Novinky v TT na rok 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod j p » úte 28 srp, 2012 9:34 pm

Ja jsem tedy ten text pochopil tak, ze bude inspirovana modelem Zeuke (ten ovsem nemel cervenou tabulku s cislem)
Predloze odpovidat nebude, protoze na ni bude napsano T334, coz na te exportni modre verzi nebylo. Zase tady resite barvicky a pritom chybejici dvere asi vadi jenom mne.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Radek Strnad » stř 29 srp, 2012 6:48 am

Ujišťuji tě kolego,že dveře nevadí jen tobě.Ale už jsme o tom diskutovali na počátku tohoto roku.A chybí tam ,tak nějak i celé okno,že.To si všechno hezky doma,až si ji za drahý peníz koupíš,doděláš.Koupíš si lept s doplňky od Hekttora,koupíš nebo vyrobíš si osvětlovací plošňák,vyrobíš si power pack,aby to vůbec jezdilo přes výhybky a vyměníš plandající střední nápravu za celokovovou z vagónu,aby to vodilo proud a občas se točilo.A když toto všechno absolvuješ,máš mašinku,která dosahuje průměrných jízdních a modelových vlastností.Tlustou světlou čáru na kastli snad nemá smysl komentovat.Za tu si musíš asi 10€ připlatit.Slovenská má linky dvě(jak to má být) a proto je "logicky"levnější.Proti tomuto je zelený rosňohektor špičkový model,protože narozdíl od rosničky alespoń spolehlivě jezdí,svítí a jde ozvučit.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Scoot » stř 29 srp, 2012 7:07 am

Ještě nějaké novinky.
http://www.loco.cz/
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod jamik22 » stř 29 srp, 2012 12:18 pm

koupíš nebo vyrobíš si osvětlovací plošňák

Kdo prodává tišťák?
jamik22
 
Příspěvky: 483
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Jacek » stř 29 srp, 2012 12:58 pm

Radek Strnad píše:Tlustou světlou čáru na kastli snad nemá smysl komentovat.Za tu si musíš asi 10€ připlatit.Slovenská má linky dvě(jak to má být) a proto je "logicky"levnější.Proti tomuto je zelený rosňohektor špičkový model,protože narozdíl od rosničky alespoń spolehlivě jezdí,svítí a jde ozvučit.

Radku, zajdi si někam do archivu a budeš asi velmi překvapený, že i takové verze nátěru existovaly. Nejlepší jsou kritici co na základě jedné fotky stále dokola nadávají jak je všechno špatně a že to má být tak a ne jinak. Škoda komentovat je podobné příspěvky. Když Ti to tak vadí, že o tom každý týden musíš psát, proč sis ty modely koupil? Ne že bys neměl pravdu, inovace se Tilligu nepodařila, ale kolik bys byl ochotný dát za pořádně inovovaný model? Tři tisíce? Čtyři? To by asi bylo zas moc drahé, že?
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 889
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod MOL » stř 29 srp, 2012 4:32 pm

Schwaetzer přišel se stavebnicí vozu Ot/OOmtu 47 DR, který je prakticky identický s vozem Vssa ČSD...
Obrázek
http://www.siggis-modellbahn-shop.de/sc ... =Neuheiten
http://www.parostroj.net/katalog/nv/for ... 0&razeni=0
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Radek Strnad » stř 29 srp, 2012 4:53 pm

Jacek píše:
Radek Strnad píše:Tlustou světlou čáru na kastli snad nemá smysl komentovat.Za tu si musíš asi 10€ připlatit.Slovenská má linky dvě(jak to má být) a proto je "logicky"levnější.Proti tomuto je zelený rosňohektor špičkový model,protože narozdíl od rosničky alespoń spolehlivě jezdí,svítí a jde ozvučit.

Radku, zajdi si někam do archivu a budeš asi velmi překvapený, že i takové verze nátěru existovaly. Nejlepší jsou kritici co na základě jedné fotky stále dokola nadávají jak je všechno špatně a že to má být tak a ne jinak. Škoda komentovat je podobné příspěvky. Když Ti to tak vadí, že o tom každý týden musíš psát, proč sis ty modely koupil? Ne že bys neměl pravdu, inovace se Tilligu nepodařila, ale kolik bys byl ochotný dát za pořádně inovovaný model? Tři tisíce? Čtyři? To by asi bylo zas moc drahé, že?

To víš,že bych klidně 3.000,-dal,kdyby ten model měl,co má mít.Teď mám objednanou modrou V36/T334 a model svítí,nápravy jsou všechny poháněné,tak co bych za ni ty peníze nedal.Tomu říkám inovace.Rosňu s jedním širokým pruhem jsem tedy,přiznám se neviděl,přestože fotek jsem prolezl spoustu.Toto výr.číslo takový pruh na 99% nemělo.Pointa je ale přeci trochu jinde.Nejvíc mi na tom vadí,že si Tillig ušetřil práci,použil staré kastle,nenamáhali se ani změnit číslo natož něco v nástřiku inovovat a mrskli to čechům,ať si to pěkně kupují a ještě měli tu drzost,za to chtít víc peněz,než u ŽSR.Mrzí mě Jacku,že tohle obhajuješ.Nechce se mi věřit,že si s takovým nedodělkem spokojen.Já si modely kupuju,protože jsem prostě takový blázen.Dokážu si je i upravit,ale mrzí mě,že se mi někdo neustále snaží prodávat stále nižší kvalitu a nutí mě,abych si za ni připlatil.K tomu pak těžko mlčet,i když to možná je jednodušší.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Ossi » stř 29 srp, 2012 5:00 pm

Přispěji se svým názorem ohledně "retro" verze Rosničky. Porovnával jsem obrázek nového provedení se svojí 0508 od Zeukeho. Je vidět, že jde o novější provedení od Tilliga. Nebudu komentovat pojezd, absenci osvětlení, absenci kinematiky, nehnanou prostřední nápravu apod.; bylo zde již mnoho názorů na tyto nedostatky. Co je nesporným plusem, jsou správné umístěné dveře do kabiny na levé straně karosérie (Zeuke je má u malé kapoty). Bohužel okénka na ochozy jaksi chybí... A když jsem u detailů, vyšší čísla měla v malé kapotě u chladičů prolisy místo pletiva. Co mne však vytáčí, je použitý materiál na zátěže a to nejen u Rosniček. Místo původně používaného olova je použita jakási slitina zinku obdobná materiálu na karburátory. Nejen, že je lehčí, ale je tvrdá a špatně se obrábí. Nehledě na velikost zátěží, které chrastí v kastli. Pochopil bych to u středové zátěže u provedení s malým motorem a NEM rozhraním, která je zároveň uložením motoru. Zátěže v kapotách však nic nenesou a tak by měkkost olova nebyla na závadu. Ono by se těch pár gramů navíc doopravdy hodilo.
Pokud bude vyráběn model v "Zeuke" barvách, byl bych pro obě verze (modrou i červenou). Modrá by mohla mít čísla 0506 nebo 0507 (je známa fotka těchto lokomotiv přepravovaných do holešovického přístavu na podvalnících tažených Tatrami 141), červená číslo 0517 (její foto je v knize "Pod značkou ČKD). Obě verze by našly místo v mé vitríně a seděly i do epochy. Uvedená čísla by navíc vyloučila diskuse o nátěru lokomotiv z výroby. Číslo 0508 bych definitivně nechal originální lokomotivě od Zeukeho.
Ossi
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Myšpulín » stř 29 srp, 2012 5:21 pm

Ossi píše:.... Zátěže v kapotách však nic nenesou a tak by měkkost olova nebyla na závadu. Ono by se těch pár gramů navíc doopravdy hodilo....

Tady nebude problém s měkkostí, ale s tím, že se jedná o olovo. Olověná závaží již bohužel z výroby neuvidíme, stejně jako olovnatý benzín, suříkovou barvu, atd.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1511
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Jacek » stř 29 srp, 2012 6:02 pm

Radek Strnad píše:....Mrzí mě Jacku,že tohle obhajuješ.Nechce se mi věřit,že si s takovým nedodělkem spokojen.Já si modely kupuju,protože jsem prostě takový blázen.Dokážu si je i upravit,ale mrzí mě,že se mi někdo neustále snaží prodávat stále nižší kvalitu a nutí mě,abych si za ni připlatil.K tomu pak těžko mlčet,i když to možná je jednodušší.

Radku, neobhajuji, rozhodně ne. Jen mě přijde blbé každou chvilku číst o rosňohektorovi nebo, že fotka ve Světu železnice nebledne. Ještě ke všemu ve vláknu o novinkách, když o těch modelech už bylo nasáno desítky stran :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 889
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 29 srp, 2012 6:03 pm

to je tak těžké si to odlít z olova když to chceš
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Ossi » stř 29 srp, 2012 8:15 pm

O odlití náhradních zátěží uvažuji. Jsem zvědav, o kolik se zvedne hmotnost lokomotivy. Použiji klempířský cín kvůli nižší teplotě tavení. Zaráží mě to, že zátěže mají vůli v kastli (zátěže od Zeukeho jsou "na knop"). Nejdříve ovšem musím spáchat osvětlení a obstarat dekodéry, podle toho budou zátěže vypadat. To "ekologické" blbnutí mi už leze na nervy. Poznal jsem to i u auta, když mi ulétla vyvažovací závaží na kolech, protože olovo bylo taky nahrazené zinkalovým šmejdem, který rozežrala v zimě sůl. Musel jsem do pneuservisu znova na vyvážení kol. Servisák taky nadával jako špaček a říkal něco o hovadech z Bruselu. Nikomu prý nevadí kila olova v baterii a pár gramů na vyvážení prý otráví lidstvo... V životě by mě nenapadlo, že se budou sr.t i do modelářství. S tím benzínem a barvami bych to pochopil, tam toho byly použité tuny, ale že je bude zajímat těch pár gramů v modelech, to je na blázinec. V souvislosti s olovem radím všem: sežeňte si na pájení elektronických součástek pořádný cín Sn63Pb, než ho ta hovada nechají stáhnout z prodeje (v prodejně radisoučástek mi prodavač řekl, že se o tom vážně uvažuje) . Má teplotu tání 183°C, je perfektně smáčivý a zabíhá do pájeného spoje. Tu smáčivost a zabíhavost dělá právě to olovo. Ty různé "ekologické" pájky jsou na hov.o. Taví se při mnohem vyšší teplotě, po roztavení utvoří kuličku a již pak není daleko k "vysmažení" pájecího bodu. Mám vlastní zkušenost i přes to, že používám 15W mikropájku. Naštěstí šlo o zkušební DPS. Být to dekodér nebo deska lokomotivy, asi bych s "ekocínem" praštil o zem. Takhle leží pouze v šuplíku. Jinak se omlouvám za odbočení od tématu. Jeden dotaz okolo rosniček: zkoušel někdo z Vás model ozvučit? Chtěl bych to zkusit. Uvažuji o dekodéru Zimo MX648 a o repru LS10-15 umístěném v kabině. Díky za názory
Ossi
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Scoot » čtv 30 srp, 2012 6:18 am

Že by již konečně... ppoommaalluu k nám jede v TT GAZ69 (ARO M461) od HERPY.
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 30 srp, 2012 7:29 am

na ty originál zátěže nalepit tenký molitan nebo něco takového a neměl by být problém olovo pořád seženeš v rybářství
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 30 srp, 2012 7:36 am

Pokud si vybavuji, tak na závaží v Rosně z roku 2000 mám molitan nalepený.
Edit: Už z výroby samozřejmě.
Naposledy upravil Trainmaniak dne čtv 30 srp, 2012 8:14 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků