Novinky v TT na rok 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod BaWiS » stř 11 črc, 2012 5:35 pm

http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... d-tt-22075
Eda1975 píše:Není to tak žhavá novinka, ale lid si ji žádá :lol: ..... čtyřosák dopravce AX Benet
...
Předlohu vozu jsem viděl za jízdy a nemohu posoudit, jestli popisy na modelu odpovídají skutečnosti. Jsou ale ostré, jízdní vlastnosti velmi dobré - co víc si přát? ...

Já vím, že vás tu zajímají barvy agrárníků a podvozky brejlovců, ale bude mi někdo schopen říct, jestli tenhle vagon má dobře popisky? Jde o to, že jsou polsky! (Ważne od, hamulec ręczny, podłoga metalowa, malowanie, prochem). Přijde mi to divné, protože poláci mají od nás či od Slováků půjčeno hafo vagónů, takže pochybuju, že my je máme půjčené od nich, což by pak vysvětlovalo ty popisky i když by to byl nestandardní kousek a divil bych se, že to byl záměr... :?
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 11 črc, 2012 9:09 pm

Hlavně je to Eas = otevřený vůz, čtyři nápravy, rychlost 100. Nic víc se nedozvíme. Takových jsou v evropě tisíce, desetitisíce... různých provedení, délek, počtů dveří, provedení stěn a čelnic... Potom tam jsou číselné indexy, které upřesňují. No a nakonec číslo. Pátá až sedmá číslice je rozhodující, neb určuje interval a z toho typ vozu. Takovéto vozy ČSD a dál nikdy nemělo.Soukromník si je prostě pronajal, zde v Polsku. Ono je potřeba uvádět i index za řadovým označením. Popis jest tedy, neznám polský pravopis, v pořádku.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod _lt_ » čtv 12 črc, 2012 7:06 am

BaWiS píše:http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/otevreny-vuz-eaos-ax-benet-cd-tt-22075
Eda1975 píše:Není to tak žhavá novinka, ale lid si ji žádá :lol: ..... čtyřosák dopravce AX Benet
...
Předlohu vozu jsem viděl za jízdy a nemohu posoudit, jestli popisy na modelu odpovídají skutečnosti. Jsou ale ostré, jízdní vlastnosti velmi dobré - co víc si přát? ...

Já vím, že vás tu zajímají barvy agrárníků a podvozky brejlovců, ale bude mi někdo schopen říct, jestli tenhle vagon má dobře popisky? Jde o to, že jsou polsky! (Ważne od, hamulec ręczny, podłoga metalowa, malowanie, prochem). Přijde mi to divné, protože poláci mají od nás či od Slováků půjčeno hafo vagónů, takže pochybuju, že my je máme půjčené od nich, což by pak vysvětlovalo ty popisky i když by to byl nestandardní kousek a divil bych se, že to byl záměr... :?


Nezajímají nás tu jen podvozky brejlovců atd. Doplním a utvrdím jen kolegu přede mnou, je to vůz Eaos, jezdící v německu a polsku. Hodně vozů jezdí i na slovensku a nakonec i několik let u nás (přesně snad od roku 2008), kdy byli tyto vozy najaty právě z polska hlavně pro nedostatek vozů k nakládce dřeva na šumavě po ničivém polomu (přesněji to nemá smysl popisovat). Tento nedostatek byl způsoben právě vámi zmiňovaným pronájmem spousty vozů Eas do polska. Váš údiv bude tedy namístě, protože dokonce z náhledu je vidět záměrné odlišení barevného odstínu u přeznačení vlastníka vozu (CZ-ČD). Tedy narozdíl od brejlovců, agrárníků a jiného je tento vůz dokonalost sama.
_lt_
 
Příspěvky: 175
Registrován: úte 19 čer, 2012 11:46 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod TTmili » čtv 12 črc, 2012 2:25 pm

Nevím sice kolik z vás bude zajímat československý lůžkáč co Tillig aktuálně vydal. Jelikož jsem na internetu nikde nenašel fotky tohohle vozu, rozhodl jsem se jej narychlo nafotit aby bylo vidět co je zač.
Moje zhodnocení modelu je asi takové. Vůz je velice dobře zpracovaný, Tillig si rozhodně dal záležet. Ale krom pěkného provedení obsahuje i chyby oproti předloze. Především vozu chybí dynama, přitom by je měl mít na každém podvozku. Další chyba vyplývá z použití kastle ruského vozu, a díky tomu vozu na jedné straně chybí jedno okno. Na druhé straně je toto okno pro změnu užší. Pochopitelně jsou na voze i špatné podvozky, ale faktem je že tyto se už k Goerlitzům V.a. alespoň blíží. Jinak nevím jestli tyhle vozy opravdu nebyli chvilku provozovány v režimu 51, pak by bylo všechno vpořádku, ale moje podklady mluví o tom že tyhle vozy byly v režimu 52 (s měnitelnými podvozky na různé rozchody). Ale to už je prkotina.

Celkově můžu říct, povedl se, myslím že spolu s lůžkáčem pro tenhle rok budou tvořit pěknou dvojku, když se k nim přidají ještě lehátkáče od Kuehna a Tilliga, bude to tuším bomba.

Fotky jsou tady: http://ttmili.rajce.idnes.cz/Tillig_-_WLABmv
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod olik » čtv 12 črc, 2012 7:31 pm

Uz jsou venku 1 a 1\2 tridu CSD od Tilliga,vozy jsou super,vse je z depo Brno takze souprava k pohledani....Akorat vnitrek je v barve plastu,jinak okna sedi,barva strechy je u vsech stejna.a tak musim rict pekne. no ted pockame rok na Kuehna a muzeme to porovnat....
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod TTmili » čtv 12 črc, 2012 7:43 pm

Zajímavý, odkud je máš? Mě ještě nepřišla ani faktura a když jsem se ptal tak mi bylo řečeno že budou až na podzim.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod olik » čtv 12 črc, 2012 8:18 pm

Tak treba v Sebnitz uz je maji skladem,a ja nakupuji u modellbahnweld24 tak koukni ...
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod BaWiS » čtv 12 črc, 2012 8:25 pm

A já je dnes viděl v Hobby-shopu v Ově...
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod MOL » ned 15 črc, 2012 1:21 am

Na tt-board.de se objevily spekulace, že 1000 od Herpy mají přijít co nevidět na trh...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Scoot » úte 17 črc, 2012 12:23 pm

Hurá nová Škoda 1000MB je tututu TT :D
http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/
Scoot
 
Příspěvky: 177
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod radekkrupka » stř 18 črc, 2012 4:47 am

Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod carodej » sob 21 črc, 2012 5:33 am

Scoot píše:Hurá nová Škoda 1000MB je tututu TT :D
http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/
... :? ... to ty jsi objevil to ložisko zlata v českých krajích ?
... když kouknu na cenu, tak žádný duvod k jásání nevidím. Na to abych naplnil jeden přepravní vagon bych potřeboval tak minimálně 130 Euro ... :? :? :?
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Donatelli » sob 21 črc, 2012 7:16 am

Pokud myslíš na přepravní vagon od Tilliga, tak opět můžeš být v klidu. Jestliže Volhy jsou moc velké ( pravděpodobně měřítko 1:100 ) tak Škodovky jsou moc malé. Na horním patře Ti budou propadávat jednou stranou do té mezery.... Ale třeba se na potřetí Herpa trefí, nebo Tillig předělá vůz. Kde je chyba netuším jestli u Herpy nebo u Tilliga, ale Škůdka je z tohohle pohledu nevyužitelná...
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Jirka1 » sob 21 črc, 2012 8:17 am

Donatelli píše:Jestliže Volhy jsou moc velké ( pravděpodobně měřítko 1:100 )...
Jestliže? Nikoli...
Chlapi neblbněte, nevím kdo s takovou hloupostí zase přišel.
Volha 21 v TT (od Herpy) velikostně skutečně odovídá měřítku 1:120!
Rozměry skutečného vozidla byly 4830 x 1800 x 1620 mm, což by bylo v TT 40,25 x 15 x 13,5 mm. A to odpovídá těm modelům, které doma mám.
Akorát mě napadlo, jestli se někdo nespletl a nekoupil si místo TT model v H0? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Donatelli » sob 21 črc, 2012 12:39 pm

Nevím, možná že jsem kdysi tedy koupil aušus. Neb ty Volhy se prodávaly taky v setu s vozem na auta Tillig.Obojí v kooperaci Tillig/Herpa. Pokud tedy jsou v měřítku, zajímalo by mě jak je tedy nakládáte na onen vůz. Při normálním použití ( tedy zacvaknutí patra ) se tam jaksi nevejdou. Jedinou možnou variantou tedy je, že se to vrchní patro jenom volně vloží na ty zacvakávací výstupky. Ovšem je zajímavé, že kamiony od Herpy se stejně podobně nevejdou na RoLu od Lorenze. Takže tedy dva výrobci žel. vozidel se jaksi " netrefili" ? Zde jsem ochotný připustit, že se v minulosti Volhy nepřevážely na těchto vozech. Ale jaké tedy je vysvětlení, že se jaksi rozchod Škodovek nevejde na rozchod horního patra u tohoto vozu ? Předpokládám, že když se ten vůz vyráběl i v barvách ČSD ( asi podle nějaké reálné předlohy ), že se na něm ty Škůdky vozily....
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků