Motorový vůz 842 v TT od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Hribajs » ned 13 pro, 2020 8:30 pm

Zdravím, mohl by prosím někdo poradit či napovědět, jak se u tohoto modelu reálně řeší naprosto nedostatečná tažná síla? Jeden 043 je nad síly motoráčku. Mám
na vyzvednutí i řídící vůz,ale co s nim? To už nepojede ani po rovině. Originál bandážované dvojkolí na začátku roku neexistovalo.
Hribajs
 
Příspěvky: 55
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » pon 14 pro, 2020 7:07 am

Hribajs píše:Zdravím, mohl by prosím někdo poradit či napovědět, jak se u tohoto modelu reálně řeší naprosto nedostatečná tažná síla? Jeden 043 je nad síly motoráčku. Mám
na vyzvednutí i řídící vůz,ale co s nim? To už nepojede ani po rovině. Originál bandážované dvojkolí na začátku roku neexistovalo.


Jako u kazdeho modelu - je treba zvysit hmotnost modelu pridanim oloveneho zavazi. Vyrobce to udelat nesmi kvuli predpisum EU.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 173
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » sob 30 led, 2021 12:31 am

Zdravím,
Již dlouho mi vadí bzučení u MTB 842 Kvatro. Zkusil jsem postupně odpájet jednu součástku po druhé a přišel jsem na to, že za bzučení může ta v červeném kroužku. Bohužel nemá žádné označení, abych jí mohl vyměnit. Mohl by to být nějaký kondík?
Všechny funkce kromě zvuku fungují. Zvukový dekodér jsem raději vyměnil za obyčejný, než se to vyřeší, tak zvuk není otestovaný.
Víte někdo, co je to za součástku, případně jestli tam vůbec musí být :?:
Přílohy
1.jpg
TT, centrála RB1110, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 170
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod vsdmichalka » úte 02 úno, 2021 10:07 pm

Hribajs píše:Zdravím, mohl by prosím někdo poradit či napovědět, jak se u tohoto modelu reálně řeší naprosto nedostatečná tažná síla? Jeden 043 je nad síly motoráčku. Mám
na vyzvednutí i řídící vůz,ale co s nim? To už nepojede ani po rovině. Originál bandážované dvojkolí na začátku roku neexistovalo.

842 u mne jezdí bez jakýchkoliv úprav (nemaje bandážované dvojkolí) s dvěma vozy Bmx (050) do stoupání (1cm na 20cm) bez problémů. Po zapřažení 043 a 943 se 842 nevyhrabal ani přes zlom rovina/stoupání. Takže problém byl ve voze 043 a 943, kdy jsem musel všechny nápravy na vozech naučit jezdi tím, že jsem usadil ložiska na své místo. Následně jsem vozy zbavil závaží. 842 + 043 +943 jezdí jak s větrem o závod, jak v taženém tak v sunutém režimu.
Toť můj postřeh.
vsdmichalka
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 01 úno, 2021 11:16 am

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod chtr1 » ned 02 kvě, 2021 12:05 pm

Zdravím,

rád bych se zeptal zkušenějších, jelikož 842 je moje první věc od MTB. Po celkem asi půl hodině poměrně hlučné jízdy (především v obloucích) vylítl kardan. Dal jsem jí k reklamaci. Právě se vrátila s údajně vyměněným kardanem a unašečem. Zvuk byl ještě trochu horší a kardan byl venku po cca pěti minutách. Koleje jsou Tillig s podložím, takže poloměr daný, žádně extra utažené oblouky apod.

Zajímaly by mě Vaše zkušenosti? Existuje nějaká šance, že to výrobce nakonec opraví do provozu schopného stavu?

Děkuju.
chtr1
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 05 říj, 2019 11:59 am

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » ned 02 kvě, 2021 1:04 pm

Zajímaly by mě Vaše zkušenosti? Existuje nějaká šance, že to výrobce nakonec opraví do provozu schopného stavu?

Děkuju.


Silně o tom pochybuju. U 842 reklamace pomohla z části. Vyměnili převody, takže už nerachtá v obloucích, ale motorek je stále dost hlasitý.
Za to čmelák je už po 3. na reklamaci. Rachtá příšerně. Jediné co udělali, že tam nacpali kvanta maziva, které lezlo ven. Ani model nezkusili projet. :evil:
TT, centrála RB1110, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 170
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Leoš Vobořil » ned 02 kvě, 2021 1:42 pm

Dancer píše:
Zajímaly by mě Vaše zkušenosti? Existuje nějaká šance, že to výrobce nakonec opraví do provozu schopného stavu?

Děkuju.


Silně o tom pochybuju. U 842 reklamace pomohla z části. Vyměnili převody, takže už nerachtá v obloucích, ale motorek je stále dost hlasitý.
Za to čmelák je už po 3. na reklamaci. Rachtá příšerně. Jediné co udělali, že tam nacpali kvanta maziva, které lezlo ven. Ani model nezkusili projet. :evil:

Cmelaky mam dva, rachtaj oba. Je to fakt k nas... dat to na koleje, reklamaci jsem ani nezkousel po tom, co jsem vsude mozne cetl, ze se model vratil v horsim stavu atd. Jednoho jsem rozdelal do sroubku, vsechno prolezl, jestli nejsou nekde otrepy atd, nikde nic, vsechno ciste. Jen dva poznatky. Prvni poznatek je, ze ozubena kolecka v prevodovkach nejsou rovne, ale prohnute. Nevim, jestli to byl zamer nebo chyba vyroby, druhy poznatek jsou ony loziska na dvojkolich - litaj tam jak cert v krabicce, vsemy moznymy i nemoznymi zpusoby jsem jim vymezil vuli a trochu to ztichlo, ale jinak je to bida. :(
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod vvitty » ned 02 kvě, 2021 3:02 pm

ten cmelak... rachta i kdyz je sundana kastle?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Leoš Vobořil » ned 02 kvě, 2021 5:58 pm

U me ano.
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Dancer » ned 02 kvě, 2021 6:10 pm

U mě taky. Připadá mi, že to dělá vůle v ložiscích potažmo v ozubených kolečkách.
TT, centrála RB1110, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 170
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod JS23 » sob 15 úno, 2025 10:50 am

Takový malý dotaz: ač se výrobkům MTB spíš vyhýbám na základě hojně sdílených negativních zkušeností na diskuzních fórech, udělal jsem výjimku a pořídil si motorák 842. Když pominu jiné nedostatky, zarazil mě divný zvuk za jízdy – nevypadá, že by byl od motoru, je to takový skřípavý, nepravidelný zvuk, jako by něco rezonovalo. Dá se s tím něco dělat nebo je to standard MTB? Kolejivo Tillig, R = 310 mm.

Záznam zvuku zde:
http://www.uschovna.cz/zasilka/RJ3RFESMW8W2YEGP-93B

nebo zde:
http://www.uschovna.cz/zasilka/RJI4URGJZ75GXPDY-GSW
JS23
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř 30 lis, 2022 2:06 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Pavel-HP » sob 15 úno, 2025 11:26 am

Kardan naráží do unašeče. Na motoru nebo podvozku. (nejspíš, pokud se to děje v oblouku).
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod Zlámalík » sob 15 úno, 2025 11:27 am

Konkrétní kus nemám, ale tento zvukový projev je od převodů - někde se o sebe něco opírá, drhne nebo tak. Nejčastěji to dělávají nepřesně vylisovaná ozubená kolečka. Projevovaly se tak
i třeba Hektory od Tilliga a některé jiné. Rozebrat, očistit, prozkoumat, opravit, složit a doufat - nebo jim to hodit na hlavu.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod JS23 » sob 15 úno, 2025 4:25 pm

Díky, pánové, zkusím to, ale spíš to vidím na tu druhou možnost – půjde to do háje. Přece si nekupuji hotový model, abych pak hledal, v čem udělali soudruzi při výrobě nebo montáži chybu. Akorát mě to utvrdilo v tom, nic od MTB nebrat.
JS23
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř 30 lis, 2022 2:06 pm

Re: Motorový vůz 842 v TT od MTB

Příspěvekod RSC » sob 15 úno, 2025 4:54 pm

Zejména ty přívěšáky mají šílené ložiska a mnohy to supr drhne. Docela mi trvalo to najít a rozchodit je tak, aby to hladce jezdilo. Takže vůz dva přívěšáky zvládne, ale skutečně vozy nesmí dřít. Případně je odlehčit a nakonec možná přidat bandážovou nápravu, bez které by se to mohlo obejít.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 6 návštevníků