TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 11 srp, 2014 7:35 am

no na fotce rozhodně nejsou loukoťová kola jde to vidět modře označeno to by už byli vidět ,ale snad budou na serových ..
Přílohy
966522.jpg
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 11 srp, 2014 8:30 am

radula63 píše:
j p píše:U oken v bocnicich jeden detail, nevim jestli se tu uz resil: ta polospousteci okna jsou obe na stejnem konci masiny. Pozor na to az budete kompletovat model :lol:

Prosím o důkaz. Nejlépe fotku lokomotivy s číslem .045 z obou stran. Prolézám internetem, ale spouštěcí okno je na bočnici vždy vpravo. Tj. úhlopříčně přes mašinu. Nikoliv u jednoho stanoviště. Děkuji.
141nakres.jpg


Po prolezeni fotek to vypada, ze mate pravdu, polospousteci okno je na bocnici vzdy vpravo.
Takze jedna bocnice ma zleva 3 cela okna + 1 polospousteci, druha bocnice ma dekl a uzke okno nad nim + 2 cela okna + 1 polospousteci.
Tady je fotka z druhe strany lokomotivy stejne serie:
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod hank » pon 11 srp, 2014 9:30 am

Ale pozor na to, to zadeklované okno původně na těchto lokomotivách nebylo, bylo specifické pro řadu E 469.2 (dnes 122) a na E 499.1 se dosazovalo dodatečně, bohužel nevím, kdy přesně a jestli na všechny, ale pokusím se to dohledat. (Ten dekl je tam kvůli snadnější montáži kompresoru.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6670
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm


Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 11 srp, 2014 9:39 am

jinak ta 141044 je již po tuning úpravě páč má i odlehčený pluh.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 11 srp, 2014 10:06 am

hank píše:Ale pozor na to, to zadeklované okno původně na těchto lokomotivách nebylo, bylo specifické pro řadu E 469.2 (dnes 122) a na E 499.1 se dosazovalo dodatečně, bohužel nevím, kdy přesně a jestli na všechny, ale pokusím se to dohledat. (Ten dekl je tam kvůli snadnější montáži kompresoru.)


V pripade volby predlohy na takhle kratke casove obdobi (3 roky) potom nezbyva nez mit veskerou dokumentaci z te doby.
Kdyby padla volba na delsi casove obdobi, tak bychom mohli rict, ze je ve stavu pred nebo po uprave, podle potreby.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » pon 11 srp, 2014 10:32 am

No zrovna .1045 nikdy (co jsem vpozoroval z fotek a osobního setkání s touhle lokomotivou) ten dekl neměla, takže tohle je vpořádku. Ale spíš mě zajímá jak to je s těmi loukoťovými koly, na fotce to opravdu vypadá, že jsou plná a nejen tady, ale i na K-reportu se tenhle dotaz (záměrně?) přehlíží.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod radula63 » pon 11 srp, 2014 11:45 am

Loukotová kola ne, stejně by přes masky nebyla vidět. Nemusíte se bat, ze sériový kus bude horší kvality. Na fotce je sériový kus, pouze se mu doplní stahovací okna, která byla opomenuta - viz. předchozí strana. Určitě budou spokojeni uživatelé co se týče jízdních vlastností. Oproti brejlovcum jezdí o něco rychleji - změna převodového poměru v převodovce.

P.s. Promiňte diaktriku - pisu mobilem.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod olik » pon 11 srp, 2014 12:22 pm

A kolik to bude stat :?:
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 11 srp, 2014 12:50 pm

TTmili píše:No zrovna .1045 nikdy (co jsem vpozoroval z fotek a osobního setkání s touhle lokomotivou) ten dekl neměla, takže tohle je vpořádku. Ale spíš mě zajímá jak to je s těmi loukoťovými koly, na fotce to opravdu vypadá, že jsou plná a nejen tady, ale i na K-reportu se tenhle dotaz (záměrně?) přehlíží.


Tak to je dobre, alespon neco.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 11 srp, 2014 1:06 pm

Avízovaná cena je okolo 3700,- +- je to moc nebo málo :?: :?: (jinak někde tady jsem již byl za svůj neg. pohled na cenu pranýřován 8) )
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Radek Strnad » pon 11 srp, 2014 1:15 pm

Mě tedy trošku nesedí to černé lemování oken. Na fotkách velkých mašin to není. Je fakt, že guma tam nějaká bude, ale co vidím na fotkách je lem stejné světlé barvy, jakou má mašina. Možná, že černé to bylo, když mašiny přišly za Škodovky a pak se to při dílnách už přefouklo, neb se nikomu nechtělo před nástřikem to lepit. Možná proto mi přijde, že boční skla jsou utopená, ale možná je to optický klam, protože čelní mi přijdou dobrá. Jinak je to pěkné - typická česká mašinka vhodná od nákladů, přes osobáky až po rychlíky a ještě protínající tři epochy - chytrá volba, neb elektrika je už sama o sobě větší podnikatelské riziko, než diesel. Hlavně pozor na "dětské" nemoci, jako u Barči či Brejlí. Pokud se toto podaří eliminovat, tak to bude OK. Cena 3.700,-....???? Když to porovnám s vynikajícím Bastardem, tak je to dost. Když to porovnám s párou 455.2, která bez úprav téměř nejezdí, tak to vychází lépe. Zase je to ryze český stroj, který se do Německa nikdy nepodíval a těžko tedy počítat s finanční pomocí koupěchtivých Němců.....Radši bych s distribucí chvíli počkal a vychytal nedostatky, než vyhodit na trh nedokonalý model a sklidit kritiku.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod pospa » pon 11 srp, 2014 1:30 pm

Tak to je argument jak noha " loukotová kola ne, stejne nejdou videt".Je to model, zmensenina skutečnosti, takže tak zásadní díl, jako jsou loukotová kola, by to mít mělo!
No a ještě odpovědět ohledně těch sběračů, jsou na půl z plastu?
pospa
 
Příspěvky: 73
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod hank » pon 11 srp, 2014 3:47 pm

Ještě k těm deklům v bočnici. Kompletní info nemám, ale zdá se, že některé dojezdily bez něj, zatímco jiné ho měly už v 80. letech. Nejstarší fotka E 499.1 s deklem, kterou jsem našel na netu, je E 499.1049 z r. 1981.

Přehled loko, které ho určitě měly - bez nároku na úplnost:
7, 9, 10, 13, 14, 19, 20, 21, 29, 31, 40, 43, 44, 46, 49, 51, 54, 59, 60
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6670
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod czhunter » pon 11 srp, 2014 6:04 pm

Já teda nevím, jak vypadá přesně ta lokomotiva, podle které je to děláno, ale když se podívám na první dvě fotky modelů, a pak na fotky všech ostatních reálných lokomotiv, tak nejhorší je úplně disproporční žlutý pruh na čele.

V reálu je rozhodně zelená na pruhem užší, než žlutý pruh. Na tom modelu je ale určitě žlutý pruh užší, než ta zelená nad ním. Zdánlivě detail, ale pak to celé hmotově vyznívá úplně jinak (model pak vypadá o dost vyšší a užší než předloha)
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků