V srpnu tohoto roku jsem u pana Janáčka, modelove-hracky.cz, objednával TT model lokomotivy Tillig 02751, tedy kocoura v nátěru ČD. Snažil jsem se ho ještě rychle někde sehnat, protože to byl již výprodejový model, v té době už prakticky nikde nebyl. Pan Janáček mi do telefonu řekl, že lokomotivu odesílá, jen ji musí ještě zkontrolovat. Ptal jsem se, jestli je s lokomotivou nějaký problém, ale pan Janáček řekl, že ji musí zkontrolovat, protože mu před pár dny přišla, že ji měl objednanou. A že objednává výhradně přímo od firmy Tillig. To už jsem zpozorněl, protože lokomotiva dobře více jak půl roku nešla objednávat, skoro nikde nebyla, byla vyprodaná, tedy dodání firmou Tillig před několika dny mě znejistělo.
Za několik dnů dorazila lokomotiva. Již při manipulaci krabička chřestila. Po vytažení lokomotivy jsem zjistil, že jsou špinavá soukolí, špinavá byla rovněž bandáž. Vazelína mezi převody byla plná nečistot. Zábradlí na ochoze bylo prasklé a lepené. Lokomotiva chřestila. Po demontáži kapoty jsem zjistil, že jeden šroub závaží je zcela vypadnutý, druhý volný. Zřejmě někdo pracoval s motorem. Podle mně se tedy jednalo o „bazarovou“ lokomotivu.
Pan Janáček mi do telefonu řekl, že mu lokomotiva před několik dny přišla, že ji měl přiobjednanou, prý byla u Tilligu normálně skladem. Problémy se stavem lokomotivy přiřknul firmě Tillig. Obrátil jsem se proto na firmu Tillig, kde mi odpověděla paní Marina Petau, asi většina znáte, s tím, že poslední dodávky této lokomotivy zákazníkům byly v únoru tohoto roku, od té doby je lokomotiva vyprodána. Proto jsem panu Janáčkovi zaslal vyjádření firmy Tillig, s tím, že není možné, že mu lokomotiva mohla před pár dny přijít, že by byla skladem, a že si ji tudíž mohl přiobjednat, jak řekl. Pan Janáček mi po této informaci odepsal, že lokomotivu obdržel v únoru
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
O tuto zkušenost bych se chtěl s vámi, kolegy modeláři, podělit. Nechť si každý sám udělá názor na to, kdo a jaké zboží prodává. Jak jsem již v úvodu napsal, jedná se o výčet faktů, bez subjektivních názorů. Proto jako kompletní informaci také uvádím, že mi v poslední větě panem Janáčkem byla nabídnuta možnost reklamace u něj jakožto prodejce. Této jsem ale nevyužil, protože bych lokomotivu jako nedostupnou sháněl stejně dále někde na bazaru.