Rosnička po sté...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod T 478 3022 » pon 31 črc, 2017 4:43 pm

MiG píše:
Možná na tom skutečně něco je.

Ano je to pravda,ovšem vozy se zase oproti Tilligu trochu hůře rozvěšují....
Nicméně Hankovu otázku jsem pochopil,že se ptá jaký tip spřáhla tam dát,ne jakého výrobce.....
T 478 3022
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod MiG » pon 31 črc, 2017 5:12 pm

V tom případě to zobecním a doplním.
Všechna spřáhla do šachty NEM358.
Takže i Roco http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=219_224&product_id=11217 a nebo třmenové Tillig http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=219_224&product_id=2091.
I jiná, pevná, magnetická...
:-)
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod TTmili » pon 31 črc, 2017 5:44 pm

Osobně mám Rosničku upravenou zcela jinak, bez dokupovaných dílů a podobně. Jediné co u ní chybí je středová aretace spřahla. Vpodstatě stačí nej ubrousit kousek spřahla za nožičkami kde dosedá k tomu krytu, a vybrousit v pluhu větší díru, spřahlo se pak může natáčet (stačí kousek, je to krátká mašina) a nemusí se nic řezat, lepit a bastlit. A pokud bys nebyl s výsledkem spokojen, šachta Peho se dá dodělat vždycky.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod peter_vy » pon 31 črc, 2017 6:45 pm

Tiež sa prihováram za jednoduchú úpravu: viewtopic.php?f=16&t=489&start=15 .
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod hank » pon 31 črc, 2017 7:42 pm

Děkuji všem za rady a odkazy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 14 led, 2021 12:14 pm

Rád bych se zeptal znalců této řady na některé detaily na Rosničkách. Zajímá mě, od kterého čísla/série/výrobce měly vzadu žaluzie, namísto síta???? Vím, že nižší čísla mají síto. Ta na Kladně má také síto a je to 019.Také by mě zajímal ten malý deklík vpředu mezi boudou a dvěma velkými dekly. To měly všechny nebo až od nějakého čísla?????? Třeba u té 019 na fotkách, co jsem viděl ho nějak nemůžu rozlišit. U některých vidím na čele "drátěnou" plošinku pro výstup na kapotu, u některých to není. Třeba 001 má namísto klasických madel/šprušlí pro výlez na kapotu takové jakoby chyty. Tak to vidím i na veletržní verzi(nevím číslo). Tato varianta byla do kterého čísla???? Na střeše/stropě vidím někde sklopný větrač/e. Byly vždy dva nebo někde jeden???? Také jsem si všiml, že některé (viděl jsem pouze vyšší čísla)mají jinak prolisované čelo. Je v tom nějaké pravidlo???? Bohužel Prototypy mi nefungují a chytrou knihu o této řadě zrovna nemám. Tak budu vděčen, pokud se najde dobrý člověk a zkusí mě dovzdělat. :roll: .
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 14 led, 2021 3:53 pm

Síta bloku chlazení vody měly jen mašiny vyrobené v ČKD Praha Libeň (a to ještě ne úplně všechny - T334.038-045 už měly žaluzie).
Žaluzie bloku chlazení vody byly na mašinách ze SMZ Dubnica nad Váhom, TSM Martin a Tatry Smíchova.

Malý deklík před boudou je pravděpodobně kryt sání, to měly mašiny ze Slovenska a snad i některé z Tatrovky, ale 19tka z ČKD ne.

Přehled která mašina byla vyrobená kde je např. tady:
http://kpzs.logout.cz/t334/vyroba/vyroba.html

Pozor na to, že při opravách dostávaly mašiny díly kapot jiných strojů, takže klidně se mohlo stát, že mašina z ČKD dosala jednu kapotu z mašiny ze Slovenska nebo z Tatry a naopak.

Ohledně dalších detailů Vám doporučuju návštěvu ve Výtopně Zlíchov v Praze, kde si můžete prohlédnout a porovnat tři základní typy: T334.0525 z ČKD Libeň T334.0647 z Tatry Smíchov a T334.0944 z TSM Martin. Zeukeho/BTTB/Tilligovo provední Rosničky odpovídá mašinám z Libně.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 328
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 14 led, 2021 8:12 pm

OK, díky za info. Chci si osadit na svoje Rosni lepty, tak abych dal správnému číslu správné detaily.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 25 dub, 2025 3:40 pm

Aby se debata k této “gardové” lokomotivě ve velikosti TT neztrácela v rubrnice novinky, tak jí otevírám tady.

Pojezd, zábradlí, elektronika a zasklení kabiny: tovární díly Tillig
Karoserie: obchod.resinovemodely.cz
Lepty: Detail - pozor, ukončená výroba, předzásobte se!
závaží: zdejší uživatel Pavel 152
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 328
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Davca » ned 27 dub, 2025 4:23 pm

Zdravím,
"novinkový" kousek T 334 035 s dekodérem ZIMO MN170N + STACO 3A si v rámci karvinského veřejného poježdění odbyl víkendovou premiéru coby staniční záloha v Chuchelné. Občas ovšem musel i na trať ...

https://www.youtube.com/watch?v=Mw9bYzYKQR8

Potunění modelu jsem popisoval zde ... viewtopic.php?f=16&t=14978&start=135

Na akci snad jen jediný případ, kdy se mu do jízdy moc nechtělo. Příčinou bylo delší postávání mezi srdcovkami chuchelenské "trojcestky". 8)

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Fox » pon 28 dub, 2025 1:46 am

@davca: můžeš ještě rozvést způsob uchycení šachty PEHO139? Také jsem je osadil, ale postupoval jsem podle návodu u šachty, tj. nejprve jsem odřezal část pluhu i materiálu pod stávajícím spřáhlem, neboť jinak by bylo standardní spřáhlo podstatně níž, než je potřeba. Přitom se nelze něčeho chytit, tak jsem postupoval metodou ubrat, vyzkoušet, ještě ubrat atd. Pak jsem šachtu PEHO přilepil kapkou gelového vteřiňáku k podvozku (opět podle návodu). Se šroubkem v šachtě jsem předtím nijak nemanipuloval, ani ho neměnil. Budu rád, pokud existuje lepší postup.
Plánuji totiž osadit elektrická spřáhla SD Modell. Při prvních pokusech jsem ale narazil na problém velké vůle v šachtě PEHO139, kdy se relativně malá, výkyvná část, pohybuje mezi dvěma plastovými "proužky", které pružností vrací spřáhlo do neutrální polohy. Pokud se šroubek přitáhne, vůle se zmenší, avšak musí zůstat stále volně otočné. No a když k této vůli přičtu další vůli po zacvaknutí spřáhla v šachtě, je to už hraniční... Jsem teď delší dobu mimo, takže nemohu pokrčovat v experimentech, ale každá informace se bude hodit...
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1410
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod JuraHT » pon 28 dub, 2025 4:52 am

Radek Strnad píše:Rád bych se zeptal znalců této řady na některé detaily na Rosničkách. Zajímá mě, od kterého čísla/série/výrobce měly vzadu žaluzie, namísto síta???? Vím, že nižší čísla mají síto. Ta na Kladně má také síto a je to 019.Také by mě zajímal ten malý deklík vpředu mezi boudou a dvěma velkými dekly. To měly všechny nebo až od nějakého čísla?????? Třeba u té 019 na fotkách, co jsem viděl ho nějak nemůžu rozlišit. U některých vidím na čele "drátěnou" plošinku pro výstup na kapotu, u některých to není. Třeba 001 má namísto klasických madel/šprušlí pro výlez na kapotu takové jakoby chyty. Tak to vidím i na veletržní verzi(nevím číslo). Tato varianta byla do kterého čísla???? Na střeše/stropě vidím někde sklopný větrač/e. Byly vždy dva nebo někde jeden???? Také jsem si všiml, že některé (viděl jsem pouze vyšší čísla)mají jinak prolisované čelo. Je v tom nějaké pravidlo???? Bohužel Prototypy mi nefungují a chytrou knihu o této řadě zrovna nemám. Tak budu vděčen, pokud se najde dobrý člověk a zkusí mě dovzdělat. :roll: .

Jakýsi základní přehled dávají "Prototypy" - https://www.prototypy.cz/?rada=710 nebo "Plzenští strojvůdci" https://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotogalerie&id=42
Síto / žaluzie - 037 má ještě síta, 039 už žaluzie. Chyty měla, pokud vím, jen 001. 002 už měla madla. Plošinka na výstup na kapotu je ve skutečnosti bezpečnostní zábrana. Podle mě byla dodávána posléze na základě nějakého nového předpisu.
Střešní větrače vždy dva, ale některé série vedle sebe, u jiných za sebou.
Je zvláštní, že si Rosnička ještě nezasloužila svou knížku, když jiné řady mají třeba i čtyři publikace.
JuraHT
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 24 srp, 2021 12:01 pm

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Davca » pon 28 dub, 2025 12:10 pm

Fox píše:@davca: můžeš ještě rozvést způsob uchycení šachty PEHO139? ...


Zdravím,
hloubku "zapuštění" šachtice PEHO jsem také řešil metodou postupného odřezání a odpilování materiálu čelníku. Osvědčená pozice je na jednom ze snímků (viz. odkaz na rajce.net). Delší šroubky pro šachtici se pořídily v době, kdy jsem ještě neměl model k dispozici. Předpokládal jsem, že za čelníkem bude dostatek místa pro vyvrtání otvoru do materiálu rámu a dotažení šroubku tak, aby se volná část šachtice mohla se spřáhlem pohybovat. Když model dorazil a průzkum ukázal nemožnost vrtání otvoru, využila se drážka za čelníkem, do které se šroubek dal zašroubovat. I přesto se ale šachtice proti pohybu zajistily sek. lepidlem. Šroubek tak vlastně slouží i jako zajištění šachtice v případě selhání lepidla. 8) Nutně tam ale samozřejmě být nemusí.

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Fox » pon 28 dub, 2025 12:27 pm

Díky Davide, rozumím.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1410
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 5 návštevníků