TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » pon 11 srp, 2014 6:27 pm

Tak tak, to je ta disproporce o které jsem už nazačátku mluvil, že se mi moc nezdá. Jen nevím jestli je to fakt jen opticky tím úzkým žlutým proužkem, nebo jestli to je opravdu další rozměrová bota celé kastle pro zachování tradic MTB. Zvlášť když už se potvrdilo, že přístup MTB se moc nezměnil, a loukoťových kol se stejně nedočkáme, protože "nejsou za maskami vidět". Tady mě napadá poměrně velká souvislost s rychlostí u bardotek a brejlovců, aneb "nikdo s tím přece tak rychle nejezdí".
MTB by si konečně mělo ujasnit jestli chce dělat modely odpovídající předloze (a to plně), a nebo jestli chce dělat hračky, kdy tomu ale bude také odpovídat cena.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod radula63 » pon 11 srp, 2014 6:37 pm

Oficiální vyjádření k diskutovaným tématům a připomínkám:
************************************************************************

- O výrobě modelu 141 (E499.1) v měřítku H0 se výhledově uvažuje, podle zájmu od prodejců. Totéž platí pro jiné nátěry TT modelu - budou přibývat. Dostáváme různě dotazy na epochu ČSD - pro revoluci a model 141-045 je vlaštovka pro tuto opomíjenou, leč specifickou dobu naši historie.

- Po diskuzi s relevantní skupinou modelářů a prodejců byla dána přednost příznivější ceně v kompromisu se zdražováním modelu kvůli výrobě loukoťových kol, která jsou u ř. 141 celá zakryta pérováním. Už jen pracnost osazování elektro výzbroje střechy je vysoká.

- Vzhledem k malým světlometům a použití loko pro vozbu ucelených vlaků. byla upřednostněna kvalitní funkce čelních LED, které jsou umístěny doprostřed svítilny. Proto model není vybaven červenými koncovými LED, která se to reflektoru nevejdou. Poněvadž u vozby vlaku nejsou koncová světla na lokomotivě potřeba a na postrku ř. 141 jezdila jen vyjímečně. Pantografy jsou vyrobeny v kombinaci materiálu plast, drát, lept.

- Pro fajnšmekry připravujeme upgradovací sadu 4 loukoťových dvojkolí ( monolitická frézovaná celokovová loukoťová kola) za cenu cca 400,-Kč za set. Pro možnost vylepšení, a dobrého pocitu. Asi do dvou týdnů budou hotovy první sady setů.

- Při příležitosti nějaké výstavní akce KŽM Praha 3 zvažujeme možnost si před objednat přímo u MTB model 141 či E499 v "Šťoural" provedení. - monolitická kovová loukoťová kola, střešní výzbroj z jemného leptu, leptané tabulky, červené mikro LEDky, Plux16, a další fajnosti. Za cenu modelu ve vyšší relaci, tj cca 4.500,-Kč.
Použité slovo „Šťoural“ berte, prosím, s humornou nadsázkou.

Tým MTB
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod hank » pon 11 srp, 2014 6:57 pm

czhunter, TTmili: Výstražný pruh v tomto provedení byl v reálu široký 300 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod pospa » pon 11 srp, 2014 7:13 pm

Radula 63 : Takže ti, co požadují loukotová kola na modelu kde mají být jsou štouralové!?
Cena modelu je od počátku přemrštěná a ještě si musím dokoupit kola za 400.
Připadá mi, že je to uděláno stylem Taurus od Pika, ale ten stojí 1500.
pospa
 
Příspěvky: 73
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » pon 11 srp, 2014 7:22 pm

Tak ta "šťoural" verze se mi líbí o poznání víc. I když popravdě, osobně mi stačí už jen to ujištění, že loukoťová kola budou dostupná. S tím už žít umím, ale rozhodně mi loukoťová kola přijdou podstatnější než třeba červené konce nebo PluX16.

Co se týče výstražného pruhu, a jeho výšce 300mm (v měřítku 2,5mm), to je mi samozřejmě známo, ale právě to je to co mi nesedí, že by bylo dodrženo. Osobně mám ale stejně zájem jen o bezproužkovou variantu z výroby a s hvězdičkou, takže zatím si počkám.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod VojtikJ » pon 11 srp, 2014 7:37 pm

osobně mi příjde směšný se dohadovat jaký to má vlastně kola ;) ano v H0 bych je očekával že tam je větší pravděpodobnost že je uvidím.. ale v TTčku? tam není šance je vidět.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Cecilka181CD » pon 11 srp, 2014 7:40 pm

Pokud bude model sériově vyráběn ve stejné kvalitě, jako muster, bude to paráda. Hlavně nezapomenout na polospuštěcí okna a zmohutnit žlutý pruh, nebo ztenčit ten zelený zbytek nad ním. Kéž by do budoucna ještě přibyla Cecilka, Velbloud, 122, 121 atd. :wink:
Cecilka181CD
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 11 srp, 2014 3:23 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Cecilka181CD » pon 11 srp, 2014 7:54 pm

Ano, chce to ztenčit zelenou barvu. Teď jsem porovnával model s předlohou a model má zelenou barvu trochu výše, než by měl mít. Podíváte li se na vzor, na bok lokomotivy, tak je ještě pod okny ta bílokrémová barva cca na půlku výšky okna strojovny. Model to má tak na 1/3. A stříbrný spodek rámu čelních oken je pak tlustší než zbytek rámu kolem oken. Pak to bude ok a ubrání zelené nepřidá nereálně více bílokrémové barvy pod čelními okny.
Cecilka181CD
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 11 srp, 2014 3:23 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod olik » pon 11 srp, 2014 8:32 pm

radula63 píše:Oficiální vyjádření k diskutovaným tématům a připomínkám:
************************************************************************

- O výrobě modelu 141 (E499.1) v měřítku H0 se výhledově uvažuje, podle zájmu od prodejců. Totéž platí pro jiné nátěry TT modelu - budou přibývat. Dostáváme různě dotazy na epochu ČSD - pro revoluci a model 141-045 je vlaštovka pro tuto opomíjenou, leč specifickou dobu naši historie.

- Po diskuzi s relevantní skupinou modelářů a prodejců byla dána přednost příznivější ceně v kompromisu se zdražováním modelu kvůli výrobě loukoťových kol, která jsou u ř. 141 celá zakryta pérováním. Už jen pracnost osazování elektro výzbroje střechy je vysoká.

- Vzhledem k malým světlometům a použití loko pro vozbu ucelených vlaků. byla upřednostněna kvalitní funkce čelních LED, které jsou umístěny doprostřed svítilny. Proto model není vybaven červenými koncovými LED, která se to reflektoru nevejdou. Poněvadž u vozby vlaku nejsou koncová světla na lokomotivě potřeba a na postrku ř. 141 jezdila jen vyjímečně. Pantografy jsou vyrobeny v kombinaci materiálu plast, drát, lept.

- Pro fajnšmekry připravujeme upgradovací sadu 4 loukoťových dvojkolí ( monolitická frézovaná celokovová loukoťová kola) za cenu cca 400,-Kč za set. Pro možnost vylepšení, a dobrého pocitu. Asi do dvou týdnů budou hotovy první sady setů.

- Při příležitosti nějaké výstavní akce KŽM Praha 3 zvažujeme možnost si před objednat přímo u MTB model 141 či E499 v "Šťoural" provedení. - monolitická kovová loukoťová kola, střešní výzbroj z jemného leptu, leptané tabulky, červené mikro LEDky, Plux16, a další fajnosti. Za cenu modelu ve vyšší relaci, tj cca 4.500,-Kč.
Použité slovo „Šťoural“ berte, prosím, s humornou nadsázkou.

Tým MTB

No tak jeste ze nedelate Tauruse, tam tech detajlu na strese je opravdu hodne,to by ten model od Vas asi nikdo nezaplatil.....
A k tem loukotim,doufam ze se nebudete hrnout do vyroby nejake pary,protoze tam bez loukoti to asi nejde,leda mozna pancerovy vlak,tam ty loukote nejsou treba :lol: :lol:
Jinak je dobre ze delate neco co nikdo nedela,protoze nemuzeme porovnavat a musime koupit........
Takze za sebe moc dekuji , je to super pocin Petr
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Colonel32 » pon 11 srp, 2014 8:57 pm

pospa píše:Radula 63 : Takže ti, co požadují loukotová kola na modelu kde mají být jsou štouralové!?
Cena modelu je od počátku přemrštěná
Připadá mi, že je to uděláno stylem Taurus od Pika, ale ten stojí 1500.


Spíš bych řekl, že cena modelu prostě odpovídá nákladům na formu (rozjetí výroby) rozděleným na počet prodaných kusů (kterých bude řádově méně než taurusů).

pospa píše:ještě si musím dokoupit kola za 400.


Nemusíš. Můžeš.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jacek » pon 11 srp, 2014 9:07 pm

Mě se ta "šťoural" verze taky líbí. Jak dvojkolí, tak i plux16. Každý si bude moct vybrat co chce. I z reakcí výše je poznat, že všem se zavděčit nedá.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 11 srp, 2014 9:49 pm

Me se taky libi vic verze "stoural", hlavne aby se u ni neopakovaly chyby v nateru. Ja jsem vymenil i kola u GG1 za loukotova. :D
Priplatek za verzi "stoural" mi nevadi a za zakladni verzi bych rad zaplatil i par stovek navic za nater bez chyb.
Je mi jasne, ze modely, ktere uz jsou vyrobene, nikdo predelavat nebude. Snad se dockame trochu vetsi peclivosti u budoucich verzi.

Argument "ze to neni videt" neobstoji, protoze ono to videt je. Co neni videt je spodek podvozku, takze mi nevadi pokud nejsou spravne naznaceny tlapove motory a prevodovky. U svych vozu taky nedelam mezery mezi fosnami v podlaze zespodu. Brzdova tahla taky ne. Ale treba podelne tyce (vzpery) ano, ty jsou videt (jmenuje se to tak spravne?).
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Colonel32 » pon 11 srp, 2014 10:12 pm

Vzpínadla?
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 11 srp, 2014 10:19 pm

Colonel32 píše:Vzpínadla?


Dekuji, to je ten typ nosne konstrukce, takze jste me nasmeroval spravne. To, co je videt jsou podelna tahla a kratke sloupky konstrukce vzpinadla.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Colonel32 » pon 11 srp, 2014 11:52 pm

Přičemž pokud někdo tápe, tak vzpínadla sloužila k tomu, aby se neprohýbal rám u vozidel smíšené stavby (dřevěný, případně oplechovaný vršek). Krásně je to vidět např. v této galerii:

http://colonel32.rajce.idnes.cz/Hradec_ ... jekt_R148/

že pancéřáky už vzpínadla nemají, zatímco ostatní vozy ještě ano.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: colt274, StandaR a 6 návštevníků