spřáhla

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

spřáhla

Příspěvekod Pavel Dryml » pát 26 pro, 2008 3:04 pm

Obracím se k Vám o radu, jaké používat spřáhla. V součastné době používám krátké spřáhlo od ROCa http://www.modely.biz/p2485-kratke-spra ... chty-50ks/ , ale pooslední dobou se mi přestaly líbit.
Při posunu je s nima docela často problém pomalu najet ne samostatně stojící vůz. Většinnou je odtlačen a ke spojení nedojde.
Proto se Vás ptám, s čím jiným máte zkušenosti a jaké jsou ?
Ještě pro doplnění na kolejišti mám nnejmenší poloměr oblouku 380mm (sice ve skrytém nádraží, ale je tam).
Děkuju.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod Houmr » pát 26 pro, 2008 3:39 pm

http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... /index.htm
Dají se zapojovat opravdu při minimální rychlosti, tak malý poloměr doma nemám, to nedovedu podsoudit, ale je více délek spřáhla, takže by to asi problém neměl být, navíc pokud mají již vozy a lokomotivy kulisu na krátké spřáhlo. Já zatím spokojenost :D
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Martin HO » pát 26 pro, 2008 4:05 pm

No Pavle , je to opravdu problém.

Rozpojování i spojení u spřáhel nové konstrukce (ROCO, Fleischmann) funguje bezchybně, ale připojit vagon obdařený minimálním valivým odporem prostě nejde, ani když na něj najedeš minimální rychlostí.

Naštěstí jsem tato spřáhla (Fleischmann) nové konstrukce zatím zkoušel pouze na soupravě M 152 + 2 přívěsy. Velice se jimi zlepšil vzhled vozidel, bohužel samotný přívěs na rovné koleji ve vodorovné (čili ideální traťové poměry) prostě nezapojíš.

Vrátím se proto zřejmě ke klasickému očkovému spřáhlu, které když je seřízené, funguje bez větších problémů.

I tady je ale dle mého soudu problém v tom, že někteří výrobci nerespektují doporučení normy NEM 360, zejména co se jedná délky zdvihací nožičky oka, a pak se vozy s krátkou nožkou rozpojovačem nerozpojí, protože jim zdvih rozpojovače nestačí.

Asi to budu řešit nějakým prodloužením krátkých nožek na správnou délku.
Naposledy upravil Martin HO dne ned 28 pro, 2008 8:25 am, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Příspěvekod F. Placheta » sob 27 pro, 2008 8:39 pm

Ja se pripojuji k Houmrovi, Kadee nejsou uplne bez chyb, ale zatim jsou tim nejlepsim, co jsem vyzkousel. Sprazeni mozne pri opravdu jen minimalni rychlosti, moznost posunu bez sprazeni a bezdotykove rozpojovani bez rusivych mechanickych rozpojovacu jsou asi hlavni vyhodou tohoto systemu. Nevyhodou je urcite vyssi cena.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 282
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 27 pro, 2008 10:01 pm

Houmr píše:http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Kadae/index.htm
Dají se zapojovat opravdu při minimální rychlosti, tak malý poloměr doma nemám, to nedovedu podsoudit, ale je více délek spřáhla, takže by to asi problém neměl být, navíc pokud mají již vozy a lokomotivy kulisu na krátké spřáhlo. Já zatím spokojenost :D


No dovolím si vnést trochu polemiky.
Kadee a klasické třmenové spřáhlo dle NEM nejsou vhodné pro kinematiku spřáhla krátkého.
Pro tyto druhy spřáhlel je lepší jsou-li upevněna na držáku, který se otáčí okolo pevného čepu v rámu než jejich upevnění na kinematice.
Pak stačí koupit sadu spřáhel i s upevněním na rám která jsou mnohem levnější než spřáhla do šachty !!
Naposledy upravil Zdenek Valter dne sob 27 pro, 2008 10:05 pm, celkově upraveno 1
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 27 pro, 2008 10:03 pm

F. Placheta píše:Ja se pripojuji k Houmrovi, Kadee nejsou uplne bez chyb, ale zatim jsou tim nejlepsim, co jsem vyzkousel. Sprazeni mozne pri opravdu jen minimalni rychlosti, moznost posunu bez sprazeni a bezdotykove rozpojovani bez rusivych mechanickych rozpojovacu jsou asi hlavni vyhodou tohoto systemu. Nevyhodou je urcite vyssi cena.


Kadee maji ještě jednu fantastickou vlastnost - vozidlo je možné vzít a zvednout vzhůru !!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod Mart » ned 28 pro, 2008 9:14 am

Dobré téma :wink:
Jelikož v mém vlastnictví se nacházejí téměř výhradne nové vagóny Roco a zatím jich není ještě moc, docela uvažuji o přezbrojení na jiná spřáhla. Ta spřáhla standartně usazená na vagónech mě moc neuspokojila, hlavne co se týče spojování ( některá mě fakt nejdou spojit bez zásahu "hrubého násilí" :? ) .
Po různém schánění informací mě asi zatím nejlépe vychází spřáhla Kadae. Nic méně, před zakoupením testovacího vzorku bych uvítal nějaké ty doplňující informace od případných uživatelů ( nejspíš Houmra :D ). Do vozů kde je kinematika patří spřáhlo č. 18 ? ( ideálně střední délka). Kde sehnat magnety na rozpojování ( mimo těch co nabízí Kadae) ? Jsem nevěřil jak je těžké v mém okolí sehnat takouvou věc jako je magnet aspoň trošku odpovídající mím představám :shock: ( v papírnictví mě nabízely magnety, které svou sílou jakž takž udrží papírek na kovové desce :roll: )
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Houmr » ned 28 pro, 2008 6:33 pm

No já používám ty 18, zdají se mi pro provoz ideální, ale já mám všude velké poloměry, takže nevím jak budou funkční na malých poloměrech :?: Magnety já sehnal náhodou, ale koupit se dají i silnější neodymové, nemám ale zkušenost, zde:
http://www.neomag.cz/cz/katalog/neodymove-magnety/
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod George V. » pon 29 pro, 2008 2:00 pm

Kde se dají spřáhla Kadae sehnat a kolik stojí?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 2748
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Radek » pon 29 pro, 2008 2:37 pm

HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 573
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod kvasha » pon 29 pro, 2008 3:14 pm

já osobně používám spřáhla Fleischmann:

http://www.fleischmann.de/?viewproduct=749&pid=17&trackgauge=1&label=6&equipment=&epoch=&query=&onlynew=

všechny nové vozy postupně "přezbrojuji" na tato spřáhla. Spojování probíhá bez problémů i pokud je posun pomalý. Bohužel ale i já jsem již několikrát vozy nespojil a tedy 100% spolehlivost nemohu potvrdit :-( . I tato spřáhla umožňují vyjmutí vozu z řady pouhým jeho zdvihnutím z kolejí.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 547
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod kvasha » pon 29 pro, 2008 3:18 pm

ještě doplním, že jedno takové spřáhlo je k sehnání někde kolem 25 CZK.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 547
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » pon 29 pro, 2008 4:16 pm

Jak to vypadá, tak asi zůstanu u krátkého ROCO, a to z hlavně z důvodů finančních. Byl jsem donucen přejít na jiný druh spřáhla především z důvodu používání rychlíkových vozů Y od Tilliga, protože s normálním očkovým spřáhlem se prostě nedají sunout v soupravě, vždycky nějaký vagón vypadne a s oblibou se rozpojují. S těmahle spřáhlama je to OK a hlavně ta souprava líp vypadá...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 2748
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Mart » úte 30 pro, 2008 7:28 am

Houmr píše:No já používám ty 18, zdají se mi pro provoz ideální, ale já mám všude velké poloměry, takže nevím jak budou funkční na malých poloměrech :?: Magnety já sehnal náhodou, ale koupit se dají i silnější neodymové, nemám ale zkušenost, zde:
http://www.neomag.cz/cz/katalog/neodymove-magnety/


Díky! Páne jo , to je výběr :shock:
Zkusím něco objednat a uvidím, snad se trefím do nějakého použitelného rozměru. Asi zkusím jek feritové tak i ty neodymové, cenově to až tak bolet nebude.
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Radek » úte 30 pro, 2008 7:39 am

George V. píše:hlavně z důvodů finančních....

Na první pohled opravdu působí 25kč rozdíl na vagón opravdu děsivě, ale jako podíl z jeho celkové ceny už to tak strašidelné není.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 573
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník