vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » pon 20 čer, 2011 5:44 pm

chameleon píše:ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti, jak hodně jsou ohýbatelné TT Tilligovské flexi výhybky EW2 ? Přemýšlím, že bych s nimi nahradil IBW. Když si EW2 v ruce ohnu do tvaru IBW, tak to lze, ale nevím, jestli budou stále průjezdné a lepší než IBW. Jaké máte s ohýbáním EW2 zkušenosti?
dík j.


Zkušenost mám a mohu potvrdit že to funguje vpodstatě bezproblémově, a to jak za použití EW2 či EW3, použití EW3 mě příjde elegantnější. Průjezdnost je rozhodně lepší především z hlediska absence plastové srdcovky a pak také z důvodu že jazyky jsou z jednoho kusu, po elektrické stránce je to lepší řešení, ale je potřeba měnit napájení srdcovky.

Z hlediska funkčnosti je dobré ohnout jazyky spíše trochu víc, aby nebyly úplně uprostřed vyhybky ale spíše dovnitř, ono totiž pro přestavník je lehčí ohlý prut narovnávat, než ho ještě víc ohýbat. Doporučuji jako přestavnbík použít servo, to nemá s přestavením takovéto vyhybky žádný problém.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pon 20 čer, 2011 5:46 pm

airwar píše:
chameleon píše:ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti, jak hodně jsou ohýbatelné TT Tilligovské flexi výhybky EW2 ? Přemýšlím, že bych s nimi nahradil IBW. Když si EW2 v ruce ohnu do tvaru IBW, tak to lze, ale nevím, jestli budou stále průjezdné a lepší než IBW. Jaké máte s ohýbáním EW2 zkušenosti?
dík j.


Zkušenost mám a mohu potvrdit že to funguje vpodstatě bezproblémově, a to jak za použití EW2 či EW3, použití EW3 mě příjde elegantnější. Průjezdnost je rozhodně lepší především z hlediska absence plastové srdcovky a pak také z důvodu že jazyky jsou z jednoho kusu, po elektrické stránce je to lepší řešení, ale je potřeba měnit napájení srdcovky.

Z hlediska funkčnosti je dobré ohnout jazyky spíše trochu víc, aby nebyly úplně uprostřed vyhybky ale spíše dovnitř, ono totiž pro přestavník je lehčí ohlý prut narovnávat, než ho ještě víc ohýbat. Doporučuji jako přestavnbík použít servo, to nemá s přestavením takovéto vyhybky žádný problém.


Mluvíš fakt o EW2 v modelové velikosti TT/1:120 :?: Pro mě to je novinka.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jakubklouda » pon 20 čer, 2011 6:22 pm

milan ferdián píše:
Mluvíš fakt o EW2 v modelové velikosti TT/1:120 :?: Pro mě to je novinka.


jj... Stavebnicove EW2 a EW3 si ohnes skoro do libovolne vyhybky, prava, leva, symetricka, obloukova...
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » pon 20 čer, 2011 7:11 pm

milan ferdián píše:
airwar píše:
Mluvíš fakt o EW2 v modelové velikosti TT/1:120 :?: Pro mě to je novinka.


EW2 a EW3 od tilliga jsou flexi vyhybky, první o úhlu odbočení 15 stupňů a délce 166 mm, druhá o úhlu 12 stupňů a délce 207, pokud ji pořídíš jako flexi jdou bezproblémově postavit jako obloukové a EW2 jde určitě postavit i tak že vnitřní oblouk má rádius R310, stavěl jsem dvě pro kamaráda a obě fungují bezproblémově ať už jde o přestavování, tak i pokud jde o sjízdnost, zvládnou ji jak dlouhé páry a rychlíkače, tak i rosnička. EW3 ale jeko oblouková vyhybky vypadá elegantněji a z hlediska rádiusů je vhodnějsí, pro člověka co bojuje s nedostatkem místa je ale volba EW2 logičtější.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod chameleon » pon 20 čer, 2011 8:44 pm

airwar píše:
chameleon píše:


Zkušenost mám a mohu potvrdit že to funguje vpodstatě bezproblémově, a to jak za použití EW2 či EW3, použití EW3 mě příjde elegantnější.

Tak to je vyborna zprava, diky!
Chci se vyhnout EW1 i IBW. Filigran obloukove nenabizi, cekani na Kuena na dlouho, vyroba vlastnimi silami nerealna a jelikoz EW2 mam nakoupene hotove a ohnout jdou, tak me to moc potesilo, ze budou i prujezdne :-))
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » pon 20 čer, 2011 9:07 pm

chameleon píše:
airwar píše:
chameleon píše:


Zkušenost mám a mohu potvrdit že to funguje vpodstatě bezproblémově, a to jak za použití EW2 či EW3, použití EW3 mě příjde elegantnější.

Tak to je vyborna zprava, diky!
Chci se vyhnout EW1 i IBW. Filigran obloukove nenabizi, cekani na Kuena na dlouho, vyroba vlastnimi silami nerealna a jelikoz EW2 mam nakoupene hotove a ohnout jdou, tak me to moc potesilo, ze budou i prujezdne :-))


Tady pozor, stavebnici EW2 můžeš postavit jako obloukovou, ale už postavenou vyhybku nemůžeš ohýbáním přetvarovávat, je potřeba ji mít postavenou v té podobě jak ji použiješ na panelu.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod mpinta » pon 20 čer, 2011 9:52 pm

Potvrzuji. Zrovna teď jsem pár obloukových dělal (nejlépe do šablony, horkovzdušnou pistolí) a že bych kupoval něco jiného, vůbec neuvažuju. Jezdí to po nich zcela bez problémů... Nějaké info i tady, další detaily možné, kontakty na stránkách.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod cernos » úte 21 čer, 2011 8:16 am

Mohu potvrdit. Zatím jsem všechny (6ks) výhybky (EW2 a IBW) stavěl z flexi výhybek od Tilliga podle LokoPina a zatím si na ně nemůžu stěžovat.
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod George V. » pát 20 led, 2012 10:31 am

Ahoj,

neexistuje nějaký fígl, jak z pravého přestavníku Tillig (83531) udělat levý (83532)?

Předem dík za rady.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Radek(T) » pát 09 bře, 2012 6:49 am

Vyzkoušel už někdo tu novou trojcestnou výhybku ? „Přejezdové“ vlastnosti, možnosti napájení srdcovky atd …
TT digitál, doba mého dětství (končící parní trakce) + 2. svět.válka 1:35
Uživatelský avatar
Radek(T)
 
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 05 čer, 2008 8:57 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jamik22 » pát 09 bře, 2012 12:04 pm

U trojcestné vyhybky mají kovové srdcovky vytažen kontakt pro přepínání obdobně jako např. EW2. Vnitřní výjezdové koleje za srdcovkou jsou izolované od srdcovky i vzájemně od sebe. Jsou spodem pod vyhybkou natvrdo spojeny s odpovídající krajní kolejí, jsou tedy trvale napájeny. Jazyky jsou uloženy v plastovém pouzdru a nemají tendenci se "vaklat" jako u EW1. Na jízdní testy se teprve chystám
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 09 bře, 2012 12:37 pm

a u nášich drah se používají trojcestné vyhybky?
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod j p » pát 09 bře, 2012 1:34 pm

Tkadlec Jaroslav píše:a u nášich drah se používají trojcestné vyhybky?


Mozna by bylo rychlejsi zeptat se nejdrive strycka Googla? Ten nabizi m.j. http://www.pavelgre.estranky.cz/fotoalb ... 5.jpg.html
Dekuji touto cestou Pavlovi za krasnou fotku trojcestne vyhybky.

Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod rendo » pát 09 bře, 2012 1:58 pm

jamik22 píše:U trojcestné vyhybky mají kovové srdcovky vytažen kontakt pro přepínání obdobně jako např. EW2. Vnitřní výjezdové koleje za srdcovkou jsou izolované od srdcovky i vzájemně od sebe. Jsou spodem pod vyhybkou natvrdo spojeny s odpovídající krajní kolejí, jsou tedy trvale napájeny. Jazyky jsou uloženy v plastovém pouzdru a nemají tendenci se "vaklat" jako u EW1. Na jízdní testy se teprve chystám

tak potom daj vediet ako si dopadol testovanim :wink:
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod 2111 » pát 09 bře, 2012 2:22 pm

Mám tušení,že bývala dokonce i v Lužné u Rakovnika.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků