TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod Scoot » čtv 27 led, 2011 6:19 am

Z letošního novinkového katalogu Tillig 2011, jsem poněkud znechucen ( a nejen já) :?
Nic pěkného ani převratného ČSD a ČD.
Lokomotiva žádná (hektor, pára 455, V36,Hamburčan atd.)
Nové číslo cisterny to nevytrhne 14470, na začátku výroby tohoto vozu tu byl chybotisk, 5O místo 54.
Když jsem měl možnost vidět Y KUHEN jsem rozhodnut (polomáčené budou od KUHENA)
Těžko Tillig udělá lepší vůz.
A přiznejme si kolik vozů Y, uživíme na těch malých kolejištích a lokálkách. O vozech IC nemluvě.
Myslím, že tu někdo ztratil monopol na českém trhu.
"Odpočívej v pokoji Tilligu"
Scoot
 
Příspěvky: 177
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 27 led, 2011 7:28 am

Teprve teď po detailnějším zkoumání jsem si toho všiml u těch Tilligovic Y. Devíti okeny mají na dveřích na představku půlené okno (jako typy X DB) a všechny mají koncová světla moc vysoko (zhruba na úrovni našich Bp). Navíc mi přijde že ty podvozky co na nich jsou jsou nejen mizerně zpracovaný (oproti Kuehnovi) ale mají závěsy z Goerlitz V.a. Zajímalo by mě jestli s tím něco udělají nebo to tak zůstane protože by byla velká škoda mít soupravy bez odporáků když byl jejich poměr k teplovzdušňákům v 80-tých letech cca 1:1. Zvlášť mě to mrzí právě u devíti oken které ve formě vozů ABa jediné do roku 1984.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod MOL » čtv 27 led, 2011 8:32 am

Nestačím nad některými příspěvky žasnout, dříve byl člověk rád za jednu mutaci českého vozu za 2 roky, která ani nemusela být reálná. V TT byl 1 a 1/2 půl výrobce který vyráběl v tovární kvalitě. Aby člověk něco sehnal, musel se setsakra snažit. Internet byl v plenkách, takže člověk mohl jet přes půl republiky, a nakonec stejně nic neměli. A dnes? Člověk se tady od některých nedočte půl dobrého slova na katalog novinek, který je nejobsáhlejší od svého počátku a skoro se vyrovnává H0 novinkovým listům... Každá snaha a dobrý skutek musí být po zásluze potrestán... Na novinky plánované na rok 2011 aby člověk dělal půl roku přesčasy aby na to vůbec měl... Přišel sergej-reptali jste, přišel hektor-reptali jste, přišel brejláč-netřeba komentovat. Někteří by se měli nad sebou zamyslet.
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod George V. » čtv 27 led, 2011 8:39 am

MOL píše:Na novinky plánované na rok 2011 aby člověk dělal půl roku přesčasy aby na to vůbec měl...


...no vždyť právě proto. Za své poctivě vydělané peníze jenom požadujeme poctivé zboží... :D
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod JBr » čtv 27 led, 2011 10:01 am

Ja mam za sebe pro letosek od Tilliga vybrano - najbrti druhou tridu. Jen budu muset asi holt vymyslet obeh tak, abych nekombinoval vozy Kuehn/Tillig s predelavkami starych BTTB na BDs a smirit se s tim, ze nektere vlaky holt budu mit bez sluzebniho vozu. Aspon do doby, nez nekdo vyvrhne i BDs.

MOL píše:Přišel sergej-reptali jste, přišel hektor-reptali jste, přišel brejláč-netřeba komentovat. Někteří by se měli nad sebou zamyslet.


Prisel sergej, kupovali jsme a mnozi narazili na kolisavou jizdu. Prisel hektor a kdyz ho chtel clovek digitalizovat, tak si pomalu musel udelat doktorat. Takze je otazka kdo by se mel zamyslet. Jestli my, modelari, protoze mrmlame nad nedokonalym produktem, nebo vyrobce, ze neco takoveho dela. Ale to je offtopic.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod Jarda H. » čtv 27 led, 2011 10:11 am

JBr píše: .... Takze je otazka kdo by se mel zamyslet. Jestli my, modelari, protoze mrmlame nad nedokonalym produktem, nebo vyrobce, ze neco takoveho dela. Ale to je offtopic.


To není offtopic :!: Mám stejný názor .... Ty chyby se opakují (viz např. podobnost jízdních problémů některých modelů sergeje a parní BR18 atd). Pochopím, že se nějaký problém objeví nebo může objevit, ale proč se to opakuje ?! Nebo při vývoji a výrobě hektora (několikaletém) zůstaly zásadní problémy ? No nic, každý má nárok na svůj názor :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod MOL » čtv 27 led, 2011 10:22 am

Ovšem ty problémy byly už nějak překonány. Mě sergej, brejláč i hektor jezdí a jsem s nima spokojen. Ale když někdo ryje z principu do něčeho, co ještě není ani v prototypu, přitom by jsi to ani nekoupil a doma maximálně "modelaří" s pomláceným sortimentem BTTB...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod jakubklouda » čtv 27 led, 2011 11:54 am

George V. píše:....tak to se zase soudruhům od Tilliga něco povedlo. V sekci DR jsou v novinkovém katalogu vyobrazeny Ypsilonky v provedení Y/B, čili odporáky. A v provedení ČD bude najbrt? A to jenom celá 1., nebo celá 2. třída? Ať se jdou bodnout! Kdyby udělali polomáčenky v provedení někdy kolem r. 1996, tak by to bylo lepší...


myslis klasicke zelono bile co bezne clovek potkava? Proc by je delali, kdyz jdou ven od Kuehna??? Tady myslim chybu neudelali a my z toho muzeme tezit tim, ze mame k dispozici vice variant- at uz budou od toho ci jineho... To ze tobe se najbrt nelibi nemusi znamenat, ze nikomu se nelibi... Oni jsou radi... a ja jsem taky rad, protoze proc mit od dvou vyrobcu stejne varianty... Abychom mohli srovnavat??? Rejpat??? MOL to tu celkem vystihl... Proc si jako narod porad musime na vsechno akorat stezovat... To same s predlohama, je jasne ze vozy budou podle nemeckych predloh... Nemcu je mnohem vic a jejich kupni sila je taky nekde jinde... Ja nemusim mit vsechno tip top, je to model a ma se s nim jezdit ne koukat lupou jestli je tam nejaka odlisnost(primerena)... Narocnost na modely se samozrejme za posledni roky zvedla, ale nemeli bychom mit spis radost, ze budeme mit na svych kolejistich vozy aspon hodne blizke nasim nez tady brblat nad modely, ktere nikdo z nas jeste nevidel a resit detaily... Nemyslim si ze vozy budou zas tak spatne.. se podivejte do magazinu na H0 verzi... Pochybuju ze by byla ta TT verze o tolik odlisna...
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod George V. » čtv 27 led, 2011 1:02 pm

...chyba je v tom, že Tillig bude pravděpodobně dělat provedení Y/B, tzv. odporáky (poznají se podle větrací mřížky ve střeše) které se dnes houfně u ČD vyřazují, tudíž s největší pravděpodobností nebude už žádný přestříkán do najbrta. Např. vozy B250 už nejsou vůbec v provozu. Podle aktuálních údajů je vozů A150 20ks a vozů AB350 26ks (zdroj VagonWeb). Používají se jako záložní.

Dočkej času a u Kuehna bude i najbrt...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod badliner » čtv 27 led, 2011 3:39 pm

No ale doufám, že Kuehn bude mít rozum a nejdřív bude ČSD :-)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod George V. » čtv 27 led, 2011 4:33 pm

...no ono taky záleží na tom, jaký budou mít přístup k podkladům (popisy). Tak abyste se nedivili provedení, v jakém odjíźděly z Bautzenu... Co se týče současných vozů, stačí si zajít s foťákem na nádraží :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod j p » čtv 27 led, 2011 7:16 pm

TTmili píše:J p: Toho jsem si vědom, bral jsem to pouze z pohledu ČSD vozů Y. Vím že ať už v polsku, chorvatsku nebo kdekoliv jinde vyráběné vozy UIC Y byly v různých ohledech odlišné, ono stačí i vedle sebe postavit maďarské Bh, německé B a naše Bt, všechno jsou to vozy zhruba stejného věku, každý je ale naprosto odlišný. To že jsem ty původní typy B napsal jakoby "čisté" Y je z toho důvodu že byli stavěné přesně podle normy a pokud se nepletu tak vlastně ta norma byla vytvořena na jejich základě (nepočítám-li ABa z našich vagónek z roku 1962, který jim byl přímým předchůdcem, a také nevím z kolikátého jsou tyhle severské Y).

Fakt je ten že v případě modelování ČSD/ČD/ŽSR jsou informace o těch našich "Y" dostatečné a v modelu viditelné. Samozřejmě vevnitř probíhaly větší změny, a také se jak Bautzeňáky tak Györy naprosto liší od jakýchkoliv jiných Y.


Danske Y jsou z roku 1964. http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=B&typenr=1

Prestoze jsou dost odlisne od Y z DDR, tak bych jich urcite nekolik koupil kdyby Tillig udelal pseudo-model DSB :)
Mezi novinkami ma Tillig i svedskou masinku a celou radu rakouskych. To signalizuje rust obliby velikosti TT i v dalsich zemich.
Přílohy
DSB_B2000_1964.jpg
DSB_B2000_1964.jpg (28.07 KiB) Zobrazeno 6295 krát
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod TTmili » čtv 27 led, 2011 7:49 pm

J p: Díky za nové poznatky, aspoň můžu dopnit mezery ve "vzdělání" :lol: .

K těm co hájí neustále výrobce v tom že jsou to chudáčci kterým nezbývá nic jiného než vyslýchat naší kritiku. Co se týče problémů se sergejem, tak mám takový pocit že si na to stěžovali i němci. Doma ho mám, po zásahu který bezzesporu uzavřel kapitolu se jménem záruka, a který jsem provedl pár dní po koupi jezdí tak jak bych si představoval. Na problémy BR18 si stěžovali hlavně němci, u nás jí tolik lidí nemá.....kde je chyba? K Tilligovi jen tolik, že jestli chce urvat kus trhu měl by se snažit. To že tu někdo zmiňoval že německé předlohy Y jsou odlišné je nesmysl. V Bautzenu ty vozy flákali jeden za druhým, všechny naprosto stejně podle několika typů podkladů a nezáleželo na tom pro koho byli. Takže německé byly stejné jak naše (myslím přímo A, AB, B a BDs). Možná Tillig ještě natiskne stříbrnou část rámu na skříň tak aby ty rámy oken odpovídaly, možná jen nemá vylisované opravdové Goerlitz V, možná nemá ani přímo okna pro Y takže na dveřích je to okno půlené. Jsou to ale možná, a jestli má ten vůz vypadat jako HO verze (vyšší, kratší, tlustší, s několika výraznými chybami) tak radši opravdu zůstanu u Kuehnů které už jsem ve "finální" podobě viděl a líbí se mi vzhledem k předloze.
To že se Tillig letos vycajchnoval o tom není pochyb, bohužel pro mě tam má "jen" ty Y. Přiznávám ale že Tauruse chci taky, ale tím to asi v páté epoše končí.

Abych to řekl stručně, jsem student, jako takový mám k penězům dost daleko a času taky poskromnu, a když už je na nějaký HOTOVÝ model od velkovýrobce tak očekávám že kromě případné patiny nebo digitalizace/osvětlení na něj nebudu muset šáhnout. Když chci modelařit, koupím si lept, odlitek nebo nějakou stavebnici a mám to levnější, podle svých představ ale bohužel za čas nad tím strávený. Možná jsem perfekcionista když očekávám od modelů to nejlepší (zajímavé že Kuehnovi modely mi vyhovují, ROCO z velké části také) ale bohužel mnohdy to nedostávám ani za nemalé peníze.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod lachttan.bastr » pát 28 led, 2011 3:10 pm

Nelze se zavděčit všem. Já bych nejraději právě ty praY, čili odporáky. Ale, psáno výše, aby to byl model = zmenšené skutečnosti. Žádné zbastlení podle různých předloh, jak výše zmiňováno.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: TILLIG TT NEUHEITEN 2011

Příspěvekod Vláďa » pát 28 led, 2011 9:46 pm

TTmili píše:J p: Díky za nové poznatky, aspoň můžu dopnit mezery ve "vzdělání" :lol: .

K těm co hájí neustále výrobce v tom že jsou to chudáčci kterým nezbývá nic jiného než vyslýchat naší kritiku. Co se týče problémů se sergejem, tak mám takový pocit že si na to stěžovali i němci. Doma ho mám, po zásahu který bezzesporu uzavřel kapitolu se jménem záruka, a který jsem provedl pár dní po koupi jezdí tak jak bych si představoval. Na problémy BR18 si stěžovali hlavně němci, u nás jí tolik lidí nemá.....kde je chyba? K Tilligovi jen tolik, že jestli chce urvat kus trhu měl by se snažit. To že tu někdo zmiňoval že německé předlohy Y jsou odlišné je nesmysl. V Bautzenu ty vozy flákali jeden za druhým, všechny naprosto stejně podle několika typů podkladů a nezáleželo na tom pro koho byli. Takže německé byly stejné jak naše (myslím přímo A, AB, B a BDs). Možná Tillig ještě natiskne stříbrnou část rámu na skříň tak aby ty rámy oken odpovídaly, možná jen nemá vylisované opravdové Goerlitz V, možná nemá ani přímo okna pro Y takže na dveřích je to okno půlené. Jsou to ale možná, a jestli má ten vůz vypadat jako HO verze (vyšší, kratší, tlustší, s několika výraznými chybami) tak radši opravdu zůstanu u Kuehnů které už jsem ve "finální" podobě viděl a líbí se mi vzhledem k předloze.
To že se Tillig letos vycajchnoval o tom není pochyb, bohužel pro mě tam má "jen" ty Y. Přiznávám ale že Tauruse chci taky, ale tím to asi v páté epoše končí.

Abych to řekl stručně, jsem student, jako takový mám k penězům dost daleko a času taky poskromnu, a když už je na nějaký HOTOVÝ model od velkovýrobce tak očekávám že kromě případné patiny nebo digitalizace/osvětlení na něj nebudu muset šáhnout. Když chci modelařit, koupím si lept, odlitek nebo nějakou stavebnici a mám to levnější, podle svých představ ale bohužel za čas nad tím strávený. Možná jsem perfekcionista když očekávám od modelů to nejlepší (zajímavé že Kuehnovi modely mi vyhovují, ROCO z velké části také) ale bohužel mnohdy to nedostávám ani za nemalé peníze.


Souhlasím s tebou..jsem taky student..peněz málo..času málo..přes den v práci nebo ve škole a v noci se učím..než si něco koupím, tak to několikrát zvážím..tři Y 2.tř. od Tiliga mám objednaný už od léta..asi budou jediný (i když teď přemýšlým nad 1/2 tř. a lůžkovým vozem) a doufám, že Kuehn udělá brzo ČSD verzi patráků i Y a hlavně jeho brejlovce..prostě porovnávám kvalitu a cenu a tento poměr chci za své peníze co možná nejlepší, protože jich moc nemám.
Vláďa
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř 08 zář, 2010 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků