Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod milanbobo » ned 26 čer, 2016 6:58 pm

Ahoj.
Na malém kolejišti 150 x 90 chci postavit koncové nádraží kde by se dal udělat malý posun. tj. přivezené vozy
" jeden - tři odpojit " a stávající přistavit ke skladišti atp. Zatím mám dva návrhy, ta stanice v oblouku má delší staniční koleje. Přikládám obrázky kde kolej vychází z tunelu do oblouku R267 následně přes most který by měl být zachovaný neboť je pod ním vlečka.
Prosím poradˇte - a napište své připomínky.
Dík Milan
Přílohy
Nádr. rovné.jpg
Nádr. oblouk.jpg
milanbobo
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát 11 lis, 2011 6:46 pm

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod hank » ned 26 čer, 2016 8:04 pm

Ten první návrh má zoufale krátké staniční koleje (s čím tam chceš jezdit?), koncovou stanici v takovém oblouku jako je ve druhém návrhu si v realitě neumím představit - co by asi takový šílený oblouk opravňovalo?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6212
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod rawen » pon 27 čer, 2016 3:34 am

... a v oblouku nespřáhneš, ba ani nerozpřáhneš a nepotlačíš přes nárazníky.
Takže ta manipulace je předem vyloučena....

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1721
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod wendycrx » čtv 30 čer, 2016 7:54 am

Tak stanice do relativně velkého oblouku je např. Tanvald, ale jde spíše o to, jak píše kolega-nezapojíš vozy. To v TT lze v oblouku až nad poloměry R700-zkoušeno, chtěl jsem si dříve onen Tanvald postavit,ale v TT to prostě nejde-HO na tom je o dost lépe v tomhle směru.
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod hank » čtv 30 čer, 2016 9:56 am

wendycrx: Stanic do oblouku je spousta, někdy dokonce do esíčka (viz třeba Brno hlavní nádraží) , ale proč by měl být takový šílený oblouk - v podstatě do úhlu 90° - zrovna v koncové stanici? Když je jedno zhlaví slepé, tak koleje místo "ohýbání" podle terénu můžou klidně končit šturcem kolmo k vrstevnicím nebo vodnímu toku. Ono by se to asi i v nácestné stanici řešilo jinak, vždyť nebylo málo stanic ve složitém terénu, kde jedno zhlaví bylo na mostě nebo vysokém náspu a druhé skoro v tunelu, jenom aby trasa mohla být vedena trochu rozumně. A jiný důvod takového oblouku než nějaký složitý terén si fakt neumím představit...

Edit: Možná teda konkrétnější návrh: Vzal bych tu první variantu, posunul bych krajní výhybku levého zhlaví na most nebo až do oblouku za most (přes most bych pak tedy vedl obě dopravní koleje), na slepém zhlaví bych zrušil odsun osy a narovnal ten šturc, co se kroutí jak žížala - např. tím, že bych kolej k remíze (jestli tam teda fakt nutně musí být...) připojil úvratí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6212
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod _pavel_ » čtv 30 čer, 2016 1:32 pm

Malá inspirace : viewtopic.php?f=1&t=8013
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

Příspěvekod mizl » sob 02 črc, 2016 11:50 am

Zkus se, jen pro inspiraci, kouknout na http://mikrolayout.webnode.cz/navrhy/planky/

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků