vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Matasss » úte 16 pro, 2008 4:58 pm

ja na mým kolejišti používám EW1 ale moc se mě neosvědčily. T 334 má asi všem známý problém . Staré jednoosé delší vagony BTTBmají problém při jízdě do odbočky v místě přídržnice vagon nadskočí (a někdy vykolejí ) . přídržnice jsem musel vyhnout . prozatím vyhybky přehazuju ručně po domácku vyrobeným táhlem ze spod pod základní rovinou podle mě levný a dobrý.

From Tomáš : být tebou tak bych srdcovky udělal kovové viz. http://tt-vlaky.xf.cz/moduly/vyhybky/index.htm
já jsem to neudělal a dnes toho lituju
H0 - digitál - V - segmenty - lokálka - inspirace trať 255 , 256
Matasss
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 22 pro, 2007 9:07 pm
Bydliště: Holubice exit 210

Příspěvekod vlastimil vašíček » úte 16 pro, 2008 6:08 pm

ty EW1 jsou příšerné. ty pohyblivé jazyky v dnešní době....

zlaté EW2 štíhlé, pevné jazyky,celistvá srdcovka atd
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 16 pro, 2008 8:02 pm

vlastimil vašíček píše:ty EW1 jsou příšerné. ty pohyblivé jazyky v dnešní době....

zlaté EW2 štíhlé, pevné jazyky,celistvá srdcovka atd


To je pravda.Když jsem přešel z U profilu na modelové kolejivo,byla pro mě EW1 vrchol techniky,ale nakonec je používám jen pro malýho na ježdění.EW2 jsou mým favoritem a je to rozumnej kompromis mezi EW1 a EW3.Škoda jen,že vyžadují motorické přestavníky,které jsou trochu dražší.
Jinak s tím poskakovánim vozů v opornici to vidim spíš na nevhodná kolečka vagónků.Je jasný,že dlouhý dvouosáky maj na EW1 problém,ale u ostatních z mé zkušenosti stačila výměna soukolí a richtig.
Pořád se učim :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod vlastimil vašíček » úte 16 pro, 2008 8:25 pm

jsou sice dražší ale stojí za to. kvalita je někde úplně jinde než EW1
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod PaMi » stř 17 pro, 2008 8:00 am

Já mám EW1 i obloukové a to je naprostá katastrofa. Při použití elmag. přestavníku naprosto nepoužitelné. Když použiji motorový přestavník Tillig u kterého jsem nastavil dojezd cca o 1mm dál aby drát přehazující vyhýbku byl vypružený a de facto jazyky přitlačuje silou a ty jazyky jsem navíc ještě zbrousil, tak se podařilo že přes ně vlaky jezdí relativně vpohodě.
Slovy Smoljaka z filmu Jáchyme..: EW1 NEBRAT
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod Tomáš » stř 17 pro, 2008 10:00 am

Tak já nevím..já EW1 používám a nemám s nimi problémy..všechny modely mám už na kovových kolech..EW2 jsou sice pěknější ale delší a hlavně se musí použít ten motorickej přestavník.čímž je nezavrhuji,ale po finanční stránce jsou kapku dražší
Nechci do vyhybky zbytečně zasahovat když funguje,jen bych chtěl změnit byrvu té černé srdcovky a opornic.Jenže nevím jak a čím.Nejlíp to jen natřít nějakou barvou co by byla v barvě kolejnice..ale nic takovýho neznám
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » stř 28 led, 2009 8:05 pm

Poradíte mi? Já ty ew1 dávám do skryťáku s upravenou srdcovkou. Jde mi o el zapojení. Původní propojení jazyků, opornic a středových kolejí od srdcovky jsem zrušil. Nebudu složitě vysvětlovat, jak to chci zapojit. Mám jen otázku, zdali jazyky izolované od všeho, ke kterým mám přívody ke každému zvlášť, lze připojit napětí pouhým opřením jazyku o opornici (přestavník motorický tillig), nebo je mám pro jistotu připojovat přepínacím kontaktem. Jde mi o to, aby byl pod napětím vždy jen aktivní jazyk a ten druhý odpojený.
Pozn. Kloub jazyku mám ošetřen proletováním tenkým pružným plíškem, zde problémy nebudou.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod michalkomarek » čtv 29 led, 2009 8:37 am

Ahoj Mirku.Myslím že při použití motorického přestavníkuby to mohlo stačit.Samozdřejmě přestavovací drátek musí být v krajních poloháh vypružený.jinak k vyhybkám EW1.Já jsem u nich narazil na dva problémy:Nýtování jazyku- jestli že je nýtek roznýtovaný i jen trošičku nakřivo pak už jazyk nelícuje s navazující kolejí.Dochází v tomto místě k poskakování jak lokomotiv tak vagonů.Já když jsem si nějakou kupoval tak jsem si ji v obchodě vždycky prohlížel a můžu říct že každá čtvrtá,pátá byly špatně!!Další problém byla plastová srdcovka.Na té mi třínapravová BR 80 zastavovala.Hledal jsem důvod a zjistil jsem že srdcovka je vyšší než navazující koleje!!!Ne moc ale přece to stačilo k nazvednutí lokomotivy a jejímu zastavení.Opatrně jsem ji jemným smirkem snížil a bylo po problémech.Tolik moje zkušenosti z EW1.
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

EW 1

Příspěvekod ALATT » ned 08 bře, 2009 7:48 am

EW 1 mám použity ve stanici (v době výstavby to byly asi jediný typ) a musím říci, že i když se vyladily, (problémy s kontaktem jazyků i propojovacích plíšků pod roštem) jednoznačně tvrdím - řešení s pružným průběžným jazykem je už nutnost. Kromě problémů se špatně nanýtovanými jazyky se přidává i to, že pokud jsou mírně vychýleny nahoru , stav se časem zhoršuje a poté se nám již stalo, že při čištění jsme o jazyk zachytili a vylomili ho. Oprava nemožná. Dovedete si představit, co znamená výměna kompletně zapuštěné výhybky uprostřed zhlaví :evil: . Takže i při výběru křižovatkových vyhýbek pro nové kolejiště zvažuji použití nové DKW Baeseler, která je také již bez odlévaných jazyků. Bohužel opticky se na ČSD moc nehodí.
ALATT
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 09 led, 2008 8:35 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod jakdus » sob 14 bře, 2009 7:42 am

Vyhybky EW 1 = špatnost. Je to o penězích.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Příspěvekod jsyrovat » čtv 19 bře, 2009 10:01 pm

Ted jsem se teprve dostal k tomuhle vlaknu a neco pridam. Zacal jsem stavet kolejiste celkem nedavno a potreboval jsem vyrobit podle skutecnosti koleje, kterym zadne seriove vyrabene vyhybky neodpovidaly. Viz fotky. A jak je prestavuji? Jednoduse, pomoci mikro serv (z ceskeho Conradu jedno za cca 120,-Kc) a ESU Switch Pilot Servo.
Jak to funguje je videt zde: http://www.youtube.com/user/jsyrovat.
Fotky jsem uz dal do jineho vlakna:
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?p=32229#32229

A co se tyce tech EW1, tak jsou dva typy, jeden (mozna ze i starsi) ze stavebnice - priserny typ, mam dva kusy na konci kolejiste, kde jeste neni pokracovani, ale pokud tam omylem vjedu, tak je hned zkrat. Druhy typ, ne ze stavebnice, je udelany uz jinak a lepe, temer bez uprav mi pres to jezdi vse. Stejny pripad je s obloukovkami - ty zlobili temer vsechny a taky jsem je musel vzdy v dotycnem miste prebrousit. Po par dnech ladeni uz pres ne jezdi vse taky spolehlive. Nejvic problemove jsou dvouose a lehke vagony. Srdcovky jsem nepredelaval, mozna se k tomu ale dostanu.
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

Příspěvekod vape777 » pon 23 bře, 2009 3:38 pm

Chcem sa opýtať na váš názor na použitie výhybiek Tillig H0m 985631, 856320 pre TT.
Jedná sa o výhybky konštrukčne podobné s EW2 ale s inou geometriou,
R=490mm uhol odbočenia 18st. Plánujem ich použiť v skrytej stanici z rozmerových dôvodov.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Příspěvekod TTmili » pát 01 kvě, 2009 7:35 pm

Chtěl jsem se zeptat jestli někdo z Vás zkusil vyměnit jazyky jako komplet na výhybká EW1 a IBW za jazyky pružný ze zbroušnýho profilu kolejnice. Zajímá mě to proto že bych to chtěl zkusit ale abych na tom zbytečně nezničil vyhybku, a aby to vůbec nějaký přestavník přestavil.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 02 kvě, 2009 11:01 am

TTmili píše:Chtěl jsem se zeptat jestli někdo z Vás zkusil vyměnit jazyky jako komplet na výhybká EW1 a IBW za jazyky pružný ze zbroušnýho profilu kolejnice. Zajímá mě to proto že bych to chtěl zkusit ale abych na tom zbytečně nezničil vyhybku, a aby to vůbec nějaký přestavník přestavil.


Tak pokud to chceš zkusit a vyzkoušíš i přestavování,já ti dvě EW1 dám.
Samozřejmě za cenu pošty a jakýkoliv výsledek pak odprezentuješ zde.
Bereš? 8)
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod TTmili » sob 02 kvě, 2009 5:25 pm

Tak EW1 už mám objednaný jako stavebnice s tím že se rozhodnu až přídou jak s tím naložím. Spíš by se mi hodilo kdyby mi někdo pučil nějaký motorický přestavník protože zatim žádný nemám (tím se budu na kolejišti zabývat až budou položený koleje). Uvidíme jak se rozhodnu s těma svýma.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník