Workshop

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Workshop

Příspěvekod Radek Strnad » pát 26 lis, 2010 12:41 pm

Proto ve svém příspěvku o možné anketě píšu,že to chce ode všech zodpovědnost.Nenaslibovat Deltaxu kolik modelů si koupím a pak se na to vykašlat a nechat prodejce vykrvácet.Za M297 je to dost peněz,ale zas je to model ojedinělý.Nic takového se nikdy v českých barvách nevyrobilo.Třeba červený motorák M283.101 měl myslím si velký úspěch a je dodnes modeláři vyhledáván,protože to bylo něco nového a jiného.Ať zvolíme jakoukoliv lokomotivu,vždy se už budeme jen opakovat,vše už tu bylo,V36/T334-několikrát,T679.1-několikrát,V100/T476-1x,T334 Rosnička-1xČSLA,tam by možná byl ještě prostor,ale Tillig už těch verzí dělal dost,takže nevím co zvolit,BR86/455.2 -to dělal ve starší verzi Tillig,teď taková pára na trhu chybí,ale je fakt,že montáž rozvodů by byla pro laika problém,i když na druhou strannu,kolik je na Workshopu úplných laiků?Taky je fakt,že jízdní vlastnosti tohoto Tilligova přepracovaného modelu jsou podle mě tristní.Takže asi ten M297 a třeba nedělat žádný vagón,aby toho zase nebylo moc najednou.Pak mě ještě napadla malá pára BR89/312.8500.Tam kromě soukolí je vše naprosto triviální.Měl jsem ji několikrát totálně rozebranou a fakt na tom není nic složitého.Je to ale kovovka,takže dražší a hlavně nevín jaká by byla dohoda s Modebahnmanufaktur Sebnitz.Asi těžká.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Workshop

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 26 lis, 2010 1:14 pm

BR89/312.8500 jo to by byla snad dobrá volba ,ale záleží na hodně věcí a lidí,že?
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Workshop

Příspěvekod lisacik » ned 28 lis, 2010 3:37 pm

Ahojte.
Ohladne toho, aky model by bol vhodny na dalsi TT vikend sa uz na tomto vlakne nepisalo uz vela a s viacerými sa da suhlasit.
Uz velmi davno este ked Tillig zobral do svojho portfolia SVT 137, ale aj V60 som sa snazil presvedcit zodpovednych o vyrobu variant, ktore by boli tzv nase. Je jasne, ze u SVT137 islo o M297.0. U V60 o tzv zavodovku s prechodom na CSD. Vzdy to dopadlo tak, ze je to drahe, alebo tazko zostavitelne. Tak som sa uz zmieril s tym, ze to jde a napr. V60 nemam ani jednu, pretoze to co zatial vyslo jednoducho nemusim.

A teraz co je vlastne realne?
Nejaka vezia Sergeja, no po 781 od ROCA asi nie.(Ozaj kolko z vas ma posledneho sergeja od Deltaxu (myslim, ze to bol najtr nater) ?)
V100? No neviem. Tych masiniek u nas (ex CSD) az tak vela nebolo a malo velmi specificku ulohu. (ake vozne k nim: Ua? Tie vas Tillig nevyraba)
Rosnicka? No mozno, ale len ako nejaka zavodovka s prechodom na CSD
BR89? Urcite ano, ale je tu problem s pracnostou na podvozku.
BR92 aako CSD 415? Urcite ano, ale je tu problem s pracnostou na podvozku.
Hektor? Po tohto rocnom CD 720.053-8 je to odvazne, ale preco nie? Ak by sa zobrala za zaklad napr. T 435.084 s naterom, ktory ma prezivku "agrarnik" a bola zaradena do spravy CSD urcite by mala uspech.
SVT137/M297.0? Urcite ano, ale bojim bojim, ze by sa zavazne prihlasilo 100 zaujemcov. Je sice pravda, ze uz dnes existuju parnaky, ktore stoja cez 200€, ale bolo by zaujimave kolko sa ich predalo v CR a SR spolu. Mozno by sa dalo potom urcit odhadom, aky je potencial.
V60? Ano, ale verzia tzv zavodovky s prechodom na CSD.

A vagony?
Osobne: Ekvivalenty voznou BI-29/DR, alebo BCI-29/DR. Posledne menovany sa zaciatkom devatdesiatych rokov, ako model CSD aj vyrabal.
Nakladne: Eas, Nas alebo Nsk. Existuju sice vo verzii CD, ale prave tieto vozne v prevedeni CSD na modelovych/modulovych kolajiskach velmi chybaju.
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Workshop

Příspěvekod Jarda H. » ned 28 lis, 2010 6:17 pm

lisacik píše: .....Hektor? Po tohto rocnom CD 720.053-8 je to odvazne, ale preco nie? Ak by sa zobrala za zaklad napr. T 435.084 s naterom, ktory ma prezivku "agrarnik" a bola zaradena do spravy CSD urcite by mala uspech. .....


Myslím, že ani s hektorem díru do světa neuděláš ! Poslední měsíce vylezl od Tilligu "zpožděný" :lol: model ČSD s modrou skříní T435.0140, následně teď na podzim díky DS modelu dva modely se správnými podvozky - ČD 720 053-8, červená skříň se žlutým pruhem a ČSD T435.0108 červená skříň - měl by se objevit nyní v prosinci 2010.
Navíc je stále běžně k sehnání odlitek skříně a leptíky na úpravy hektorů, lze si udělat vlastně jakoukoliv variantu skříně (a třeba je střídat na domácím kolejišti) takže zrovna tenhle model jako perspektivní pro další workshop nevidím :wink: ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Workshop

Příspěvekod lisacik » ned 28 lis, 2010 6:48 pm

Jarda H. píše:
lisacik píše: .....
Navíc je stále běžně k sehnání odlitek skříně a leptíky na úpravy hektorů, lze si udělat vlastně jakoukoliv variantu skříně (a třeba je střídat na domácím kolejišti) takže zrovna tenhle model jako perspektivní pro další workshop nevidím :wink: ?!


Ano mas pravdu, ze tolko Hektorov za 2 roby moze byt problem.Preto aj to "....preco nie...". Problemom poslesneho workshop hektora bola spravna maska podvozku, pretoze sa tam nedalo pouzit maska z modreho hektora. Hektor, ktory inicioval David Strupp bol udajne "umelo" zdriavany.
Ten hektor ma napadol len a len ako nudzove riesenie. Dovod bol len v tom, ze "az" na popisy a cervene masky podvozkov je to ta ista masinka, ako modra varianta.
U ostatnych masiniek ide o velku pracu. Novy pripravky na striekanie + popisy.

Osobne by mi spravila radost zavodovka V60. Ja mam niekde zdokumentovanu V60 jedneho cukrovaru. Ono su tam v podstate standardne popisy a k tomu su tam 2 napisy: vlastnik masinky a prechod na CSD povoleny. A este je tam hviezda(nie plna) na celach predstavkov.
A co hovoris na vagony?
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Workshop

Příspěvekod MOL » ned 28 lis, 2010 6:53 pm

Asi bych to viděl taky na nějakou vlečkovou V60 (třeba tu, co jezdila na vlečce Prefy ve Vrdech-Bučicích[malý lobbing;)]) a k ní třeba ty nové mrazící vozy, 2 i 4 nápravové...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Workshop

Příspěvekod Jarda H. » ned 28 lis, 2010 7:14 pm

lisacik píše: ..... Ano mas pravdu, ze tolko Hektorov za 2 roby moze byt problem.Preto aj to "....preco nie...". ....
Osobne by mi spravila radost zavodovka V60. Ja mam niekde zdokumentovanu V60 jedneho cukrovaru. Ono su tam v podstate standardne popisy a k tomu su tam 2 napisy: vlastnik masinky a prechod na CSD povoleny. A este je tam hviezda(nie plna) na celach predstavkov.
A co hovoris na vagony?
Lisko


ad 1) to nebyla na tebe výtka nebo kritika, co se týká hektora, jen poznámka, že sejich objevilo - jak sám píšeš - dost a s odbytem a zájmem by to asi nebylo valné :wink:

ad 2) z lokomotiv bych tipoval jako vhodnou opravdu nějakou tu vlečkovou - to by uspokojilo vláčkaře :D i sběratele (statických) modelů

ad 3) co říkám na vagony - s těmi osobáky souhlas, z nákladních bych uvítal ten plošiňák Nsk !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Workshop

Příspěvekod Jarda H. » ned 28 lis, 2010 9:27 pm

Jarda H. píše: ... ČSD T435.0108 červená skříň - měl by se objevit nyní v prosinci 2010. .....


Bohužel musím po dnešním mailu od Davida S. konstatovat, že díky (ne)solidnosti Tilligu :roll: se termín dodání posunul na rok 2011 bez bližšího upřesnění KDY to opravdu bude :!: David v mailu popsal problémy trochu více, než je jen toto mé suché konstatování.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Workshop

Příspěvekod lisacik » pát 03 pro, 2010 1:41 pm

Jarda H. píše:
Jarda H. píše: ... ČSD T435.0108 červená skříň - měl by se objevit nyní v prosinci 2010. .....


Bohužel musím po dnešním mailu od Davida S. konstatovat, že díky (ne)solidnosti Tilligu :roll: se termín dodání posunul na rok 2011 bez bližšího upřesnění KDY to opravdu bude :!: David v mailu popsal problémy trochu více, než je jen toto mé suché konstatování.


Cital som ten mail. Nuz je to smutne, ze nie su motory. No treba si to asi vylozit tak, ze Tillig ma tolko poziadavok na vyrobu, ze dodavatel motorov nestiha :)
No a to som na buduci workshop navrhoval hekttora v natere agrarnik, aby to vyrobca mal jednoduche.
Jano
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Workshop

Příspěvekod Radek Strnad » sob 04 pro, 2010 11:56 am

Tak tedy ta vlečková V60,jak píše kolega MOL.To je asi nejednodušší řešení.Ještě se nedělala,je to vcelku i pěkná mašina,oranžová se dělá v německé verzi,takže žádné nové lakovací přípravky.Jde jen o popisy a zvolit barvu dvojkolí-červená/šedá.Ta červená by byla asi efektnější.Myslím,že se sem dovážely obě verze.Ta co stojí v Jaroměři má kola šedá.S červenými jsem vídal z vlaku léta stát v nějaké staničče mezi Olomoucí a Přerovem.Tuším Grygov nebo Brodek :?: ,ale už je to drahně let(kolem 1990).Rám byl asi standartně šedý.Barvu pluhu bych moc neřešil,tam si to asi vlečkaři plácali,jak chtěli,takže něco nejblíž skutečnosti,ale ne za cenu velkého zvýšení nákladů.V této variantě by protnula najednou dvě epochy provozu (IV a V)a nekonkurovala by novému tilligovu Railtransu,který padá už do VI.Vlečkaře bych volil takového,který by se dal použít na běžném kolejišti.Většina má na tom svém pilu,lom,menší strojírnu,kabelárnu nebo něco v tom smyslu.Asi ne např.Slovnaft,Setuza a pod.giganty. :roll: Takže zde si myslím je ještě prostor k obchodnímu úspěchu a nestálo by to tolik co M297-tudíž menší riziko.No,bavíme se tu hezky,ale stejně je rozhodující jestli a jak k tomu přistoupí Deltax. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Workshop

Příspěvekod Colonel32 » stř 29 pro, 2010 7:58 pm

vůbec špatná by nebyla cisterna v barvách Vacuum Oil Company, ale určitě osazená brzdařskou budkou (to by mohlo udělat Loco)

foto viz.

http://www.k-report.net/discus/nahledy/427470.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/428892.jpg
Colonel32
 
Příspěvky: 984
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Workshop

Příspěvekod lisacik » čtv 30 pro, 2010 10:21 am

Colonel32 píše:vůbec špatná by nebyla cisterna v barvách Vacuum Oil Company, ale určitě osazená brzdařskou budkou (to by mohlo udělat Loco)

foto viz.

http://www.k-report.net/discus/nahledy/427470.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/428892.jpg


Tu je dalsie foto http://www.mdc.sk/img/Subject/371.jpg vagonu vu farbach Vacuum Oil Company.
Osobne si myslim, ze takyto typ vagonu je vhodny pre LOCO.CZ.
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Workshop

Příspěvekod Colonel32 » čtv 30 pro, 2010 12:53 pm

Tak dvoukotel je sice krásný, ale v tuto chvíli myslím že za hranicí možností sériové výroby.
Colonel32
 
Příspěvky: 984
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků