BR-01 Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 01 srp, 2009 7:49 am

Jarda H. píše:
Lubomír Dudek píše:V září musí být má :!: :!:
Je úžasná a podle toho obrázku na ni opravdu zapracovali.


No Luboši, teď jsi dle mého trochu mimo, podle objednacích čísel to je model, který je už v e-shopech nabízen, píšu o tom na první straně diskuze a ty ses o tom zmínil na začátku vlákna, že jsi "odmítl" novou verzi a koupil tu starší, levnější !!
Nové, přepracované modely mají obj.číslo 02131, 02130 a ty čísla mají a měli i v době, kdy jsi koupil to starší provedení, Tillig je má údajně dělat od r.2008. Nejsem přesvědčen o tom, že by po dalším roce zase něco na modelu změnili ?! Tillig není tak výkonný :lol: ?!

Poslední poznámka - zatím kdekoliv jsem narazil na recenzi "dlouhých" párovek s tendrem od Tilligu. je-li pohon (motor) v tendru, vždycky byla na tohle provedení kritika od uživatelů ?! Osobní zkušenost ale nemám.


No hlavně jsem byl mimo,když sem jí objednával a jak sem už na začátku napsal,byla to fatální chyba,za kterou se stydim. :oops: :oops:
Fotku přepracovaného modelu sem ještě neviděl,proto mě velice láká si ho teď koupit,neboť na ní vypadá velice dobře a kvalitou zpracování se alespoň na první pohled velice přibližuje podstatně novějšim konstrukcim párovek s tendrem (br 50,52),oproti staré 01 (bavim se jen o Tilligu).

Jízdní vlastnosti?
Sám za sebe to zhodnotim asi tak:
Ta stará 01 je šílená a jsou to opravdu vyhozené peníze.Když pominu,jak vypadá,tak je hlučná,v minimálních rychlostech houpe,rozjíždí se se škubnutim a v obloucích 310 a na výhybkách EW1 se chová nervózněji.
Podstatně novější Br 50 je na tom o několik tříd lépe.je teda znát odpor podvozku 1'E ve vjezdu do oblouku 310 a na přejezdu z koleje na kolej po dvou EW1,ale už v oblouku 353 tyto problémy mizí.Používám pulsní regulaci a rozjezdy s udrženim minimální rychlosti jsou neporovnatelný a myslim že na dobrý úrovni.Bez problémů uveze 6 rekovozů a metr apůl dlouhej náklaďák.Tady bych podotkl,že u mě jezdí a jezdit bude jen v jedné rovině bez stoupání a né tak zatížená,jako na větších kolejištích,takže sem opravdu nějaké větší problémy nezaznamenal a sem s ní spokojen.Taky provozovaná neni nějak dlouho,nemohu tedy soudit výdržnost a jízdní vl.už oježděného modelu.

Pokud bys Jardo chtěl,mohu ti tu padesátku půjčit a hrubej názor si na párovky s tendrem od tilliga můžeš udělat sám.V Žatci jsem teď každý týden :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 01 srp, 2009 8:11 am

Porovnávám fotku modelu se starym provedenim a několik změn tu určitě je.Od předu:Jiná světla,detailněji provedené parní válce,plastové rozvody(na pohled paráda),pravděpodobně jiné spojení loko s tendrem(na pohled menší mezera),no a stopro jinej tendr,kterej je už doufám naplněnej jinou technikou.Neni moc poznat,jestli doznala změn i karoserie,co se týče separátně dosazených detailů,ale asi moc ne,stále chybí detaily pod ochozem a trubky pod budkou.Co se týče karoserie,tady má v detailech br 50 stále navrch.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jarda H. » ned 02 srp, 2009 4:59 pm

Lubomír Dudek píše: ..... Pokud bys Jardo chtěl,mohu ti tu padesátku půjčit a hrubej názor si na párovky s tendrem od tilliga můžeš udělat sám.V Žatci jsem teď každý týden :wink:


To Lubomír Dudek :
Dík za nabídku, že se mi snažíš pozměnit zdánlivě zcela negativní názor na dlouhé páry od Tilliga :-)) . BR50 je vlastně naše naše 555.1 (= BR50.35), mne se více zamlouvá BR52, tedy ČSD 555.0 (třebaže jako vždy od Tilligu to není 100 % věrné originálu), ale podvozky vypadají stejně = 1´E, délka je téměř stejná - rozdíl 2 mm délky v modelu ! Proto je tvoje nabídka zajímavá, jenom bych to nechal na říjen - věřím, že tě mezitím neodvelí !
Na oplátku bych ti půjčil na projetí Schirmera, ČSD 365.4. (ještě že máme společně "jen" analog, já mám k trafu ještě pulsní regulátor). Podle předchozí diskuze si uvažoval (uvažuješ) i o nákupu tohodle modelu. Navíc máš možnost - nebude-li dostupná ČSD 365.4 - přeznačit německou BR64, kastle je (v modelu) stejná.
Poznačím si tuhle případnou výměnu / zapůjčení lokomotiv do kalendáře a později se zkusíme domluvit konkrétně přes SZ !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Nová BR01

Příspěvekod Jamamoto22 » pon 03 srp, 2009 5:11 pm

Tak jsem si právě poprvé projel novou BR01 Tillig (kat.číslo 02131) ve verzi DB. Zatím to vypadá perfektně, co se týče jízdních vlastností. Obával jsem se malých oblouků, ale je to OK. Mám totiž mnoho let kolejiště ještě s minimálními poloměry a starýma vyhybkama, jen jsem vloni vyměnil staré plechové koleje za profilové, většina vyhybek zůstala původní. První postřeh (odlišnost oproti avizovanému provedení) je v osvětlení. Měla svítit vpředu tříbodově stále (nezávisle na směru jízdy) a vzadu dvoubodově, jen při jízdě vzad. K mému milému překvapení osvětlení přepíná.
Máte ji už taky někdo doma?
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 03 srp, 2009 5:27 pm

A mohl bys nám ji nafotit? :)

PS Tak to máš dvě nové mašiny :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Foto nové BR 01 DB

Příspěvekod Mirek Moc » pon 03 srp, 2009 5:47 pm

Foto této modernizované lokomotivy BR01 v DR i DB provedení můžeš najít na stránkách Modellbahn v novinkách na srpen.
http://www.modellbahn-discount.de/assets/s2dmain.html?http://www.modellbahn-discount.de/
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvekod Jamamoto22 » pon 03 srp, 2009 6:37 pm

Zírtra to zkusím nafotit. Hlavně musím ty fotky někam umístit, jak jsem zjistil...
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

fotky

Příspěvekod Jamamoto22 » úte 04 srp, 2009 6:16 am

Tak vyzkouším odkaz na pár foteček BR01. Snad to bude fungovat. Omluva předem za nižší kvalitu, je to foceno mobilem. http://jamamoto22.rajce.idnes.cz/BR01/
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 04 srp, 2009 9:41 am

Velice tě prosím,vyfoť spřáhlo mezi loko a tendrem a na rovné koleji změř mezi nima i mezeru.
Děkuji :wink:
Už nebudu dávat na reklamní fota,neboť v reále model vypadá skoro stejně,jako ta stará verze.Dá se říct,že pouze rozvody a technika v tendru má ze starého udělat supr nový :( :( .Těch detailů je prostě pořád dost málo,na to jak by mohla vypydat.
Váhám,ale asi ještě vyčkám s nákupem
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jamamoto22 » úte 04 srp, 2009 10:17 am

Pokusil jsem se o žádané fotky a přidal je na výše uvedený odkaz. Nemám po ruce šupleru, ale mezera je tak 1 až 1,3mm, podle toho, jestli tendr tlačí loko nebo naopak táhne (vůle ve spojení). Fotku přímo spřáhla jsem si zatím nedovolil, protože na rozpojení bych musel odebrat kastle a nemám tu teď plánek, jak tam drží. Nerad bych hned něco ulomil.
Nevím, jak je to u jiných, třeba BR52, ale ve spřáhle jsou naspodu vidět tažené vodiče. Taky je celá mašina s tendrem už v krabici spojená, oproti jiným, které jsem měl možnost vidět na fotkách, kde byl tendr v krabičce zvlášť.
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod radekkrupka » úte 04 srp, 2009 10:52 am

Mám novou BR56 a je to úplně stejné - tendr připojený a vodiče vedou z tendru do lokomotivy. Ono jak bys to chtěl rozpojovat? To by tam musel být nějaký konektor...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jamamoto22 » úte 04 srp, 2009 11:26 am

Viděl jsem třeba na Aukru 555.088 focenou v krabičce a tam byla uložená loko samostatně od tendru. Tak si říkám, že spojit a oddělit tendr s lokomotivou u tohoto modelu není problém. Dál jsem narazil na http://www.ttmodely.cz/aktuality/, kde jsou vidět samostatně tendry a píše se tam o spojení s tendrem plochým vodivým trnem. Zajímalo by mě, jestli se právě tohle spojení dá pouze mírným tahem rozpojit a je-li ten samý způsob spojení i u BR01.
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » stř 05 srp, 2009 1:00 pm

Jamamoto22 píše:Viděl jsem třeba na Aukru 555.088 focenou v krabičce a tam byla uložená loko samostatně od tendru. Tak si říkám, že spojit a oddělit tendr s lokomotivou u tohoto modelu není problém. Dál jsem narazil na http://www.ttmodely.cz/aktuality/, kde jsou vidět samostatně tendry a píše se tam o spojení s tendrem plochým vodivým trnem. Zajímalo by mě, jestli se právě tohle spojení dá pouze mírným tahem rozpojit a je-li ten samý způsob spojení i u BR01.


stará br 01 a řady 50,52 a 555 maj ten vodivej plochej trn jak píšeš.krom 01 je udělanej jako KKK,aby nebyla mezi tendrem a loko taková mezera,ale 01 starší konstrukce ho má oplechovanej a jen výkyvnej.V zapojování,či rozpojování není žádný problém.zda je to řešení výdržné,ukáže až čas.nafotil bych,ale jsem v Žatci bez lokomotiv :cry:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jamamoto22 » úte 11 srp, 2009 10:31 am

Dívám se po internetových prodejcích a kromě pár vyjimek se nikde do nabídky nové BR01 nehrnou. Že by měli na skladech ještě tolik lokomotiv ve starším provedení? A ani jsem neviděl u obchodníků na obrázku model BR01 DB a to ani u Tilliga. Všude jen obrázek skutečné lokomotivy.
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 11 srp, 2009 6:54 pm

To Lubomír Dudek : nevím, zda víš, že parní BR01 má v nabídce taky Beckmann, ale za dost těžký prachy (malosériovky j mají v nabídce přes devět tisíc :roll: ) :

http://www.beckmanntt.de/sites/dampflok ... 1_504.html

Podle fotek to vypadá, že mají kastli daleko líp propracovanou než Tillig, ale ta cena, ta cena, ....... :cry:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků