Proč 601?
S přechodem na nové označení byla i snaha rozlišit stroje tzv. "drážního průmyslu" vlastním intervalem od 600 výše, stejně tak širočinu od 800 výše, úzké od 900. Samozřejmě průmyslová 500+ zůstala. Vždyť to jsou základy, co všichni znají...
Výsledkem intervalu 600 byl zmatek a duplicity zejména v prasečích řadách. U lokomotiv ČSLA se neřešilo jestli patří pod ŽV, nebo jsou jen vlečkové. Všechny dostali 600+ a nazdar. U vlečkových armádních je zajímavé, že spadaly pod velení útvaru jež zastřešoval vlečku a né jednotně pod ŽV. Nebo si to myslím blbě?
A proto jsou třeba průmyslové 740 v intervalu od 400, protože nad 900 býti nemohly, ale překvapivě nad 800 ano. T448.0919 = 740.419
Trochu zmatek byl u řady T466.2, kdy DP dostal stroje z běžného neprůmyslového intervalu. Třeba 742.411...
Číslování není celoevropské ani zdaleka UIC, jaxe někde psalo - ČSD byly samozřejmě v OSŽD. Důvodem bylo prosté strojové (=počítačové) zpracování dat, kde písmenka vadí(la). A proto se taky používá kontrolní číslice.
E.: jen zajímavost - široké po staru byly taky .5, ale to je označení série, nikoliv však sériové číslo, třeba E469.5001 = 125.801, T679.5... A pak tu byla řada T458 kde .0 byly širočiny a .1 normálně rozchodné
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)