Dovolil bych si malé upřesnění: Roco nevyrábí BR 03, nýbrž BR 03.10. Rozdíl je jak v počtu vyrobených kusů (u BR 03 se jednalo o 298 strojů, BR 03.10 bylo vyrobeno 60), tak v konstrukci: BR 03 byla dvouválcová rychlíková lokomotiva s vnějším pohonem druhé spřažené nápravy, u BR 03.10 šlo o původně oplášťovanou, tříválcovou lokomotivu, u níž již zmíněný pohon doplňoval vnitřní válec, který poháněl první spřaženou nápravu. Navzdory nižšímu udávanému i efektivnímu výkonu zvolila DRG pro uvažovanou vozbu luxusních rychlíků tříválcový parní stroj, neboť vykazoval plynulejší rozjezd a klidnější chod. Nižší výkon tříválcového stroje nahrazovalo oplášťování, jehož účinnost se projevovala již od 80 km/h, v průměru pak svým výkonem tyto elegantní stroje převyšovaly dvouválcové lokomotivy o pět procent. DRG jich původně objednala 200, jenže se vstupem Británie a Francie do války se začalo ukazovat, že ten "Krieg" nebude tak úplně "Blitz", že se konflikt poněkud protáhne - rychlost a prestiž stratily na významu, důležitost získaly přepravené tuny nákladu. Objednávky "ušlechtilých ořů" byly přepisovány ve prospěch těžkých nákladních pětispřežek řad 42, 44, 50 a 52. Po válce zůstalo u DR-West (pozdější DB) 26 strojů ř. 03.10. Lokomotivy byly do roku 1950 zbaveny oplášťování, o deset let později obdržely nové kotle, ale již do konce roku 1967 byly všechny vyřazeny, přičemž řadu 03 stihl stejný osud o rok později. U DR se 03.10 udržely v provozu o poznání déle - poslední lokomotiva dojezdila v roce 1980, přičemž byla zachována jako provozuschopná muzejní.
Pokud jde o BR 01, tady se Roco vskutku vyřádilo, dělá (resp. dělalo) typy 01.0-1, 01.1-2 Umbaulok DB, 01.0-2 Umbaulok DB a 01.5 Reko DR. U řady 01.5 je zajímavé, že "soudruzi z NDR" se při její rekonstrukci inspirovali u ČSD - lokomotivy byly osazeny šoupátky Trofimov, získaly vysoké ochozy, došlo k zakrytí parních dómů a písečníků.
Roco má v programu též excelentní model 01.10, dělalo jak původní, oplášťovanou verzi DRG, tak obě pozdější varianty DB s novým kotlem, vybavené buď uhelným, nebo olejovým tendrem. Zatímco lokomotivy ř. 01 dojezdily počátkem sedmdesátých let v bavorském Hofu, řada 01.10 se dočkala konce parního provozu v SRN, který je zastihl v roce 1975 ve westfálském depu Rheine. Jednalo se o poslední rychlíkové parní lokomotivy v západní Evropě. Vlivem permanentního nedostatku ropy reaktivovala počátkem osmdesátých let DR své 01.5 a ještě dobré dva-tři roky je provozovala.
Pokud jde o modely, troufám si říci, že jsou vynikající všechny, pokud jde o velkosériovou produkci, nemá Roco u parních lokomotiv konkurenci, snad s výjimku Brawy, ta je ovšem cenově úplně jinde.
