Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » ned 13 říj, 2024 1:06 pm

RSC píše:
Ivan píše:Kdo nestihl předobjednat limitu Kolmara M262 Stettin od Krese, tak má ještě možnost u TT modeláře. Byť s patřičným příplatkem.

Já nevím, ale platil jsem za zvukovou verzi víc, než je u TTmodeláře uvedeno...
U zbylých nevidím příplatek smrtelný.


Zvuková verze u limitky Kolmara u něj byla za 16050, u TT modeláře byla za cca 20000, zmizela poměrně rychle (viděl jsem skladem 2 kusy, asi jich bylo více plus nezvukova).
Ano, standardní DR verze stojí méně než limitka, cca 15000.

Samozřejmě chápu, že si k tomu pan Novák něco přidal, protože to zřejmě koupil za plnou. Nic proti tomu nemám, jen jsem na to upozornil.

Limitku mám už doma, bohužel ji zatím nemohu projet, protože musím nejdříve vyčistit koleje od dodělání štěrku na kolejišti a teď na to zatím nebyl čas. Provedení dle pohledu do krabičky parádní, klasika KRES. Jízda bude snad také OK.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod RSC » úte 15 říj, 2024 10:45 am

Beru zpět, ukazovala se mi cena u verze DB a myslel jsem že je to cena čsd, přehlédl jsem.
Tak to je skutečně výrazně více... beru zpět.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » čtv 17 říj, 2024 5:35 pm

hank píše:Nevím přesně, jestli to patří sem, když plánují výrobu na rok 2026, ale předobjednávky se přijímají do konce letošního roku.
https://www.elriwa.de/blog/saxonia-exkl ... nstruktion
Tahle sympatická lokomotiva jezdila i u ČSD, tak bych čekal zájem i z tuzemských luhů a hájů. A jestli se i v TT povede aspoň tak, jako svého času Fleischmannovi v eNku, tak je to jasná položka do nákupního plánu... Snad se ještě dožiju. :mrgreen:

Edit: Ještě dodám, že předobjednací cena 240 éček za analogovou verzi bez zvuku mi připadá na dnešní poměry férová. Doufejme, že tato cenová nabídka bude platná ještě i za dva roky...


Loko vypadá hezky, jsem velmi nalomen. Mám trochu trapný dotaz. Předobjednávku chtějí hradit hned, nevíte ? :D Po doplatku Stettina a dalších koupí jsem pro letošek za limitem.
Loko bych si přeznačil na ČSD. Možná se někdo s nimi dohodne na limitce, ale těžko říci s jistotou.

Našel jsem toto vlákno
viewtopic.php?f=3&t=4741&start=0
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod Střelec » čtv 17 říj, 2024 5:38 pm

hank píše:https://www.elriwa.de/blog/saxonia-exkl ... nstruktion
Tahle sympatická lokomotiva jezdila i u ČSD, tak bych čekal zájem i z tuzemských luhů a hájů. A jestli se i v TT povede aspoň tak, jako svého času Fleischmannovi v eNku, tak je to jasná položka do nákupního plánu... Snad se ještě dožiju. :mrgreen:

...




415.0 v TT? Vzhledem k nepřebernému množství úprav a subvariant předlohy už ve druhé epoše (o třetí nemluvě) by to mohlo zaplnit celé kolejiště a ani dva kusy by nemusely být stejné... Podle toho, na co jsem narazil, skončily ve šrotu až koncem šedesátek a myslím, že jen konverzní sety by dokázaly uživit nejednoho garážového výrobce. Mám dva překopané staré Trixe v H0, takže to TT vypadá dost lákavě.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » čtv 17 říj, 2024 5:45 pm

Něco k tomu bylo v H0, ale je otázkou, jestli u toho ještě budou fungovat fotky,
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod hank » čtv 17 říj, 2024 5:47 pm

Střelec: No ano, teď se mi to nechce hledat, ale někde jsme tu diskutovali o tom, kolik bylo variant jenom co se týče vybavení brzdovou výstrojí.

Musím přiznat, že kvůli tomu podařenému eNkovému fleischmannovskému modelu pro ni mám slabost. Jako správná posunovací mašina je zpřevodovaná pěkně do pomala, v analogové verzi se rozjíždí plynule už při nízkém napětí a je to excelentní tahoun.

(A už nám to téma zase utíká do plků... Asi nám to admin přestěhuje.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » čtv 17 říj, 2024 8:26 pm

Ivan píše:Předobjednávku chtějí hradit hned, nevíte?


Nechtějí.
Bitte überweisen Sie noch nicht, da diese Artikel noch nicht lieferbar sind. Sobald das der Fall ist, erhalten Sie von uns eine Zahlungsaufforderung per Mail.
Čili:
Zatím neplaťte, protože tyto položky ještě nejsou k dodání. Jakmile se tak stane, obdržíte od nás e-mailem výzvu k platbě.

Trochu morbidní poznámka: Já jsem to předobjednal, i když ve svém věku a stavu už musím jako s reálnou počítat i s alternativou, že se nedožiju... Poněkud zlomyslně se utěšuju tím, že to pak už nebudu muset řešit já, ale dědicové. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Donatelli » čtv 17 říj, 2024 9:30 pm

Trochu morbidní poznámka: Já jsem to předobjednal, i když ve svém věku a stavu už musím jako s reálnou počítat i s alternativou, že se nedožiju... Poněkud zlomyslně se utěšuju tím, že to pak už nebudu muset řešit já, ale dědicové. :mrgreen:
Poznámka na morbidní poznámku :-). Dědicové ( asi ) nic nebudou muset řešit, neb neuhrazené objednávky firma prodá po uplynutí lhůty k uhrazení ( já takhle v Lipsku přišel k některým jejich limitkám vozů L.S. models). A mimochodem Hanku, Ty tu s námi budeš ještě dlouho a užiješ si mnoho radosti s hezkými modely...
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Radek Strnad » pát 18 říj, 2024 11:11 am

Kdysi, když se 7 let čekalo na Barču od Kuehna, mi vedoucí tehdejšího OSTT P. Říha říkal, že celkem 5 modelářů, kteří ji u něj měli objednanou, se modelu nedožilo. Takže opatrně.... :lol: No, taky už jsem starší kus :lol: ..........ale asi to risknu..... :D
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » pát 18 říj, 2024 12:50 pm

Tak super, objednám, i když možná počkám na jinou verzi. Musím si projít vlákno a zjistit, která bude odpovídat více ČSD. Co jsem to však narychlo proběhl, tak se tu psalo, že se to hodně liší kus od kusu.
Ideální by byl stroj co se dožil začátku 60. let... Zapátrám, někde to tu tuším bude.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » pát 18 říj, 2024 2:05 pm

S trochou štěstí můžeš mít nakonec tři kusy stejného čísla a každý bude vypadat jinak, jak se konkrétní stroj proměňoval v průběhu času.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Jarda H. » pát 18 říj, 2024 2:38 pm

Ivan píše:Tak super, objednám, i když možná počkám na jinou verzi. Musím si projít vlákno a zjistit, která bude odpovídat více ČSD. Co jsem to však narychlo proběhl, tak se tu psalo, že se to hodně liší kus od kusu.
Ideální by byl stroj co se dožil začátku 60. let... Zapátrám, někde to tu tuším bude.


Ve svém archívečku jsem našel dvě fotky (zdroj bohužel nemám poznamenaný :cry: , je to z doby, kdy se o tom ještě nikomu ani nezdálo), číslo 01 a 09, tedy 415.001 a 415.009. Ta 01 se snad rušila jako poslední "415" v r. 1968 ?!
Taky se kdysi daly dohledat fotky modelů ř.415, např. z KŽM Liberec (je v tom starém vláknu, o kterém je zmínka nyní) a některé další :
Přílohy
415.009.jpg
415.001.jpg
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Colonel32 » pát 18 říj, 2024 2:54 pm

Saxonia je ochotná dělat české věci, něco udělá sama od sebe, něco, když si to někdo objedná. Vyvozuji, že šance na tovární model ČSD není malá.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Ivan » pát 18 říj, 2024 3:13 pm

Díky za doplňující informace. Také si říkám, zda nepočkat na něco ČSD přímo od nich. Zvlášť když s nimi spolupracují někteří čeští "výrobci".

Určitě mi stačí jen jeden kus nejsem až takový detailista, abych řešil drobné odchylky.

Edit,
ještě si říkám, aby Elriwa neměla na model exkluzivitu, i když ani ona se českým modelum úplně nebrání.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » sob 19 říj, 2024 4:49 pm

Ivan píše:...ještě si říkám, aby Elriwa neměla na model exkluzivitu...


Na ty tři verze, které půjdou do prodeje (snad) v r. 2026, exkluzivitu bude mít.

Jinak koukám, že pruské té-třináctky aka 92.5-10 DR zdejší publikum zaujaly, takže stručně: Konstrukce a výroba Union Königsberg, ty u ČSD byly z let 1911 - 1915. K ČSD jich v r. 1919 přešlo 12 ks - 8 s Hlučínskem, 4 jako kořist. Byly dislokovány ve výtopnách Podmokly, Děčín a Ústí nad Labem, odkud vyjížděly na těžký posun, na přetahy mezi nádražími a na postrky uhelných vlaků na magistrále ÚTD např. v okolí Proboštova a Mariánských Radčic. Na ústeckých spojkách prý přetahovaly uhelné soupravy o hmotnosti až 2000 tun. V r. 1938 přešly k DR jako 92.1101 až 12; DR je ponechaly na jejich původních místech, kde se v r. 1945 vrátily v plném počtu zpět k ČSD. Začátkem 50. let jich bylo několik předisponováno do Prahy a České Třebové na posun. Zvlášť v Praze, kde tehdy u posunu pořád ještě dosluhovaly takové štégovácké vraky staré i přes 70 let jako 333.0 nebo 334.5, byly významnou posilou. 60. let se dožilo ještě 8 lokomotiv, poslední byla vyřazena 415.001 v roce 1968.

Celkem jich bylo vyrobeno 656 ks. Kromě Německa a ČSR sloužily i v Polsku, Litvě a Belgii. V Německu jezdily i v traťové službě, na některých Kleinbahnen navzdory nízké Vmax dokonce i v osobní dopravě; např. soudruzi z NDR je v 60. letech nasadili na místní trať Dessau - Wörlitz.

Lok. 92.503 a 638 jsou muzejní a ještě nedávno byly provozuschopné; viz např. zde nebo zde.
Naposledy upravil hank dne stř 23 říj, 2024 3:18 pm, celkově upraveno 3
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků