Tillig TT Vectron

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Zlámalík » pon 23 pro, 2024 1:48 pm

@jamik22 - díky, prověřím stav.
@ Radek - já u Aleše TTmodeláře řešil u BR245 protočené kardany. Taky přičina jasná - mašinu dám na koleje, zapnu proud a držím rukou, dětské blbnutí. Nojo, jenže osičky jsou jen 1 mm průměr a ta nějak se v těch kardanových pouzdrech asi občas protočí i samy. Achjo.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Vlaki » sob 28 pro, 2024 12:26 pm

Vectrony Tillig a praskající ozubená kola na osičkách náprav je systémový problém související s nekvalitou materiálu. Mám 4 Vectrony z let 2020-21, podle evidenční kartičky jezdí 1x až 2x ročně a celkem 4 nápravy už byly měněny a momentálně jsem po kontrole 2 Vectrony opětovně odstavil, opět prasklá kolečka, celkem další 4 nápravy. Přitom provoz jen po ovále, po rovině a se zátěží 6 rychlíkových vozů, nákladních tak do 10 vozů, v digitálu, žádná extra rychlost. Tento problém se bude týkat asi i jiných konstrukčně podobných modelů, konkrétně ze dvou BR 186 jedna už prodělala taktéž ozdravnou kůru ze stejného důvodu.
https://www.vlaki.cz malá i VELKÁ železnice
Vlaki
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 20 kvě, 2024 3:44 pm
Bydliště: Rapotín

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod hank » sob 28 pro, 2024 1:02 pm

Vlaki píše:Tento problém se bude týkat asi i jiných konstrukčně podobných modelů...

Dalo by se nějak upřesnit, které další to ještě mohou být? Obávám se, že se to může týkat kterékoli lokomotivy nebo motorového vozu... Nebo se změnila konstrukce od některé doby? Nebo je to běžná věc, že se po delší výrobě téhož začne kašlat na kvalitu a na výstupní kontrolu?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Vlaki » sob 28 pro, 2024 3:36 pm

Konkrétně mám před sebou vyměněná dvojkolí z BR 186 a BR 193 Vectron. Obojí stejné, liší se jen provedním kola/barvou. Chápu snahu výrobce o unifikaci dílů, tím se ovšem případné konstruknčí nedokonalosti přenásí napříč jinými řadami. Malé ozubené kolečko ze špatného, křehkého materiálu, velká kola dvojkolí = velký převod. Třeba Vectron 04821 RegioJet už mám rozdělaný podruhé. Z takových obdobně „velkých“ lokomotiv mám ještě 4x BR 155 a 4x BR 101, vše pořízeno po roce 2000, některé ještě neměly 6-pin konetor NEM 651, ale odlamovací tišťák a pájecí plošky. Mají naježděno mnohem více a dodnes bez problémů. U Vectrona jsem zkusil 1x Piko, rok pořízení 2021 a zatím bez problémů.

Opravuji informaci - ještě jsem našel jednoho Vectrona 502076 „Unipetrol“, nejmladšího, po kontrole a přezkoušení v pořádku.

Slušelo by se ještě podotknout, že jsem spíše projížděč, ne sběratel do vitríny. Některé řady lokomotiv mám tak oblíbenější a s některými nejezdím, protože se mi prostě neosvědčily. Rozhodně nechci hanit žádného výrobce, ale ceny rostou a současná kvalita z mého pohledu tomu neodpovídá.
https://www.vlaki.cz malá i VELKÁ železnice
Vlaki
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 20 kvě, 2024 3:44 pm
Bydliště: Rapotín

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Zlámalík » sob 28 pro, 2024 11:42 pm

hanku - mám i Traxxe RJ od Tilliga a Vectron Dual Mode, můžu to zítra (ehm, dneska) prověřit, jen nevím, jestli přijdu na rok/měsíc výroby. Zvenku to nepoznáš, možná snad při pohledu zespod, jestli je tam ta puklina ve hmotě výplně kola, viz fotka.
Ale jak píše kolega, ta celková hodnota za peníze jde do kytek, třeba je to i vidět na konstrukci podvozku - absolutně žádné detaily, jen masky a pak poměrně "sprostá" krabička na převody a uložení dvojkolí, škaredě opracovaná a konstrukčně dost odfláknutá. Když vezmu PIKO a jejich Laminátku, tak je to ve srovnání s Tilligem Rolls-Royce.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod JendaTT » pon 03 úno, 2025 8:41 pm

Tak mi konečně po 14 dnech dorazila náhradní dvojkolí pro Tilligovu BR245. Lokomotiva projetá asi dvakrát po zkušebním okruhu, pak cca 5 let v krabičce. Nedalo mi to a když jsem v ní před měsícem aktualizoval FW v dekodéru a tak jsem jí "projel" na zkušební stolici a rachot z obou převodovek - neježděná loko a u obou bandážovaných dvojkolí prasklá ozubená kolečka.

Co je ale zvláštní, původní dvojkolí (ND č.202061) mají ozubené kolečko tmavě hnědé nebo černé, nově příchozí díl má ale ozubené kolečko světle šedé. Stejné je to i u dvojkolí (ND 202059) - původní tmavě hnědé nebo černé, nová dvojkolí ale mají ozubená kolečka světle šedá.

Tak jsem zvědavý, jestli půjde o změnu k lepšímu a dvojkolí nebudou trpět na praskání ozubených koleček nebo jestli to časem dopadne podobně. Každopádně je to fakt pech, protože mám spoustu Tilligovývh Traxů, Vectronů a Taurusů a jedno nové dvojkolí mě vyšlo na cca 350Kč. Takže komplet "přezutí" jedné loko vyjde skoro na 15 stovek.

Asi začnu kanibalizovat některé starší loko nebo koukat po výprodejích.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod TTpepe » úte 04 úno, 2025 2:43 pm

kde ste objednával? Kamarát by tiež potreboval a nikde nemajú na Slovensku. A mali aj nebandážované?
TTpepe
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Vlaki » úte 04 úno, 2025 5:09 pm

Podařilo se mi začátkem roku sehnat dvojkolí, dokonce ještě za původní cenu, u Balíček Hobby a vzal jsem jich rovnou 2x4 dvojkolí bez bandáží na dvě lokomotivy (ozubené kolečko hnědé). Ty jsem kompletně osadil nově a zbylá dvojkolí jsem posunul dál na opravu dalších Vectronů. Vycházel jsem z předpokladu, že dvojkolí s bandáží jsou trakčně více namáhána a mohou prasknout dříve a že je lepší vyměnit raději všechna dvojkolí najednou. Poněvadž jezdím po rovině, nebude problém s prokluzem (stejně jako třeba mám lokomotivy MTB). Snad ta dvojkolí vydrží déle. Také ta již opotřebovaná dvojkolí mohou být náchylnější k prasknutí a proč pořád opravovat stejné lokomotivy dokola a postupně vyměňovat další dvojkolí. Hlavně jsem si poznačil na kartičkách, co jsem na které lokomotivě opravoval. Mezitím mi došla od Tilligu dvokolí s bandáží, novější s již šedým ozubeným kolečkem.

Momentálně koukám do aktuálního lednového seznamu náhradních dílů Tilliga a dvojkolí pro Vectrony 220413/220414 a 220426/220427 nejsou dostupná. Bohužel i na výše zmíněném shopu už nic není skladem. Rvu si zbytek svých šedivých vlasů, měl jsem vykoupit i ten zbytek dvojkolí do zásoby. Přesto bych doporučil poptat se u svých prodejců. V minulosti jsem většinou uspěl s přímým dotazem na konkrétní čísla náhradních dílů.
https://www.vlaki.cz malá i VELKÁ železnice
Vlaki
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 20 kvě, 2024 3:44 pm
Bydliště: Rapotín

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Zlámalík » úte 04 úno, 2025 5:15 pm

Nevím, já to bral u TTmodeláře a dorazilo to od Tilliga skoro obratem. Napište jim na mail, podle čísla ND (dle seznamu z návodu, je u Tilliga na webu).

Edit: na Vectrona jsou tato: https://ttmodelar.eu/index.php?route=pr ... arch=22042
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod JendaTT » úte 04 úno, 2025 11:33 pm

TTpepe píše:kde ste objednával? Kamarát by tiež potreboval a nikde nemajú na Slovensku. A mali aj nebandážované?

Nakonec jsem to risknul a objednal v Polsku - 202059 bez bandáží a 202061 s bandáží.

Sice je tam poštovné 30 Zlotých a i když psali, že jsou dvojkolí dostupná u dodavatele a dodají to do 14 dní, tak nakonec dorazilo vše objednané.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Davca » čtv 20 úno, 2025 10:23 pm

Zdravím,
vlákno na téma "ZIMO - STACO" zatím nemáme, tak zkusím zde, kde se toto docela často zmiňuje.
Níže volně přeloženě cituji odpověď p. Hubingera z fy. ZIMO na mou otázku týkající se možnosti nastavení času dojezdu modelu po ztrátě signálu DCC. Můj Vectron DE ujede se STACem3B bez DCC ještě cca. 25 cm a to by mohlo dopadnout třeba po projetí kusé koleje bez bytelného šturcu špatně. :shock:

"Lze v MS dekodéru nastavit čas dojezdu modelu lokomotivy po ztrátě signálu DCC?"
Ano, změnou CV#153=0 na hodnotu CV > 0 aktivujete automatický časovač, který se spustí, jakmile dekodér zaznamená, že signál DCC již není přítomen na kolejových vstupech dekodéru (mezi koly lokomotivy). Dekodér spustí automatické brzdění po zadaném čase v desetinách sekundy (proto: hodnota CV 1 až 255... po dobu 0,1 sekundy až 25,5 sekundy).
Proto, i když je zásobník energie plný a poslední rychlostní stupeň by se dal udržet mnohem déle, model začne brzdit až do zastavení.
-> Viz strana 25 v návodu k dekodéru MS (https://www.zimo.at/web2010/documents/MS-MN-Decoder.pdf).

např.: CV#153=3 žádný signál DCC „detekován“ po dobu 0,3 sekundy -> spustit proces brzdění.
"

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Zlámalík » čtv 20 úno, 2025 11:19 pm

Ano, souhlas. Díky za info, je dobré to připomenout.
Jen je potřeba rozlišit účel - Vectron třeba dojede za krátký čas daleko a rychle a nemá problém se sbíráním proudu. Takže můžu detekovat i krátké výpadky. Ale pak mám lehký či pajdavý vehikl, který sbírá proud, jen když je bezvětří a úplněk. A tam musím nechat čas delší, jinak je Staco k ničemu. Takže pro dobře jezdící loko můžu brzdit hned, pro vehikly později (ony stejně daleko nedojedou).
Příspěvek dej asi i do vlákna "DCC v praxi", aby byl k nalezení.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Jacek » pát 21 úno, 2025 8:46 am

Zeptám se jako velký uživatel těchto zásobníků MGOGURT, k čemu je dobré omezovat nějaký čas účinku? U většiny lokomotiv mám ten zásobník spíš pro jistotu, u nějakých malých strojů nebo třeba 810, aby to vůbec dokázalo jet. Ztráta signálu hrozí při nejpomalejší jízdě, po depu bez ohledu na kvalitu sbírání nebo přes zhlaví, kdy je těch výpadků mnoho za sebou. Nastavit v této fázi nějaké brzdění, tak jsem ve stavu jako bez zásobníku?
A nebo je možná ztráta signálu při zkratu na kolejšti, tam by to logiku mělo, ale spíš při vysoké rychlosti.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Bedlisch » pát 21 úno, 2025 7:55 pm

Vždyť to Davisd píše :wink: Tak pokud máš kolejiště ve vaně, či máš kolem celého kolejiště ochranné zábradlí nebo máš naprosto dokonalé modely a k tomu naprosto dokonalé kolejiště, takže nehrozí, že ti mašina vykolejí, tak nemusíš nic řešit. Celou dobu to všem melduju, ať se nad tím zamyslí :) , jestli to není vhodné si to nějak nastavit, neb když dojde k vykolejí lokomotivy, která pak vesele bez napětí jede klidně i víc jak 10sekund, tak při nevhodné konfiguraci terénu a vykolejení může hrozit, že ti lokomotiva slítne z kolejiště dolů na zem.
P.S. Lokomotiva ti klidně vykolejí i při velké rychlosti, tak bacha na to.
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Tillig TT Vectron

Příspěvekod Jacek » sob 22 úno, 2025 9:20 am

Moje odpověď je tady
viewtopic.php?f=54&t=15223

Moderátory prosím k přesunu čtyř příspěvků výše , stejně se to týká jen dekodérů Zimo. Moderátorské právo má místo mě Hekttor :)
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 4 návštevníků