Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka


Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Jan+Bjoern » sob 14 říj, 2023 11:21 am

Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Ivan » sob 14 říj, 2023 12:37 pm

Diky za ohlasy ke Stettinu . Nějak jsem předtím přehlédl pokračování článku. Takže analog digitalizovaného jde, ale jen NEM651 a zřejmě to nebude moc svítit.
No,času na přemýšlení je dost, ale je to raketa…
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1715
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Trainmaniak » sob 14 říj, 2023 4:19 pm

Svítí to normálně, ale všechno najednou. :D
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1469
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Jan+Bjoern » čtv 19 říj, 2023 9:00 pm

Tohle mozna patri do vlakna 2024, ale zkusim se zeptat tady: vi nekdo neco blizsiho o masince, ktera se objevila na prospektu Clubmodelu 2024 (Tillig)? Vypada to jako BR42, ale v modre barve a s hvezdickou? Jo, kdyby ji udelali zelenou/cervenou/cernou jako radu 16 BDZ, to ano, ale ta modra se mi nejak nezda...
masinka z Clubmodelu 2024.jpg
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod hank » čtv 19 říj, 2023 11:54 pm

Jan & Björn - lokomotivní kolony: Už v létě 1945 sovětská okupační správa v Německu zjistila, že odvoz válečné kořisti, reparačního zboží a demobilizovaných vojáků ze sovětské zóny bude nutno zorganizovat zvláštní formou. Širokorozchodná trať sice vedla z běloruského Brestu přes celé Polsko až do Berlína, ale ta svou kapacitou sovětským požadavkům nestačila a tak bylo rozhodnuto vozit požadovaný materiál do SSSR i "normálními" nákladními vlaky. Jednotlivým ředitelstvím DR bylo nařízeno opravit/zprovoznit přes 900 lokomotiv DR především vhodných pro nákladní vlaky, tj. řad 52, 55, 56, 57, 42, 43 aj., ale byly v tom výčtu dokonce např. i některé 01 a jiné řady, a dále do Německa stažených trofejních strojů z území Polska, ČSR, Maďarska a Rumunska. Nejvíc bylo pochopitelně dvaapadesátek. Tyto lokomotivy byly rozděleny do skupin po několika desítkách ks označených podle sovětských zvyklostí jako lokomotivní kolony. Ke každé koloně bylo přiděleno odpovídající množství lokomotivního a vlakového personálu - v průměru 25 - 30 mužů na 1 lokomotivu - a ubytovacích vozů pro něj. (Jiné prameny uvádějí 10 - 15 mužů na 1 lokomotivu.) Personál byl organizován do brigád, jejichž počet cca odpovídal počtu lokomotiv, zřejmě s určitou personální rezervou. Jedna cesta kolonové lokomotivy s takovým vlakem z německého území na novou polsko-sovětskou státní hranici a zpět trvala ve zmatcích léta a podzimu 1945 zpočátku až 5 týdnů, po ustálení poměrů trval průjezd přes polské území zhruba týden. Lokomotivám bylo ponecháno původní označení DR, na budkách měly napsaná čísla kolon a označení ředitelství DR, pod která spadaly a která za jejich organizaci odpovídala, a také sovětský trofejní znak a na dýmničních dveřích obligátní pěticípou rudou hvězdu. Tím modrým nátěrem si nejsem jistý, ale vyloučit ho nelze; některé sovětské lokomotivy v té době modré byly. (Spekuluju: Zřejmě mělo svůj význam, aby byly kolonové lokomotivy i zdálky rozeznatelné na první pohled.) Co je jisté, to byl bílý nátěr obručí lokomotivních kol podle sovětských zvyklostí. Přepravy v kolonách skončily na přelomu let 1954/55. Značná část kolonových lokomotiv po ukončení těchto přeprav skončila jako trofejní v SSSR, což se týkalo především řady 52, tj. TЭ SŽD.

Více viz např. tady: https://eisenbahnfreunde-ffo.de/Kolonne.htm. Trasy kolonových vlaků přes Polsko: https://eisenbahnfreunde-ffo.de/Kolonne-jpg.htm. K tématu vyšla i tato kniha: https://bahnbuch.de/kolonne-die-deutsch ... owjetunion.

Edit: Dodatečně jsem zjistil, že průměrný denní běh kolonové lokomotivy byl 175 km. Na to, že šlo - dnešními pojmy řečeno - o průběžné nákladní vlaky, nic moc. Z toho si asi dokážete sami udělat představu o poměrech, které tehdy na dotčených železnicích vládly, ale taky o tom, proč byla taková téměř vojenská organizace nutná; bez ní by se byla doprava zřejmě úplně rozložila. Otevřeně řečeno, sloužit za takových podmínek by se mi asi zrovna dvakrát nechtělo, ale Němcům jako příslušníkům ve válce poraženého národa nic moc jiného nezbývalo... :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Jan+Bjoern » sob 21 říj, 2023 1:41 pm

Dekuji.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Trainmaniak » úte 24 říj, 2023 5:08 am

Zdravím. Na http://www.trainmania.info/zapisky2023. ... lticar-m25 je článek o "Multikáře" M25 v TT od Auhagenu.

P1760719.JPG
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1469
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod mvck » stř 25 říj, 2023 5:32 pm

Tak už je to černé na bílém:

Vážený zákazníku,

jak již možná víte, firma Kuehn ukončila výrobu modelů a předala jejich výrobu firmě ROCO. Modely, který jste si u nás objednal, proto již firma Kuehn nedodá a proto musíme Vaši objednávku bohužel zrušit.

(email jednoho z předních českých eshopů)
mvck
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 02 zář, 2017 7:21 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod durik6 » stř 25 říj, 2023 6:57 pm

Elriwa pravdepodobne prevzala Kuehn-ove skladové zásoby a snaží sa to rozpredať (v akcií a výpredaji) (ináč majú v akcií Kalugu Piko ČSD za 90€)
https://www.elriwa.de/blog/kuehn-informationen-tt-n-sortiment (info z 23.10.2023)

Zároveň uvádzajú info k jednotlivým položkám a okrem iného aj to, že nasledovné položky "odpadajú bez náhrady (možno ich Roco v budúcnosti ohlási/vyrobí, ale aktuálne budú predobjednávky odrieknuté)"
Kühn 32320 - E-Lok BR185, MRCE, Ep.V
Kühn 32826 - E-Lok BR 180 'Knödelpresse', DR, Ep.V
Kühn 32922 - E-Lok Rh 371 'Najbrt 2', CD, Ep.V
Kühn 33360 - Diesellok Rh 753 'Brille', CD, Ep.V
Kühn 33362 - Diesellok Rh 750 'Brille', Viamont, Ep.V
Kühn 33364 - Diesellok Rh 750 'Brille', CD-Cargo, Ep.V
Kühn 33380 - Diesellok T478 3001, CSD, Ep.IV, grün-hellgrau
Kühn 33410 - Diesellok T478.1 'Bardotka', CSD, Ep.IV
Kühn 33412 - Diesellok Rh749 (ex T478.1) 'Bardotka', CD, Ep.V
Kühn 33418 - Diesellok Rh 751 'Bardotka', CD, Ep.IV
Kühn 33420 - Diesellok Rh 749 'Bardotka', AZD-PRAHA, Ep.V
Kühn 33422 - Diesellok Rh 749 'Bardotka', CD, Ep.V
Kühn 33710 - Triebwagen 810, CD, Ep.V, Najbrt-Lackierung
Kühn 33712 - Triebwagen 810, CD, Ep.V
Kühn 33760 - Beiwagen für Rh 810, CD, Ep.V, Najbrt-Lackierung
Kühn 33762 - Beiwagen für Rh 810, CD, Ep.V

Takže očakávam storno aj na DS model limitky...
durik6
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř 15 črc, 2020 9:49 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Ivan » čtv 26 říj, 2023 8:51 am

Ptal jsem se DS, je prý téměř jisté, že limitky M152 nebudou. Třeba se ještě nějak domluví, ale moc šancí tomu nedávám.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1715
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Adam96 » pon 30 říj, 2023 9:15 am

Viděli jste už někdo vůz ČD Btx od MTB z aktuální série? Zajímala by mne aktuální kvalita provedení zda má stejné či jiné odstíny barev.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 500
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod radula63 » pon 30 říj, 2023 11:20 am

Adam Buchal píše:Viděli jste už někdo vůz ČD Btx od MTB z aktuální série? Zajímala by mne aktuální kvalita provedení zda má stejné či jiné odstíny barev.

Barvy i tisk jsou stejné.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1316
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod mvck » pát 03 lis, 2023 6:23 am

MTB posunulo svůj styl výrobků "dodělej si doma" na novou úroveň, když dodává přípojné vozy bez nárazníků. :lol:
Foto: eshop DS Model.
Přílohy
Screenshot_20231103_071620_Samsung Internet.jpg
mvck
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 02 zář, 2017 7:21 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

Příspěvekod Trainmaniak » pát 03 lis, 2023 6:44 am

Třeba jsou přibalené. Aspoň si je uživatel může namontovat rovně. Igra to tak dělá taky. :D
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1469
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků