milan ferdián píše:Když to shrnu,tak všechny fota hrbouna,co kdy se objevily tedy máte.Mimo časopisu "Svět železnice" 31 a 32 a Železničního magazínu,určitě notoricky znáte z Bekových atlasů 375.003/815.0,následuje další foto 375.0/821.0(číslo neznáme)Lokomotivy ČKD foto 375.0/821.0(číslo neznáme,za lokomotivou stojí tovární komín),LOKOMOTIVY 1989/reprint 1995 foto 375.0/821.0 (číslo neznáme,v pozadí budova továrny).Pak je tu další snímek 375.002/821.0?? z roku 1944 Kúty/LD Heršpice /Železničář 7/85.Čtení o severní dráze Ferdinandově 375.012 (jde vidět jen přední část lokomotivy)
Zkuste kontaktovat brněnský klub,který vydával bulletin MORAVIA.Je tam naděje,že tam bude více nezveřejněných foto této řady,např. v čísle 7/1987 lokomotiva 375.024/821.0??/foto Veleba/archív Macas.
Snad vás to kousek poposune dál.
Díky ze zde uvedeného známe všechny obrázky, z nichž většinu máme v originálech nebo kopiích. Problém je aby lokomotiva vyhověla zadání na epochu, tj. musí sedět alespoň dýmniční dvířka a tendr.
Dvojka dostala dvířka až po válce, k 024 jako na potvoru vyfocené často a dobře není zatím známé číslo tendru 821.0 v sobě focení, kdy s ním navíc jezdila asi jen krátce. Zatím jako vážný adept připadá v úvahu 375.003 /ex 310.07 kkStB/ s tendry: 821.010 1933-1934 821.007, 1946 818.0143, 1950 818.024. Dislokovaná 1931 Praha Masarykovo nádr., 26.6.1936 Žilina, 19.11.1946 Praha Vršovice, 13.2.1947 Praha Smíchov, 29.5.1947 Česká Třebová, 1950 Praha Smíchov. Takže asi z toho bude výtopna Masarykovo n. a tendr 821.010 nebo 07.