George V. píše:Adam_B píše:Aha, a já o těch 5 prototypových kusech mluvil o té rakouské ÖBB 1067, těch bylo jen 5ks a žádné další....u 340 to pořád je forma na laminátku a jdou z toho udělat další modely...
....ale ty rozdíly (pro některé méně znalé opravdu nepatrné) proti 240 jsou a řekl bych že byly opravdu dobře podchyceny. Což určitě nebylo levné...
Tých detailov bolo minimum, forma na to bola pripravená dopredu, naviac je to farebná "omalovánka" takže pre zahraničného kupujúceho je to o to atraktívnejšie. Koniec koncov aj preto si vybrali Laminátku. S489.0 aj S499.0/1 sú pastvou pre oči, výborne dizajnovo zvládnutý tvar aj náter ktorý len zvýrazňuje tie tvary. Pre konzumenta veľmi atraktívne. Osobne sa divím, že uviedli tú unifikovanú verziu ŽSR 240, keď mali na výber výrobný náter s logom ŽSR. To by na pultoch len tak neostalo. Teda ja som si ju spravil z verzie ČSD S499.1, nevydržal som to a neveril som, že ŽSR bude. A vlastne ani nebola.
A čo sa týka tej atraktivity, tak je to rozhodne atribut ktorým sa v poslednej dobe hlavne riadia. Čím farebnejšia, tým lepšie. Preto moc nedúfam v čierneho Albatrosa od Trixu.
Ono mimochodom, presne o tej farebnosti to je najlepšie vidieť u Roco, kedy manažment rozhoduje o farebnej variante, ponúkne sa im výrobný, či unifikovaný náter (viem o prípadoch okuliarnika, bardotky) a k tomu dajaká omalovánka a môžete si byť na 99% istý, že bude omalovánka. Rozhoduje o tom skupina nemodelárov naopak veľmi "vzdelaných" manažérov v oblasti marketingu.
Čím viac prúžkov tým viac Adidas, alebo čím viac farbičiek, tým vyšší predaj. Jednoduchá logika.
No a k novinkám. Nebudem kecať o tom ako ušetrím, lebo podstatné je, že sú tam zaujímavé modely aj keď nie pre mňa či už z dôvodu, že ich mám alebo sú mimo epochu. Nie je to však vôbec zlé. Dokonca to Duslo Šaľa ma láka aj keď nerobím epochu VI. Čo sa týka 354.1 veľmi pekný model, naviac s malými úpravami aj do 2ep. Páči sa mi aj výber Čmeliaka, je to určite podarený výber predlohy, klasický výrobný zelený náter. Určite vhodné pre modelárov ktorým sa neušiel v minulosti. Ak by som nemal Techimage tak by som bol nadšený. Z druhého pohľadu, ja by som prijal keby konečne urobia T669.1. Nové masky a preváhadlovanie a bol by celkom nový model s vyšším potenciálom.
Manažerovi Roco som to hovoril už pred 5timi rokmi. A keďže viem, že táto diskusia je sledovaná aj zemestnancami Roco, tak to už konečne prosím pochopte. Minimálne náklady, oveľa vyšší potenciál predaja. Chápeme sa? Money, money, money
K T478.3, T679.1 a 749 sa vyjadrím len v štýle, fajn, ak to niekto ešte nemá (nový a začínajúci) tak si to aspoň môže kúpiť. Za mňa je to niečo také ako keby nejakému výrobcovi chýbala v ponuke BR220, v podstate povinný model. Každý to už má, ale stále sa nájde niekto kto ho ešte kúpi, alebo začína a chce ho.
T466.2 a 742 vyzerajú pekne a veľa ľudí sa na to teší.
Prekvapuje ma M152 v prevedení DR. Teda 174.001-8.
Taký What-if od Roco vidím prvý raz. Asi to značí zlé predaje, kedy z toho chcú vytrieskať maximum. (Alebo len chcú z toho vytrieskať maximum)
Preklad cez google pripájam. Očakávam však mizerný predaj a zaujímavú cenu pri výpredaji. Radšej si pripravím farby a airbrush
ZSSK 750.183-6 klasická omalovánka, ale pekná, svojho zákazníka si určite nájde. Tieto modré 750tky boli asi najkrajším prevedením okuliarnikov. Aj v ŽSR by sa predali (Aj keď ja už jedného mám)
Potešili Ylony. Dokonca dve BDa, ak to nebude horibilná suma, tak si jedno vezmem do druhej súpravy Y, a možno aj druhé na prerábku na červený adidas ŽSR.
Trošku zamrzí, že tých Y/B neurobia viac čísiel. Predsa len ak niekto chce aspoň trošku rozumnú súpravu tak tie Bčka by potreboval aspoň 3. Teda Aa, Ba, Ba, Ba, BDa. A kľudne by ich mohli uvoľňovať po kvartáli. Teda Q1, Q2, Q3, Q4 kedy by to zákazníka zasiahlo čo najmenej.
Otázka samozrejme aká bude cena.
Osobne mi príde, že aj keď má Piko "najkrajšie" Y/B tak tá cena je už dosť vysoko. Celkovo sa tie ceny utrhli. Neviem či to nenaznačuje reálne oslabenie € na svetovom trhu, ale to je diskusia inam.
Napríklad pred Vianocami som bral WLABmee od LS Models a tam na tom modely je jasné, prečo je tá cena tak vysoká. U Tilliga, Roco či Piko to tak necítim.
Čo sa týka nákladných vozov, samozrejme tešia Rajky (aj keď mám už stop stav) Ale hlavne príjemné "prekvapenie" (aj keď ja som o tom vedel už od októbra) je hytlák alias Ds, Daa-k
Určite to bude veľmi pekný model ktorý tu chýbal ako soľ. Nerátam staré Zerba, či ES Pečky limitky, alebo stavebnice. Naviac, ES Pečky si zachovali ešte šancu na predaj v 3ep. nakoľko nemajú šikmé výstuhy. Teda ak Roco neurobí aj túto bočnicu, čo by bolo prekvapujúce ale potenciál tam je, nakoľko tejto verzii chýbajú okná ktoré tam ES Pečky majú.
A ešte by som spomenul že ma potešil ten ZSSK Cargo Res. Mám ten ČSD v 4ep a aspoň viem ako ho dotvoriť do podoby ŽSR

Odbehnem teraz k tým epochám ktoré sa tu rozoberali pri príspevku s Piko Y, kedy Dalecký to má označené ako IV epochu a Piko to prezentuje ako V epochu.
To je tým rozdielným delením epoch. U ČSD sa berie IV epocha do roku 1993 zatiaľ čo Nemci to berú do roku 1990. Rovnako tak My berieme epochu V do roku cca 2001 kedy prišlo k rozdeleniu ŽSR na 3 spoločnosti zatiaľ čo Nemci to majú do roku 2007.
Drobné odlišnosti.
Čo sa týka noviniek ktoré nedorazili. Ako tu už bolo pár krát naznačené, očakával sa Pomaranč od Piko (ten sa posunul kvôli MTB asi o 3 roky. Aké info som dostal, také posúvam, takže poďakujme MTB a jeho priaznivcom) Čo sa týka Papagája od Roco, bolo pre mňa prekvapením, že nebol v katalógu. Interná informácia z Roco hovorila jasne, že bude v tomto katalógu a predaj bude budúci rok.
Prečo sa tak nestalo? Nevieme. Možno však indície ktoré vidíme okolo seba naznačujú dôvod.
Jednak sa vypredávajú skladové zásoby modelov ktoré sa stali ležiakmi za skutočne atraktívne ceny, Roco ČSD S499.2 za 120€ z Elriwa (neodolal som na prestavbu ŽSR 263), akcie na 354.1, OBB 77, Piko laminátky, hektory. Evidentne predaje nejdú tak ako by sa očakávalo, alebo bolo naplánované. Preto aj neustále posúvanie E469.1.
Preto vyplakávanie MTB o tom ako zákazník kúpi jeden kus modelu, proste ceny idú hore, platy zaostávajú a preto sa koníčky krátia, naviac neustále nakupovanie toho istého typu vozu, lokomotívy, len preto lebo vyšlo nové číslo, alebo iný náter nie je dlhodobo možné.
Schválne, kto z Vás má doma viac ako 1-2ks Bardotky, Okuliarnika, Sergeja, Laminátky, Hektora, o vozoch ani nehovorím.
Kto z Vás by nemal problém s čím jazdiť ak by zajtra sa ukončila výroba modelov?
No verím tomu, že 99% ľudí z tohto fóra.
Kupujeme len preto lebo chceme, preto lebo sa nám to páči, preto lebo túžime po konkrétnom prevedení, alebo konkrétnej súprave. Prípadne pre pestrosť nákladných súprav kupujeme od každého vozu 1-2ks. Také anomálie ako napr. moja úchylka na Talboty kedy som ich kúpil 16, alebo kolega ktorý kúpil 20 Rajok, či ďalší kúpil všetky Transcereales a má ich asi 20 nie sú normálny jav a rozhodne nie pri lokomotívach.
Áno, poznám človeka ktorý kúpi každého Vectrona ktorý vstúpi na územie SR. Pozdravujem ťa Juraj
Ale to sú opäť jednotky prípadov. Tak sa nechová celá skupina zákazníkov.
Evidentne sa teraz nachádzame v stave kedy je trh prehriaty starými modelmi, kedy výrobcovia ešte skúšajú čo to vyťažiť z foriem ktoré majú a skonsolidovať ďalší postup, pochopiť, že ďalšie peniaze zarobia len novými modelmi, teda novými typmi lokomotív a vozov.
Doba kedy je nemecký trh prehriaty, presýtený a naopak atraktívne vzory východnej produkcie budú čoraz častejšie zaujímať západného zákazníka.
To je doba kedy si to bude musieť uvedomiť aj manažment a preklopiť aspoň 50% ponuky katalógu na zahraničné modely, teda na úkor DB, DR, robiť ČSD, PKP, MÁV, CFR, BDŽ, JŽ... Sovietske železnice... Nemám predstavu ako je rozšírený náš koníček v Rusku, ale je to 150mil krajina, majú zaujímavé typy lokomotív a teda nie len M62 a Ragulinov. A ak k tomu pripočítame aj bývalé Sovieské satelitné republiky... Potenciál je značný. Avšak neviem ako to tam reálne je. Videl som pár modelov ktoré boli skôr na úrovni našich odliatkov pričom ceny neboli najnižšie. Modimio tam teraz myslím otvorilo cestu, za prijateľné ceny majú makety lokomotív aj vozov pričom som už niekoľko prerábok na funkčné modely videl.
Avšak to som už značne ďaleko.
Osobne myslím, že Trix odhalil skutočný potenciál nášho trhu, kedy vydal neočakávane Albatrosa ktorý bol riadne mastný, v dobe ktorá nebola ekonomicky práve najvhodnejšia (predsa len veľa ľudí bolo vycucaných po Covide) bola to nová, drahá konštrukcia a predalo sa toho v celku veľa. Išiel ako teplé rožky. V prvom kole sa ani kolegovi nepodarilo ho zohnať. Veľa zo známych muselo počkať do druhej várky. Neviem koľko bolo modelov v prvej várke, neviem koľko v druhej. Viem však, že najväčší Slovenský predajca ich mal objednaných 100ks a dostal polovicu. Lebo Nemci cucli viac.
V druhej várke vybavil zostávajúce aj nové objednávky a chvíľku mal ešte Albatrosov na sklade. Neviem ako dlho trvalo kým sa zas zbavil všetkých ktoré boli na sklade, avšak dnes už Albatrosa nekúpite. Som si istý, že by sa ešte pár kúskov predalo, avšak skôr by to zostalo dlhšie na sklade.
Tu je jasný dôkaz toho, že teraz Trix bude musieť vydať iný model parnej lokomotívy aby znova zaznamenal taký úspech. Vzhľadom k tomu čo už má hotové, očakávam 556.0 teda Štokra s malými ušami, možno urobia pre zvýšenie potenciálu predaja dve menšie série, jednu s malými druhú s veľkými ušami. A očakávam znova masívny úspech predaja.
Tento model predaja a uvádzania noviniek sa možno v blízkej budúcnosti stane najúspešnejším. Možno sa už poučia, že vyrábať na sklad nemá zmysel.
Pardon za toľko textu. Dlhšiu dobu som si to chystal a dnes som mal čas to napísať

Pre Roco: Takto vyzerá T669.1
Premýšľajte o tom

ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse