Mot. vůz M 152 TT MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Tomas Lebeda » pon 21 čer, 2021 8:46 am

Mě teda pocitově přijde MTB hezčí než stavebnice z LPH.
Nechci tu vyvolat diskuzi o počítání nýtů.
Pro mě je důležitý celkový dojem. A podle toho prostě MTB vypadá jako M152.
Jsou ale i další důležité věci, které na modelu oceňuji a to zejména jízdní vlastnosti.
Ty jsou nesrovnatelně lepší než třeba muj druhý M152 postavený z LPH na pojezdu od p.Fialy.
Sběr proudu funguje dobře a kupodivu se tolik nezanáší špínou a prachem, na rozdíl třeba od pojezdu p.Fialy
Fotka M152 MTB a přípojného vozu ze stavby LPH (vůz není hotový chybí mu doplňky a obtisky, ale rozdílné tvarové řešení bočnic je z toho patrné)
Obrázek
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod jamik22 » pon 21 čer, 2021 1:38 pm

jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod patla » pon 21 čer, 2021 7:02 pm

Jen dotaz, je ta barevnost konkrétně M152.0044 správná ? Neměl by být celý spodek šedý? 0045 a 0046 jej totiž evidentně šedý měly a hvězda taky udělala úkrok stranou :D Tak bych se divil, že 0044 byla zmalovaná jinak.
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... e&id=18557
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... e&id=18556
patla
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 12 bře, 2019 1:57 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod vojtas » pon 21 čer, 2021 7:49 pm

Správný postřeh. Nátěr se šedým spodkem je výrobní nátěr první série vozů, druhá pak přišla o šedý rám a šedé byly pouze pluhy a "krovky", ještě později se pak změnila barva na černou, jako to má dnes 604. To co je na stroji z produkce MTB, ale není výrobní nátěr, ale něco, co by odpovídalo přelakování vozu někdy mezi výrobou a rokem 1983 a odpovídá to popisy i barevností poměrně přesně. Jestli takhle skutečná 044 jezdila se asi nedozvíme, já na svojí budu rám přestříkávat, ale to hlavně z důvodu překopání spodku vozu.

Na tebou poslané fotografii z roku 1979 už v tomhle nátěru vůz je (tou dobou ještě vesele běžela výroba nových vozů s černými pluhy a hvězdami pod tabulkou), je to ten za 0045, takže minimálně možné to je.
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod patla » pon 21 čer, 2021 10:12 pm

Pokud to tedy dobře chápu tak současný MTB model se dá zařadit tak do intervalu 1978 -1981 - po prvních velkých dílnách a před "oranžovým pruhováním" :wink:
patla
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 12 bře, 2019 1:57 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod vojtas » pon 21 čer, 2021 10:27 pm

přesně tak
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod vojtas » stř 23 čer, 2021 4:40 pm

Tak tedy jen rychlé postřehy ohledně modelu a fotografické porovnání s 3D tiskem přesně podle oměřených rozměrů skutečného vozu. Celá skříň je lehce vyšší, i když tvary celků více méně sedí, a to kupodivu včetně krabic světel, které hlavně díky velkým čočkám s nesmyslným orámováním černou barvou vypadají přerostle. Vyšší jsou jen minimálně, ale jsou lehce výš posazené, což celou nesrovnalost umocňuje. Velká škoda je naprosto smyšlený a odporný tvar pluhu a čelníku, proč se od MTB nikdy nedozvíme...
Obrázek
Celé je to značně umocněné vystouplými, přerostlými a směrem dolů chybně namontovanými nárazníky, naštěstí tenhle problém je snadno řešitelný, v přípravě mám sadu, jen se teď nestíhám na plno věnovat zkoušení a výrobě.

Bok
Čelo je víc vykloněné než by mělo být, je to minimální nesrovnalost, ale je nutné jí zmínit, další a o poznání větší problém je utopení pluhu skoro o milimetr pod vůz, což zase bude řešit lept. 810 z 3D tisku nahoře má čelník ustoupený o 0,35mm dozadu pro nalepení leptaného pluhu, a přesto je utopený méně, než na MTB modelu... Další problém, ne tak zásadní je ten hranatý obdelník okolo kliky dveří, autor očividně neviděl jedinnou fotografii skutečného vozu, celé to vypadá jako vymodelované podle typáku z brožury... Jsou vidět i padající nárazníky
Obrázek

Postřehy
Výborná povrchovka, i když je na voze bohužel vidět spousta míst s poškozením od broušení před lakováním, u MTB asi surfacer neznají. Vůz je vybraný z celé dodávky kusů od mtb...
Obrázek
Jízdní vlastnosti jsou výborné, naprosto skvělý je taky chod kinematiky, pojezd je skutečně perfektní, a myslím, že v tuhle chvíli má větší smysl sehnat za 3200 MTB(a že to jde) a upravit, než stavět vlastní vůz, i na pojezdu ALS. I provedení detailů spodku se mi moc líbí.

Ještě srovnání se stavebnicí LPH, hlavně kvůli pluhu
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Zlámalík » stř 23 čer, 2021 10:16 pm

Neboj, půjdou na dračku! :lol:
Jen poznámka: Já u svého kusu z LPH na pojezdu ALS zůstanu a hrdinně ho dokončím. Když už jsem takhle dělal Kocoura v době, kdy byly na trhu oba, tak počkám, až 810 vyšvihne i Kühn a pustím se do práce :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Marthin » čtv 24 čer, 2021 7:57 am

No nedá mi to.
Mám M152 postavený na ALS racing a ještě je před surfacerem. Hrany se budou začistovat až po nástřiku surfacerem, takhle se to špatně odhaduje...
Jinak jsou použity lepty z MM a zbytek je vlastní práce.
Přílohy
IMG_2438.JPG
IMG_2436.JPG
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod vojtas » čtv 24 čer, 2021 6:36 pm

Ještě taková ukázka jak moc pomohou vzhledu čela jen menší nárazníky. Tyhle jsou ze stavebnice LPH, ale v sadě budou správnější, kratší a se stupačkou. Velikost talířů je ale teď správná, a taky nárazníky nemíří pod úhlem 5-10° dolů, jako před úpravou.
Obrázek

A Druhá fotografie, která ukazuje tisk a model srovnaný podle výšky krabic světel. Snadná úprava, kdyby Báňa uvolnil albíny, by byla nalepit nad a pod čelní okno proužky z 0,25mm destičky a dobrousit a dotmelit. Poměrově by pak čelo bylo správně a mělo by dostatek místa na poprsnici i linku pod kšiltem. Vyšší výška skříně by se schovala. Výše umístěná poprsnice by pak byla tak o 0,15-0,2 mm moc vysoko proti boku vozu(od oka), ale troufnu si říct, že by to ničemu nevadilo.
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Ivan » pát 25 čer, 2021 10:53 am

Zlámalík píše:Neboj, půjdou na dračku! :lol:
Jen poznámka: Já u svého kusu z LPH na pojezdu ALS zůstanu a hrdinně ho dokončím. Když už jsem takhle dělal Kocoura v době, kdy byly na trhu oba, tak počkám, až 810 vyšvihne i Kühn a pustím se do práce :D


Jsme na tom úplně stejně :mrgreen:
Než se dostanu k dokončení, tak bude i kuehn a asi i ten tvůj. Taky zůstanu u LPH, jen ji trochu vylepším.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2061
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Pavel 152 » pát 25 čer, 2021 12:57 pm

Koupil jsem na eshopu, můj se moc nepovedl, zlomená část talíře nárazníku, nefunkční spřáhlo(bylo vzpříčené v otvoru pluhu. Stačilo zatlačit ať zaskočí, ale asi zůstalo zdeformované dlouho a drhlo ve spodní části. Bylo nutno pluh odšroubovat a kulisu trochu znásilnit. Na výhybkách proti jazykům vykolejuje na hrotu srdcovky. Co to je za profil kol?
Není dle NEM. Rozměr mezi koly nesedí a mezi okolky taky ne. Pomohlo nalisování disků k sobě o 0,3mm se strachem ve svěráčku. Pozor nelisujte osku jen disky, oska pak vyčuhuje z disků. Výborné jizdní vlastnosti ano, ale hlučnost velká, vibruje setrvačník. Tak kdo to lisuje a jak, že to nevyzkouší. Pracovnice nesmí asi reptat, že montují zmetky. Vždyť to na kolejišti duní. A u bardotky 004 to samé. Ještě maličkost, v odlitku stanoviště je výstupek pro vystředění plošného spoje světel, ale plošný spoj už drážku nemá(nač, když může být nakřivo, proč to brousit) Nač to pak konstruktér navrhl?
A k tomu osvětlení, komu svítí moc? Můj jede 30Km v hodině a ještě nesvítí. To patrně konstruktér navrhl motor na 12 V a do montáže dodali 6 V.
Mám na kontě spoustu LPH a obdivuji tuto konstrukci MTB vyhráli si s pohonem, hodně součástek i dost operací montáže, vše do sebe pasuje. I povrchovka je povedená. Snad jen zasklení se nemuselo lepit, spousta firem jde systémem klik klak. Čelní okna stačilo mikro zmenšit na výšku a ty krabice taky níže.
Jinak je to velice pěkný výrobek.
A VY v TÉ firmě MTB, vyřešte ty házející setrvačníky!! Na ty dvojkolí si vyřešte disky dle NEM nebo si vyrobte přípravek na dokonalé slisování dvojkolí. A taky tu drážku v plošňáčku světel.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod jamik22 » pát 25 čer, 2021 4:24 pm

paleta modelů na webu MTB se zvětšuje. Ohlášena verse ČD a MÁV
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod vojtas » ned 27 čer, 2021 10:26 pm

Tak takové velmi zklamané pokračování.
...Po otření otisků prstů z boku modelu lehce vlhkým hadříkem jsem otřel i stříbrnou z rámečků oken. MTB tedy opět nezklamalo. Na problém s širším rozchodem jsem bohužel narazil taky. Model jsem zkoušel na kolejivu s podložím tillig i na protiobloucích R310 do obloukových výhybek a podobně, kde nebyl žádný problém, ale v srdcovce výhybky TT filigran narazí nákolek do hrotu srdcovky. Nemám problém si kolečka přelisovat, ale to MTB skutčně nepočítá s tím, že by někdo jezdil na modelovém kolejivu?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » pon 28 čer, 2021 3:39 pm

vojtas píše:Tak takové velmi zklamané pokračování.
...Po otření otisků prstů z boku modelu lehce vlhkým hadříkem jsem otřel i stříbrnou z rámečků oken. MTB tedy opět nezklamalo. Na problém s širším rozchodem jsem bohužel narazil taky. Model jsem zkoušel na kolejivu s podložím tillig i na protiobloucích R310 do obloukových výhybek a podobně, kde nebyl žádný problém, ale v srdcovce výhybky TT filigran narazí nákolek do hrotu srdcovky. Nemám problém si kolečka přelisovat, ale to MTB skutčně nepočítá s tím, že by někdo jezdil na modelovém kolejivu?


Prave z toho duvodu byly vynalezeny normy - aby nebylo potreba model zkouset na 20 ruznych typech kolejiva. Tvurci norem jim venovali spoustu casu. Kdyz si nekdo mysli, ze normy jsou zbytecnost, ze on vi vsechno nejlepe, tak je to potom tezky.
Normy definuji rozchod koleji i rozchod kol vcetne toleranci.
Zkuste zmerit rozmer "K" u dvojkoli podle normy NEM 310. (od vnejsi strany okolku jednoho kola k vnitrni strane druheho kola)
Melo by to byt v rozmezi 10,8 - 11,0 mm podle platne normy, ktera je na strankach MOROP. Starsi vvydani normy uvadi pouze maximalni hodnotu K 11,0 mm. https://www.kolejiste.moraviamodel.cz/m ... li-a-kolej
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 173
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: brudr a 9 návštevníků