Vladimír_B píše:U Carga už žádná Barča nejezdí, poslední dvě se snažili udat do spodních Uher a ti jim řekli ať si to strčí do... ...
Zdravím,
v Ostravě u ČDC ještě přebývají a dokonce i jezdí jak již zmíněná 751 219, tak i 749 019.
David
Moderátor: Michal Dalecký
Vladimír_B píše:U Carga už žádná Barča nejezdí, poslední dvě se snažili udat do spodních Uher a ti jim řekli ať si to strčí do... ...
frenkus píše:Já myslím, že podle fotky skutečného modelu, má špatné podvozky i nově připravovaný brejlovec, nebo ne?
https://www.roco.cc/rde/produkte/lokomo ... cargo.html
JaroHo píše:tak jsem akorát teď vybalil 749 257 2.....
povrchovka parádní
hadice jsou na dvou čepech, po odebrání budou dírky, ale co mě zarazilo, že dvojkolí je asi nedolisované, mašina nespadne na koleje tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání. Nějaký tip nebo stejná zkušenost?
JaroHo píše:tak jsem akorát teď vybalil 749 257 2.....
..... tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání. Nějaký tip nebo stejná zkušenost?
JaroHo píše:tak jsem vybalil 749 257 2....., ale co mě zarazilo, že dvojkolí je asi nedolisované, mašina nespadne na koleje tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání.
StandaR píše:Okamžitě reklamace, proč by si měl zákazník něco takového řešit sám? Chápu "jsme modeláři", ale tohle je defekt zabraňující správné funkčnosti, mobil, který by nešel zapojit na nabíječku, by si přece taky nikdo doma sám neopravoval
JaroHo píše:tak jsem akorát teď vybalil 749 257 2.....
, ale co mě zarazilo, že dvojkolí je asi nedolisované, mašina nespadne na koleje tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání. Nějaký tip nebo stejná zkušenost?
Zdenek Valter píše:JaroHo píše:tak jsem akorát teď vybalil 749 257 2.....
..... tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání. Nějaký tip nebo stejná zkušenost?
No to bohužel může pokud se Ti to nepovede.
Schválně změř rozkolí (podle mne by mělo být správně 14,35 až 14,4).
Já to lisuji v soustruhu nebo na pákovém lisu původně určeném na náboje.
Jindřich Bek píše:Zdenek Valter píše:JaroHo píše:tak jsem akorát teď vybalil 749 257 2.....
..... tak snad to dolisování nezpůsobí šajdání. Nějaký tip nebo stejná zkušenost?
No to bohužel může pokud se Ti to nepovede.
Schválně změř rozkolí (podle mne by mělo být správně 14,35 až 14,4).
Já to lisuji v soustruhu nebo na pákovém lisu původně určeném na náboje.
Zdeňku rozkolí podle NEM 14,4 - 14,6 mm. Lépe se držet té menší míry. Otázka je, jestli kolega ví co je rozkolí. Zjednodušeně vnitřní vzdálenost mezi disky kol. Nejlépe změřit nejprve tu dobrou nápravu. A použít posuvné měřítko pokud není měrka. A měřit pomocí zobáčků nahoře.
JaroHo píše:Uff, díky moc za odpovědi. Změřím večer. ..........
edit:
změřil jsem to
rozchody jsou: 16,7mm a 16,9mm → druhá náprava 17,3mmm a 17,4mm
našel jsem dvojkolí MTB a to má shodně s roco dvojkolími sergej-zamračená 15,8mm
Jindřich Bek píše:Zjednodušeně vnitřní vzdálenost mezi disky kol. Nejlépe změřit nejprve tu dobrou nápravu. A použít posuvné měřítko pokud není měrka. A měřit pomocí zobáčků nahoře.
Zdenek Valter píše:Na rozdíl od rozchodu se rozkolí měří snadno
jipol57 píše:Zdenek Valter píše:Na rozdíl od rozchodu se rozkolí měří snadno
Já přesto raději měřím rozchod. Každý výrobce může mít jinou šířku okolku. Stavěl jsem z letitého kolejiva PILZ, které jsem v mládí nakoupil, a po letech se plastové podloží mírně smrsklo, na rozchod 16,3 - 16,4mm. A stane se, že úplně nové vozidlo, mně vykolejuje, když má dvojkolí širší toleranci. Většinou ale je rozchod dvojkolí, jak jej měřím, 16mm, což mému kolejivu vyhovuje.
jipol57 píše:Zdenek Valter píše:Na rozdíl od rozchodu se rozkolí měří snadno
Já přesto raději měřím rozchod. Každý výrobce může mít jinou šířku okolku. Stavěl jsem z letitého kolejiva PILZ, které jsem v mládí nakoupil, a po letech se plastové podloží mírně smrsklo, na rozchod 16,3 - 16,4mm. A stane se, že úplně nové vozidlo, mně vykolejuje, když má dvojkolí širší toleranci. Většinou ale je rozchod dvojkolí, jak jej měřím, 16mm, což mému kolejivu vyhovuje.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků