vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » pát 27 kvě, 2011 6:20 am

Lubomír píše:airwar: No, já myslím, že ani u tebe, Mirka nebo ostatních členů by nebyly k zahození... :)


Také to bude o penězích, ono je rozdíl koupit stavebnici EW3 za 180 kč nebo stavebnice této "echt" vyhybky za 800 kč :mrgreen: Když to vynásobím na všechny vyhybky co mám ve viditelné části kolejiště + modulovou stanici tak to vychází jen za vyhybky na nějakých 25 tisíc, ato už je na zvážení zda efekt co to přinese bude dostatečný argement pro tuto investici.

Každopádně o jednom dvou kouskách na testy bychv případě objednávky také uvažoval, plus nějakou kolej, ono když se stavba kolejiště rozloží na delší dobu tak by i tyto vyhybky byly stravitelné. Ta cena je pokud zohlední mou práci která by byla potřeba abych se s vlastním výrobkem vyhybky dostal na podobnou kvalitu víc než přijatelná. Jen budu letos kopovat ještě asi 3 ks lokomotiv + další drobnosti takže to zatím nehrotím.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod depo201 » pát 27 kvě, 2011 8:15 am

další možnost je samo domo, dle přípravků s použitím N-kových prutů atd.
za 800,- bych byl ochotný koupit opravdu pouze výhybky na malou staničku. Jsou to velké náklady, když si k tomu člověk připočte přestavník, spínací dekodér, popřípadě ještě zpětnou vazbu.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pát 27 kvě, 2011 8:40 am

depo201 píše:další možnost je samo domo, dle přípravků


Ti so dobře rozmysli..
1)Nejdříve se musíš rozhodnout který tvar použiješ
a_Xa,A6°
b_Xa7°
c_A7°
d_T6°(stupňové)
e_S49 a R65 (poměrová sjednocená soustava)
2)potřebuješ výkresovou dokumentaci výhybek
3)zpracována pro modelovou velikost TT/1:120
4)vytvořit jednoduchou výhybkovou soustavu
--zredukovat druhy výhybek na jednotný délkový rozměr dle vybraného tvaru--
--(jednotna žaba) výhybka jednoduchá ,nesouměrná,anglická a symetrická--
(obloukové výhybky se transformujou jen z výhybek štíhlých)
--hodnota 40mm / osy souběžných staničních kolejí--(reál 4750mm)
5)technologicé zázemí (zde záleží jakou cestu si zvolíš)
6)vytrvalost a chuť vše dotáhnout do zdárného konce
7)finance
8) praxe

Na webu zababova je článek o kompletaci jednoduchých výhybek..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » sob 28 kvě, 2011 5:07 pm

depo201 píše:další možnost je samo domo, dle přípravků s použitím N-kových prutů atd.
za 800,- bych byl ochotný koupit opravdu pouze výhybky na malou staničku. Jsou to velké náklady, když si k tomu člověk připočte přestavník, spínací dekodér, popřípadě ještě zpětnou vazbu.


A jak by jsi je samodomo vyráběl? Jestli myslíš pájení na cuprextit, tak to jsem viděl a výsledek je dle mě horší než EW3 od Tilliga. Ano má to správnou geometrii, ale má to taky otřesný vzhled. Krom toho to pájení vyhybky a její rozchození není sranda a zabere dost času který mohu investovat jinde, pokud bych se měl rozhodovat mezi samo-domo nebo touhle byť 800 korunovou vyhybkou, půjdu do této vyhybky.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod depo201 » ned 29 kvě, 2011 4:23 pm

Čau Tome,
probereme to osobně na srazu, nerad bych to tu příliš rozpitvával. Naší nevýhodou v TT je nemožnost samostatně koupit podloží pro veksle, což třeba v H0 jde. A ne každé napájení pražců na kuprexit musí být hezké. Mně na lokálku postačí EW3, ale na hlavní dvoukolejce už je to málo. Což nás zatím nemusí trápit. :wink:

Ale třeba do EW3 se dají navléct i jiné pruty než CODE83 :). Navíc po zaštěrkování a patině se výhybka spíše zapustí do terénu, potom některé detaily ani nejsou běžným okem z pozorovací vzdálenosti viditelné. je to vše otázka priorit asi...
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » ned 29 kvě, 2011 6:10 pm

No,tak co,něco sem pro vás nakreslil,ůhel odbočení 6°,délka 170mm,osy souběžných kolejí 26,5mm,kvůli kompatibilitě s kolejivem PECO.
Přílohy
MOBIL 307.jpg
MOBIL 307.jpg (165.65 KiB) Zobrazeno 6169 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » ned 29 kvě, 2011 6:31 pm

depo201 píše:Čau Tome,
probereme to osobně na srazu, nerad bych to tu příliš rozpitvával. Naší nevýhodou v TT je nemožnost samostatně koupit podloží pro veksle, což třeba v H0 jde. A ne každé napájení pražců na kuprexit musí být hezké. Mně na lokálku postačí EW3, ale na hlavní dvoukolejce už je to málo. Což nás zatím nemusí trápit. :wink:

Ale třeba do EW3 se dají navléct i jiné pruty než CODE83 :). Navíc po zaštěrkování a patině se výhybka spíše zapustí do terénu, potom některé detaily ani nejsou běžným okem z pozorovací vzdálenosti viditelné. je to vše otázka priorit asi...


O využití i nižších prutů uvažuji, mám domluvené zaslání prutů 1,8 a 1,6 mm, tak jak dojdou tak je určitě vyzkouším, klíčové je jejich uchycení do patek, na tom Lumírově odkazu mají i pruty 1,5 mm, zatím se viditelné části ještě nevěnuji tak je čas na testy. Jo samostatné podloží na EW3 v TT by bodlo.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » ned 29 kvě, 2011 7:23 pm

Brandýské zhlaví z šablon mojich vexlí 1/160
Přílohy
MOBIL 332.jpg
MOBIL 332.jpg (158.98 KiB) Zobrazeno 6135 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pon 30 kvě, 2011 5:58 am

vojtas píše:No,tak co,něco sem pro vás nakreslil,ůhel odbočení 6°,délka 170mm,osy souběžných kolejí 26,5mm,kvůli kompatibilitě s kolejivem PECO.


Já a Dan máme výkresy výhybek v N/1:160.
Výhybky ČSD,tvar T6°
JT6°levá_délka 171mm/úhel 6°/R1125mm
CT6°anglická_délka 223/233mm/úhel 6°/R1250mm
OT6°(2°+4°)pravá nesouměrná_délka 172,15mm/R2500-2°/R1250-4°
osy souběžných kolejí 29,6875mm///ramínka(žaba)mají délku 116,5mm a 111,5mm
S kombinaci jednoduchých a nesouměrných výhybek,s protioblouky R1250/4°+R1000/4° lze sestavit tzv.zkrácené zhlaví (10°)ukončené jednoduchou výhybkou.Kolejivo CODE040,ale lze použit i CODE055.
Jinak tyto výhybky najdeš v nabídce http://www.nscale.cz .
I tak máš jedničku za snahu :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » pon 30 kvě, 2011 12:29 pm

Jinak,Milane,alespoň vidíš,žes v redukci neudělal jedinnou chybu,neboť,jsme oba došli téměř ke stejné výhybce(délka 170u mne,u tebe 171mm...atd.)je tedy jasně vidět,že jsme výhybku zredukovali oba správně.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » pon 30 kvě, 2011 2:47 pm

Tak tady je scan dřevěného pražcového podloží pro brandýskou výhybku č.1
Přílohy
MOBIL 333.jpg
MOBIL 333.jpg (30.91 KiB) Zobrazeno 5958 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod radekkrupka » pon 30 kvě, 2011 11:21 pm

"eNkaři"... šup šup do vlastní sekce, tady je krakonošovo.... ehm téčkařovo :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » úte 31 kvě, 2011 5:26 am

radekkrupka píše:"eNkaři"... šup šup do vlastní sekce, tady je krakonošovo.... ehm téčkařovo :)


A mě bylo stale divne,co zde pohledávám... :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » úte 31 kvě, 2011 1:00 pm

Lubomír píše:Ovšem nevím: jestli plast nebo dřevo. Na dřevu se mi totiž nelíbí, že pražcové pole tvoří "placku", pražce jsou propojovány ve stejné výčce s výškou pražců. Ve skutečnosti jsou mezery mezi pražci a na trati je patrná mezera pod kolejnicí mezi pražci. Plastové pražce jsou "decentněji" spojovány. http://www.ttfiligran.de/galerie.asp U fotky angličana je to dost patrné. Šlo by to možná vyřešit přilepením pražců k podloží a pak mírné zpilování, tak do 1/2 výšky (zbytek se zasype štěrkem), až pak teprve vkládat pruty. Zatím nevím.


Pokud by jsi šel do stavebnice, jako že já asi ano (z důvodu barvení pražců), tak bych také probrousil to dřevěné pražcové lože, máš pravdu že takto to vypadá nemodelově. Plastové lože není problém, vzhled dřeva lze slušně imitovat.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod chameleon » pon 20 čer, 2011 5:36 pm

ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti, jak hodně jsou ohýbatelné TT Tilligovské flexi výhybky EW2 ? Přemýšlím, že bych s nimi nahradil IBW. Když si EW2 v ruce ohnu do tvaru IBW, tak to lze, ale nevím, jestli budou stále průjezdné a lepší než IBW. Jaké máte s ohýbáním EW2 zkušenosti?
dík j.
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zlámalík a 5 návštevníků