vyhýbky TILLIGu dle normy moc nejni (platí i u EW1),musel jsem srovnat do spávného oblouku jazyky výměny a pak se to zlepšilo,ale 100pro to není.TILLIG by měl už udělat obloukovky s pružnejma jazykama!
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: BR 18 - ROCO šokuje...

Příspěvekod jsyrovat » ned 07 lis, 2010 4:16 pm

Na plechové koleje ji samozřejmě nedávám, těch už jsem se zbavil. Ale problém je skutečně s obloukovkami, tam je totiž kolej přerušená - v jednom směru (do ostřejšího oblouku) to způsobí téměř vždy vykolejení a v obou směrech zkrat (jen na některých). Některé obloukovky jsem už při instalaci přebrušoval, a přes nekteré z nich to i přejede bez zkratu a bez vykolejení, ale s notnou dávkou štěstí. Tak nějak lituju, že jsem tam místo nich nedal EW2, které se dají trochu víc "flexibilně" ohnout, možná by byl výsledek lepší.
Trochu jsem zabrousil na webu, neboť v instrukcích jsem při zběžném pohledu nenašel minimální průjezdní poloměr, a někde jsem našel 353mm. Holt budu muset někde ty oblouky zvětšit.
Lokomotiva je ale pěkná a rozhodně koupě nelituju. Také jsem si už všiml, že při chvilkové ztrátě napájení jede lokomotiva opět dál, bez "startovací procedury", mám několik ESU Lok Sound Micro v3.5 dekodérů, a ty tohle nemají (nevšiml jsem si, jestli se to nedá někde nastavit).
Co tam má RoCo za dekodér?
Pěkné recenze, díky.
TT, DCC, ep.V, SBB a vše co se objevuje v Zurichu a okolí
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků