Nový Hektor (výrobce Modellbahnmanufaktur Sebnitz) - názory

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

T 435.139

Příspěvekod Martin Doležal » ned 14 úno, 2010 6:14 pm

Dík za tip, na těch stránkách je fakt zelená jak brčál.
To mi teda jedna fotka rozhodila zraky do modra :?
Škoda už jsem doufal v příjemné překvapení od soudruhů v porevolučním zmatku.
Martin Doležal
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 08 dub, 2008 5:46 am

Re: Hektor DCC

Příspěvekod jamik22 » pon 15 úno, 2010 10:51 pm

nalini píše:Ahoj, rád bych se zeptal, jestli je tu někdo, kdo má opravdu OSOBNÍ KLADNOU zkušenost s provozem Hektora v DCC s výrobcem doporučeným dekodérem Tams LD-G-31. Kladnou myslím v tom smyslu, že máte Hektora s tímto dekodérem DOMA a funguje, to znamená, že:
1) Jezdí plynule bez škubání a záseků
2) Funkce osvětlení F0, F1, F2 a F3 jsou korektní dle manuálu výrobce.
Opravdu mně zajímá pouze vaše osobní zkušenost, ne dohady nebo zkopírovaná německá fóra, kde teď řeší to samé ...
Díky moc předem :)


Vyzkoušel jsem Tams LD-G-31 v Hektorovi i v BR 189. Jízda v obou bez problémů, plynulá . V továrním nastavení F0 vypína a zapíná oboje světla současně, F1 a F2 vypínají bílá resp. červená světla samostatně, F3 posun. Není to zcela dokonalé, pokud svítí např. jen bílá světla tak při změně směru jízdy se na stejné straně rozsvítí červená :oops: Při nastavení CV57 na 1 se ovládání světel "zblázní" chová se různě při jízdě vpřed a vzad. Přitom má jít dle manuálu o spec funkci dekodéru pro Tillig BR189 pro samostané ovládání dálkového světla. Podívné chování světel se začne podobat DSX51-P12 kde ale nepomáhají ani nastavení z německého webu. Kde asi udělalali soudruzi z NDR chybu? :) U Tams naštěstí stačí nechat CV57 na nule.
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Příspěvekod seven » úte 16 úno, 2010 2:58 pm

Doporučené nastavení dekodéru Tams LD-G-31 pro BR 107 / V 75 / T 435 dle firmy Tillig:
CV 29: 15
CV 57: 0
Funkce:
Světlo zapnout: není aktivována funkce – změna světel bílá/červená dle směru jízdy
F 1 aktivováno – světlo vzad při zpětném chodu bez červené
F 2 aktivováno – světlo vpřed bez zpětné červené
F 1 a F 2 aktivováno – světlo při posunu (vpřed i vzad bílé světlo bez ohledu na směr jízdy)

Světlo vypnout : není aktivována žádná funkce – světlo vypnuté
F 1 a F 2 aktivováno – světlo při posunu (vpředu i vzadu bílé bez ohledu na směr jízdy)
Naposledy upravil seven dne stř 17 úno, 2010 8:02 pm, celkově upraveno 1
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

doporučené nastavení

Příspěvekod jamik22 » úte 16 úno, 2010 9:57 pm

Mohu se zeptat, tobě to opravdu tak funguje? U mne se při F0 ON automaticky přepínají světla dle směru jízdy a F1 nebo F2 ON dle směru jízdy vypíná červená světla. To jediný rozumný mod, všechny ostatní kombinace se chovají bláznivě. Např F0 ON, F1 ON, F2 ON způsobí že svítí dvě spodní bílá světla, bohužel křížem, jedno vpředu a jedno vzadu.Může být, že se mělo vypnou dálkové světlo, ale vloudila se chyba na tišťáku.Je to vyzkoušeno na dvou loko a dvou dekodérech i při uváděném CV29 15. CV29 je obecné nastavení a nemá žádnou spojitost se světly, nastavuje provoz analog/dgitál, počet stupnů řízení, RailCo ano/ne a vpřed/vzad na sladění s ovladačem. Na první pohled to vypadá tragicky, ale drobný pokrok v mezích zákonu oproti klasickému 6 pinu dekoderu to je, lze vypínat nezávisle červená světla.Navíc Tams je levnější, neumí sice fci ABC, ale má slušné vybavení na ovládání digitálních spřáhel včetně bohatě parametrizovaného cuknutí z klidového stavu při vlastním rozpojení. Zase bude s čím experimentovat. Nemá někdo zkušenosti s rakouskými digi spřáhly v TT?
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: doporučené nastavení

Příspěvekod Myšpulín » stř 17 úno, 2010 6:18 am

jamik22 píše:...svítí dvě spodní bílá světla, bohužel křížem, jedno vpředu a jedno vzadu. ...

Že by návěst označující loko v režimu posunu (pokud svítí diagonálně)? Nyní se snad již nepoužívá, ale takto svítily loko určitě v III. epoše. Znalci jistě doplní a upřesní.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod JBr » stř 17 úno, 2010 8:07 am

Diagonalni bila je navest obsazeneho stojiciho HV.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Jacek » stř 17 úno, 2010 9:43 am

JBr píše:Diagonalni bila je navest obsazeneho stojiciho HV.

Upřesnil bych, teď nemám D1 po ruce, ale:
do roku 1997
1 jedno poziční světlo na obou čelech (diagonálně) a jen v noci - návěst Hnací vozidlo při posunu

2 od roku 1997 je toto ve dne i v noci návěst Obsazené hnací vozidlo a pokud svítí všechny 4 pozičky, je to Hnací vozidlo při posunu.

Takže jestli to svítí podle bodu 1, je to správně
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod seven » stř 17 úno, 2010 8:00 pm

[quote="seven"]Doporučené nastavení dekodéru Tams LD-G-31 pro BR 107 / V 75 / T 435 dle firmy Tillig:......

[quote="jamik22"]Mohu se zeptat, tobě to opravdu tak funguje?........

Uvedené nastavení je výňatek z emailu od f.Tillig a osobně jsem to nezkoušel.
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod jkr » čtv 25 úno, 2010 5:03 pm

Mám za sebou zkušenost s instalací dekodéru ZIMO MX620 do Hektora, tak se podělím s „zážitkem“, třeba to někomu pomůže.
Zapojení mám podle manuálu k LD-G-31 (ze stránek TAMS). Na první pohled jsou oproti standardu PluX8/PluX16 prohozeny výstupy F0f, F0r s AUX1, AUX2, ale možná je to povolená variana.

Bez dalších nastavení svítí světla tak jak píše „seven“, akorát jízda „bez červených světel“ je nepohodlná, protože změna směru jízdy vyžaduje přepnutí F1 a F2, jinak to svítí zmateně. Aktivací závislosti výstupů AUX1 a AUX2 na směru jízdy to řešit nejde protože se připravíme o „osvětlení při posunu“. Řešením je nastavit CV61=98 a využít „speciální přiřazení funkcí ZIMO“, tedy namapovat funkce s ohledem na směr jízdy.

Po přemapování jsem dosáhl následujícího:
F0 = bílá a červená světla podle směru jízdy (klasika)
F1 (nezáleží na stavu F0) = jen bílá světla, přepínaná dle směru jízdy
F2 (nezáleží na stavu F0 a F1) = osvětlení při posunu

Takže funguje to, s výsledkem jsem spokojen, ale instalace není nejjednodužší.
jkr
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 25 úno, 2010 4:28 pm
Bydliště: Praha

Re: Hektor DCC

Příspěvekod Jacek » čtv 25 bře, 2010 6:34 pm

jamik22 píše:Ahoj, rád bych se zeptal, jestli je tu někdo, kdo má opravdu OSOBNÍ KLADNOU zkušenost s provozem Hektora v DCC s výrobcem doporučeným dekodérem Tams LD-G-31. Kladnou myslím v tom smyslu, že máte Hektora s tímto dekodérem DOMA a funguje, to znamená, že:
1) Jezdí plynule bez škubání a záseků
2) Funkce osvětlení F0, F1, F2 a F3 jsou korektní dle manuálu výrobce.
Opravdu mně zajímá pouze vaše osobní zkušenost, ne dohady nebo zkopírovaná německá fóra, kde teď řeší to samé ...
Díky moc předem :)


Tak už taky vlastním hektora i s dekodérem Tams. Všechno asi funguje jak má, ale lokomotiva při sebemenším výpadku proudu zastaví a rozjíždí se znovu. Světla přitom kolikrát ani neprobliknou. Navíc, než se dekodér "vzpamatuje", trvá to i sekundu a světla celou dobu svítí, to jsem u žádného jiného dekodéru neviděl. Částečně pomůže výměna bandážovaných dvojkolí za normální (z V100, atd.)
Je-li to prostě vlastnost tohoto dekodéru, tak je pěkně nešikový. U jiné lokomotivy s pojezdem z V100 jsem použil dekodér Kuehn, který údajně při menších výpadcích proudu neztratí informace a opravdu je to nesrovnatelné :(
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod Pája » ned 16 kvě, 2010 9:23 pm

Tak první info,dekodér ZIMO MX630P je namontován (pasuje) a po prvním tápání funguje zatím takto :
A)špatně
F1 = komplet světla (dle směru) - lokomotivní vlak
F0 = světla bez červených koncových (dle směru) - vlak s vozy

B)ještě hůř
F0 = posun (dle směru)
F1+F2 = komplet světla (dle směru) - lokomotivní vlak

-problémy jsou zřejmě kvůli tomu,že TILLIG aby si ušetřil dvouřadý konektor na Analog.propojce,zapojil světla místo na FA0 a,b (pin 7,13) na AUX1,2 (pin 16,18) a kvůli tomu udělal to,že jednotlivé funkce se na jednotlivých funkčních výstupech nezapínají,ale vzájemnou kombinací odepínají určité větve světelných okruhů.Vysledovat vzájemné kombinace je na dlouhou dovolenou.No chlapci ze Sebnicu předvedli,že obcházet normy se asi nemá,nebo to já a několik lidí v okolí nepochopilo.
Jinak jízdní vlastnosti super.
Naposledy upravil Pája dne stř 26 kvě, 2010 6:47 pm, celkově upraveno 2
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod jkr » čtv 20 kvě, 2010 3:13 pm

Mohu se zeptat, ten dekodér MX630P pasuje do TT Hektora tak, že není potřeba žádná redukce, nic připilovat a karoserie jde nasadit?

Pokud je tomu tak, tak by to mohlo být použitelné řešení, protože po předchozích zkušenostech s instalací MX620 (připájený 12pin konektor na drátky) si myslím, že by něměl být problém přemapovat funkční výstupy, tak aby to svítilo jak má.
jkr
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 25 úno, 2010 4:28 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pája » čtv 20 kvě, 2010 8:07 pm

Jasně že můžeš,nic jsem mechanicky neupravoval,vše pasuje tip-ťop - asi se dotýká na jedné straně kastle zevnitř,ale je plastová (nehrozí zkrat) a dotýká se jen zlehka,tak že nevadí.
Já až se vrátím ze setkání ZABABOVA v Rokytnici (Hektor s MX630P tam jezdí), prubnu dle tebe tu CV61 a laborovat s 98.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod myrha » stř 26 kvě, 2010 1:32 am

Zdravím všecky diskutující :)
Koupil jsem taky v zimě Hektora a poslední době jsem se věnoval jeho úpravám, tak abych mohl model provozovat. Protože jsem ho otevřel a když už jsem ho měl otevřený nedalo mi to, časem si totiž chci upravit světla do analogu podle sebe a proto jsem se začal zajímat o zapojení. Zvědavost byla veliká, zvlášť když průběžně sleduji tuto diskusi :roll:
Přiznám se, že jsem zatím neměl tu čest se složitější elektronikou v lokomotivě, ale po úmorných hodinách jsem snad dal dokupy schéma zapojení. Zapojení je na níže uvedeném odkazu, velmi doufám, že je v pořádku, bohužel při studiu takového plošňáku se chyba vyrobí snadno. Kdyžby někdo našel chybu budu jen rád za opravu. A hlavně budu rád pokud to někomu pomůže..

http://www.zeleznice-elektronika.ic.cz/elektricke_zapojeni_hektor_Tillig.jpg

Trošku k tomu schématu, 12-pinový konektor jsem nikde nenašel značený, proto jsem použil značení (1,6) odvozené z analogové propojky a točím dokola jako u švábů. D1, D2 jsou polarizované transily (principielně je to asi podobné zenerce), důvod jejich použití je asi v tom, že při zapojení může snadno dojít k "přebití" kladného napětí záporným z pinu X1-11 a klasická dioda by zařvala, tato by to snad měla snést. Osobně bych ale na X1-11 pro jistotu nikdy záporný pól nepřiváděl. D3 je klasika transil asi na ořezání případných špiček odkudkoli. Číslování součástek by mělo odpovídat plošňáku, uvedl jsem i neosazené pozice a schéma analogové propojky. Vlevo jsou zřetelné prvky osvětlení kabiny, vpravo kapoty.

Ze schématu jsem se pokusil i dostat možné stavy nastavení světel, ty najdete v tabulce na příslušném odkazu. Jsou tam i v diskusi popsané kombinace (klasika sólo lokomotiva, pouze čelní světla i např. diagonální levé bílé světla), z toho usuzuju, že asi nejsem daleko od pravdy :) Nestihl jsem to ještě vyzkoušet - je to naprosto čerstvá novinka :) Kdyžtak mohu poskytnout i schémata v Eaglu s vyznačením napětí a toho co zrovna svítí pro všecky varianty, tak jsem hledal co zrovna funguje... Kombinace jsem snad vyčerpal všecky, vynechal jsem ty co neměly smysl a ty co přiváděly na X1-11 záporný pól jak jsem předeslal. Možná je ale ještě prostuduju, protože proč jinak by to na tom plošňáku bylo nevím. Můj celkový dojem je zvláštní, užitečnější funkce asi chybí a mohu pouze říct: "proč to dělat jednoduše..." :?

http://www.zeleznice-elektronika.ic.cz/varianty_zapojeni_T435_1_Tillig.xls

Na vysvětlenou k tabulce:
+/H kladné napětí nebo žádné (vysoká impedance - High Z)
- záporné napětí
0 LED nesvítí
1 LED svítí

Případné dotazy se pokusím zodpovědět a za podněty předem děkuji ;)
myrha
 
Příspěvky: 27
Registrován: úte 05 led, 2010 9:53 am
Bydliště: Frenštát p. R./Brno

Příspěvekod myrha » stř 26 kvě, 2010 8:44 am

Zdravím, tak dnes jsem to v rychlosti ještě proměřil a uložil jsem na výše uvedený odkaz aktualizovanou verzi tabulky, měl jsem tam chyby u varianty 5 a 8, které navíc rozlišují přítomnost kladného napětí (+) nebo nepřipojení (H) na vstupu X1-6 (označeno jako a, b)...
myrha
 
Příspěvky: 27
Registrován: úte 05 led, 2010 9:53 am
Bydliště: Frenštát p. R./Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků